تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من پيامبر نشده ام كه لعن و نفرين كنم، بلكه مبعوث شده ام تا مايه رحمت باشم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803256759




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاکيد بر گسترش روابط گمرکي ايران و افغانستان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ مرداد ۱۳۹۴ (۱۵:۴۵ب.ظ)
در ديدار رئيس عمومي گمرکات افغانستان و رئيس کل گمرک ايران عنوان شد؛ تاکيد بر گسترش روابط گمرکي ايران و افغانستان موج-رئيس عمومي گمرکات افغانستان و هيأت همراه با مسعود کرباسيان، رئيس‌ کل گمرک ايران، ديدار و گفت‌وگو کردند و در اين ديدار بر توسعه روابط گمرک تاکيد شد.
به گزارش خبرگزاري موج، در اين ديدار دو طرف بر اجراي برنامه مشترک در گمرکات مرزي ايران و افغانستان به منظور افزايش مبادلات تجاري تأکيد و مقدمات امضاي تفاهم‌نامه گمرکي را فراهم کردند.
نجيب‌اله وردک، رئيس عمومي گمرکات افغانستان، در اين ديدار ضمن ابراز خرسندي از توافق هسته‌اي ايران و 1+5 از آن به عنوان يک اتفاق بزرگ در سطح جهاني ياد کرد و گفت: علاقه‌منديم تا با گمرک جمهوري اسلامي ايران يک تفاهم‌نامه گمرکي امضا کنيم.
وي افزود: براساس مصوبه شوراي وزيران افغانستان ما بايد يک گمرک مشترک مرزي با همسايگان داشته باشيم.
بر اساس اين گزارش مسعود کرباسيان، رئيس‌ کل گمرک ايران، نيز ضمن ابراز خرسندي از اين ديدار به موضوع توافق هسته‌اي ايران و 1+5 اشاره کرد و گفت: اميدواريم بتوانيم تأثيرات مثبت اين اتفاق مهم را به کشورهاي منطقه انتقال دهيم.
وي افزود: آمار ترانزيت کالا به کشور افغانستان طي سال‌ها و ماه‌هاي اخير يک جهش جدي داشته و با توجه به رفع محدوديت‌ها در آينده انتقال کالا به افغانستان راحت‌تر انجام خواهد شد.
رئيس‌ کل گمرک ايران با يادآوري اين موضوع که ايران با برخي از کشورهاي منطقه همسايه است که دسترسي آن‌ها به آب‌هاي آزاد از طريق ايران امکان‌پذير است، اظهار داشت: ما وظيفه داريم که نيازهاي آن‌ها را برطرف کنيم به‌خصوص در بخش تأمين مواد اوليه صنايع آن‌ها.
کرباسيان گفت: ما با اتحاديه بين‌المللي حمل‌ونقل جاده‌اي (ايرو) در مورد تسهيل ترانزيت به توافق‌هايي دست يافتيم، تا مبادله اسناد در فضاي آي‌تي صورت پذيرد. بر اساس اين توافق‌ها ارتباط ما با ايرو آنلاين است و بحث معطلي در مرزها از بين خواهد رفت.
رئيس‌ کل گمرک ايران با بيان اين که ايران و افغانستان داراي روابط دوستانه و اهداف مشترکي هستند، افزود: سطح روابط سياسي دو کشور خيلي خوب است. بايد اين روابط در سطح اقتصادي نيز توسعه يابد.
توسعه همکاري‌هاي آموزشي بين دو کشور از ديگر نکاتي بود که دکتر کرباسيان به آن اشاره کرد و اظهارداشت: گمرک ايران داراي 120 سال سابقه تاريخي است و خوشبختانه هم قانون و هم مجلس و دولت اختيارات زيادي به گمرک داده که افزايش تعامل با سازمان‌هاي همجوار و همچنين تسهيل تجارت با کشورهاي منطقه از طريق ايجاد و توسعه دروازه‌هاي مشترک مرزي از آن جمله است.
رئيس‌ کل گمرک در همين زمينه از هيأت گمرکي افغانستان که پيش‌نويس توافق‌نامه‌اي براي ايجاد دروازه مشترک مرزي با ايران را ارائه داد قدرداني کرد و گفت: لزومي ندارد که امور مربوط به تشريفات گمرکي بين دو کشور دو بار انجام شود. ما مي‌توانيم براساس توافق حاصله اسناد گمرکي همديگر را قبول داشته باشيم تا کالاها سريع‌تر و آسان‌تر از مرزهاي گمرک عبور کند.
کرباسيان در ادامه به وجود برخي از مشکلات ازجمله ساعات کاري و تعطيلي مقطعي گمرکات مرزي اشاره کرد و گفت: ما بايد هزينه‌هاي گمرکي را کاهش دهيم و امکان تردد وسايل نقليه حامل کالا را فراهم کنيم.
رئيس‌کل گمرک در پايان با بيان اين که مسير چابهار- افغانستان- ميلک کوتاه‌ترين مسير براي دسترسي به درياي عمان است، اظهارداشت: توسعه ترانزيت در منطقه بدون مشارکت همسايگاه ميسر نخواهد شد.
شايان ذکر است که اعضاي هيأت گمرکي افغانستان را در اين نشست رضا محمدي مسوول آنکتاد و مشاور گمرک افغانستان، ويس سلطاني رئيس گمرک نيمروز، محمدمليار جبارخيل رئيس بخش آسيکودا و مشاور رئيس عمومي گمرکات، احمد نجيب بيضايي رئيس گمرک هرات و حفيظ‌اله حفيظ نماينده وزارت امور خارجه را تشکيل مي‌دادند.
از سوي گمرک ايران نيز بهزاد شيري معاون برنامه‌ريزي و امور بين‌الملل، مجتبي شيشه‌چي‌ها مدير کل دفتر همکاري‌ بين‌الملل، مدير گمرکات مرزي ميلک، دوغارون و ماهي‌رود، احمد پراهام معاون دفتر همکاري‌ بين‌الملل و خانم باقري‌پور معاون دفتر فناوري اطلاعات و ارتباطات گمرک ايران در اين نشست حضور داشتند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن