تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):در راه خدا از ملامت و نكوهش ملامتگران نترس.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820203180




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پوتین آمریکا را به آغاز مسابقه تسلیحاتی در سطح جهانی متهم کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: پوتین آمریکا را به آغاز مسابقه تسلیحاتی در سطح جهانی متهم کرد مسکو - ایرنا - "ولادیمیر پوتین" رییس جمهوری روسیه آمریکا را به آغاز مسابقه تسلیحاتی در سطح جهانی متهم کرد.


به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری روسیا سگودنیا، پوتین روز دوشنبه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی "ار.تی.اس" سوییس گفت: اقدامات آمریکا موجب آغاز و تشدید مسابقه تسلیحاتی در عرصه بین المللی شده است.
وی افزود: مسابقه تسلیحاتی زمانی آغاز شد که آمریکا بطور یکجانبه از قرارداد پدافند موشکی (با روسیه) خارج شد.
پوتین خاطرنشان کرد: این قرارداد زیربنای ساختار امنیتی بین المللی بود و زمانی که ایالات متحده از آن خارج شد و شروع به ایجاد سامانه پدافند موشکی جهانی خود کرد، بلافاصله اعلام کردیم که اقدامات متقابل انجام می دهیم.
وی ادامه داد: این اقدامات روسیه برای حفظ موازنه راهبردی انجام می گیرد.
آمریکا در سال 2002 در دوره حکومت جورج بوش بطور یکجانبه از پیمان منع گسترش سامانه های پدافندی موشکی (موسوم به پیمان ABM Anti-Ballistic Missile Treaty) سندی که در 26 می 1972 توسط شوروی سابق و آمریکا امضاء شده بود، خارج گردید.
پس ازآن واشنگتن به هیچ وجه مایل نیست، تا هرگونه تعهدات و ضمانت حقوقی را در این مورد برعهده بگیرد.
رییس جمهوری روسیه در ادامه مصاحبه با شبکه تلویزیونی سوییسی به سران کشورهای اروپایی توصیه کرد سیاست مستقل تری را اتخاذ و دنبال کنند.
وی افزود: امیدواریم و می خواهیم که اروپا استقلال بیشتری داشته باشد. اگر برای بحث درباره مساله ای با شرکای اروپایی مجبور می شویم به واشنگتن مراجعه کنیم این وضعیت کمی عجیب به نظر می رسد.
مساله سامانه پدافند موشکی آمریکا در اروپا به اختلاف بزرگی در روابط روسیه و آمریکا تبدیل شده و در سال های اخیر بر روابط این دو کشور سایه انداخته است.
سامانه پدافند موشکی آمریکا در اروپا، طرح چهار مرحله ای است که از سال 2011 تا کنون دو مرحله آن اجرا شده است.
درمرحله اول تا پایان سال 2011 ناوموشک انداز"مونتری" به سواحل اروپایی اعزام شد و آمریکا ایستگاه زمینی متحرک در جنوب اروپا مستقر کرد.
در مرحله دوم اجرای طرح، رادارهای مدرن و تکمیل شده و سامانه های موشکی IB SM-3 Block در شرق اروپا مستقر خواهند شد. این موشک ها همچنین در رومانی مستقر می شوند. براساس زمان بندی تعیین شده این مرحله تا پایان سال 2015 به اتمام می رسد.
در مرحله سوم آمریکا پایگاه های سامانه های دفاع ضد موشکی را در لهستان مستقر می نماید. این مرحله نیز تا پایان 2018 اجرا خواهد شد.
در چهارمین مرحله واشنگتن قراراست تا پایان 2020 دراروپا سامانه های دفاعی ضد موشکی موسوم به SM-3 Block IIB را مستقرکند.
اروپام*5*391 ** 1095



06/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن