تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شمار قطره هاى آبها و ستارگان آسمان و ذرات گردوغبار پراكنده در هوا وحركت مورچه برسنگ ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819424866




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آرمان بازتاب داد: پارلمان اصلاحات تشکیل می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: آرمان بازتاب داد: پارلمان اصلاحات تشکیل می شود تهران- ایرنا- روزنامه آرمان در شماره سه شنبه ششم مرداد در تشریح تیتر یک نوشت: دیروز فرج کمیجانی رئیس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: اصلاح طلبان درصدد تشکیل پارلمان اصلاحات هستند و در جلسه اخیر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، کلیات طرح پیشنهادی کمیته سیاسی این شورا مبنی بر تشکیل پارلمان اصلاحات مورد تصویب قرار گرفت.


این روزنامه با انتشار موضوع دیپلماسی بانوی خندان در تهران، نوشت: فدریکا موگرینی، جوان و چپگرا که پایان نامه دکترای خود را با موضوع رابطه سیاست و دیانت در اسلام نوشته است برخلاف محافظه کاران اروپایی گارد منفی نسبت به ایران ندارد و در مذاکرات هسته ای نیز همواره با دیدگاه مثبت به اظهارنظر پرداخته و شاید راغب ترین چهره غربی نسبت به حصول توافق هسته ای بود. حال او در تهران است و بدیهی است که می خواهد در ادامه روندی که او را به شهرت جهانی رساند و مهم ترین نمره مثبت را در کارنامه سیاسی وی در آغاز به کارش در منصب مسئول سیاست خارجی اروپا ثبت کرد، تعامل با ایران را در چارچوب اجرایی شدن مذاکرات و نیز آغاز دور تازه ای از روابط فیمابینی پی بگیرد. او که تا دو سال پیش در عرصه بین المللی نام چندان شناخته شده ای نبود اکنون فرصت آن را یافته که خود را به عنوان یک دیپلمات برجسته مطرح سازد و نمی خواهد این فرصت را از دست بدهد مضاف بر آنکه با انجام توافق هسته ای فرصت و بکر و ایده آلی برای بسط و توسعه روابط اقتصادی فراهم آمده و فعالان و شرکت های بزرگ اقتصادی اروپا انتظار مضاعفی از مقامات عالی این اتحادیه دارند که زمینه ها و بسترهای لازم برای تسهیل روابط را فراهم آورند و این نکته هم بر انگیزه های موگرینی در بسط و گسترش روابط افزوده است. هر چه هست این سفر نشانه و نمادی است از گذار از چالش های پیشین و آغاز روندی تازه در روابط تهران و اتحادیه اروپا.
روزنامه آرمان با بررسی عنوان برخورد با مسئولان متخلف در سیل، نوشت: بعد از گذشت بیش از یک هفته از سیل و طوفانی که پایتخت و اطراف آن حتی تا نزدیکی شمال کشور را درگیر کرده و خسارات فراوان به بار آورد، هنوز تلاش ها برای یافتن اجساد قربانیان و تائید هویت آنان ادامه دارد. معاون قضایی دادستان کل کشور اعلام کرد برخورد با مسئولان متخلف در این حادثه انجام می شود و به همین دلیل اعضای شورای شهر و شهردار شهر زیرآب به مدت سه ساعت تحت بازداشت و بازجویی ماموران قرار گرفتند. اعضای شورای شهر تهران نیز با عنوان کردن اینکه ساخت وساز حریم رودخانه ها عامل ایجاد سیل به ویژه در غرب پایتخت بوده است، کماکان پیگیرتصویب طرح ممنوعیت ساخت وساز در حریم رودخانه هستند.
این روزنامه با بازتاب موضوع خروج ۸۰۰ نهاد و فرد ایرانی از لیست تحریم ها، نوشت: معاون وزیر خارجه گفت: خروج اسامی افراد از فهرست تحریم و ارائه خدمات سوئیفت در دو مرحله انجام می شود که در نوبت نخست ۸۰۰ نهاد، ارگان و فرد ایرانی طبق برنامه اجرای توافق، در روز اجرا از این فهرست خارج خواهند شد. سیدعباس عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در پاسخ به سوالی درباره کیفیت برداشته شدن تحریم سوئیفت اظهار کرد: تکلیف این موضوع به طور کامل در جمع بندی مذاکرات هسته ای روشن شده است. وی افزود: سوئیفت، تحریمی علیه ایران و اتباع ایرانی نیست، بلکه شرکت خصوصی است که کار تبادل ایمن بانکی را انجام می دهد، اما کسانی که نامشان در فهرست تحریم شورای امنیت یا اروپا و آمریکا بوده است از خدمات سوئیفت محروم شدند. عراقچی ادامه داد: خروج اسامی این افراد از فهرست تحریم و ارائه خدمات سوئیفت در دو مرحله انجام می شود و در نوبت نخست 800 نهاد، ارگان و فرد ایرانی طبق برنامه اجرای توافق و در روز اجرا از این فهرست خارج خواهند شد.
روزنامه آرمان با انعکاس عنوان 80 هزارمیلیاردی که خاک می خورد، نوشت: برای حدود 30 میلیون شهروند ایرانی که هر سال با اتمام قرارداد اجاره خانه خود یا باید به دنبال راضی کردن صاحب خانه برای تمدید قرار داد باشند یا باید با پیدا کردن خانه ای جدید، رنج اسباب کشی را بر خود همواره کرده و به جایی دیگر بروند، تصور اینکه سالانه حدود 80 هزار میلیارد تومان از محل خالی بودن خانه ها، آن هم فقط در پایتخت ایران خاک می خورد، سرگیجه آور است. با وجود این، آمار ها نشان می دهد در بدبینانه ترین حالت در تهران 400 هزار خانه خالی وجود دارد و این در حالی است که پایتخت به نسبت سایر شهرها بیشتر با مساله اجاره نشینی درگیر است. بررسی ها نشان می دهد داشتن خانه ای از آن خود یکی از دغدغه های اصلی ایرانیان در سال های اخیر بوده است. برای بسیاری از خانواده ها داشتن خانه مستقل از شروط ازدواج است. با وجود این، افزایش قیمت مسکن در سال های اخیر با توجه به جمعیت بالای جوانان که در سن ازدواج قرار گرفته اند این دغدغه را کمرنگ تر کرده است.
این روزنامه در صفحه نخست موضوع های «شکایتی که بوی سیاسی می دهد »، «کار بد مصلحت آن است که مطلق نکنیم» و «نباید بگذاریم توافق دچار چالش بشود» را مورد بررسی قرار داد و در ستون یادداشت های اختصاصی عنوان های «پارلمان اصلاحات حرکتی رو به جلو» و «اختیارات پارلمان در توافقنامه ها» نوشته ی غلام عباس توسلی و علی نجفی توانا منتشر کرد.
سرمقاله این روزنامه به موضوع «سفر موگرینی به تهران» به قلم محمد شریعتی دهاقانی اختصاص یافت.
*گروه اطلاع رسانی
پژوهشم**2002**9131



06/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن