تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس از خدا خير بخواهد و به آنچه خدا خواسته راضى باشد، خداوند حتما براى او خير خواه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798128202




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«امیر تتلو» مقصر وضعیت فرهنگ و موسیقی ایران است؟ |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: «امیر تتلو» مقصر وضعیت فرهنگ و موسیقی ایران است؟
اگر واقعاً حقیقتی به نام نگرانی برای موسیقی وجود دارد، باید برای رفع نگرانی کوشش‌هایی از این دست صورت پذیرد، در غیر این صورت پنجه کشیدن به صورت و سلیقه بخشی از نسل جوان که ذائقه شان با ذائقه نسل پیشین تفاوت های چشمگیری دارد، دردی را دوا نخواهد کرد.
کد خبر: ۵۱۹۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲ - 27 July 2015



«امیر تتلو» مقصر وضعیت فرهنگ و موسیقی ایران است؟
اظهارات اخیر خواننده زیرزمینی که در چند سال اخیر با تلاش برای تغییر رفتار به قصد فراهم سازی امکان فعالیت مجاز در عرصه موسیقی کشورمان، اقدامات تامل برانگیزی انجام داده، بار دیگر جنجال آفرین شده و نقدهای گسترده‌ای متوجه این جوان شده است؛ نقدهایی که به نظر می‌رسد سمت و سویش به درستی انتخاب نشده است.

به گزارش «تابناک»؛ موسیقی زیرزمینی در کشورمان پدیده نوظهوری نیست و بیش از دو دهه از عمرش می‌گذرد. این موسیقی نیز طبقه بندی خاص خود را دارد و در میان رده‌های مختلف موسیقی زیرزمینی، برخی سبک‌های موسیقی توسط برخی خوانندگان به گونه‌ای خوانده می‌شوند که اساساً چندان قابلیت دفاع ندارند اما این مسئله باعث نمی‌شود که مخاطبان فارسی زبان وسیعی نداشته باشند.

سبکی که خواننده‌ای نظیر «امیر تتلو» در سال‌های اخیر به آن پرداخته، یکی از همین گونه‌ها است که دلمان بخواهد یا نخواهد طرفدارانی به خصوص در نسل جوان دارد و یک میلیون و دویست هزار لایک در صفحه چنین خواننده‌ای به خوبی نشان می‌دهد در چه دورانی قرار داریم و چه نوع موسیقی و چه نوع ویژگی‌هایی طرفدار دارد.

در این زمینه می‌توان به مقایسه میزان توجه به این خواننده در شبکه‌های اجتماعی با دیگر چهره‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و... پرداخت که فاصله‌ای چشمگیر دارند و البته نباید از این موضوع تعجب کرد، چرا که در دیگر کشورهای جهان نیز خواننده‌هایی شبیه به این خواننده با اقبال وسیعی مواجه هستند و پرطرفدارترین خواننده‌ها در سطح جهان، موزیسین‌های کلاسیک نیستند.


«امیر تتلو» مقصر وضعیت فرهنگ و موسیقی ایران است؟



بنابراین اگر قرار باشد از باب مواخذه ورود کرد، این خواننده در جایگاه آخرین مواخذه است و در مقام نقد، حداکثر می‌توان نقدهایی به انتخاب طرفدارانش داشت؛ هرچند برخی قائل به این نقد نیز نیستند و تاکید دارند نباید به افکارعمومی سلیقه خاصی را -ولو رویکرد فاخر- تحمیل کرد و در بهترین حالت می‌بایست در پی ترویج موسیقی فاخر برآمد.

مطابق با این رویکرد، تجربه نشان داده نمی‌توان برخورد حذفی با این نوع موسیقی داشت و اگر اعتقادی نزد منتقدان نسبت به موسیقی فاخر -یا همان موسیقی کلاسیک بومی و بین المللی است- وجود دارد، می‌توانند بکوشند تا این نوع موسیقی در سراسر ایران بگسترانند و جذابیت‌های لازم را نیز به این نوع موسیقی برای افزایش گرایش نسل جوان به این موسیقی بیافزایند.

شاید کاهش مدت زمان قطعات موسیقی سنتی و حذف پیش درآمدهای طولانی و نزدیک کردن حجم موسیقی و همچنین سرعت بخشیدن به ریتم موسیقی، به مردم کم حوصله این دوران یکی از رویکردهای کنونی برای نزدیک کردن موسیقی سنتی به سلیقه جوانان است؛ رویکردی که در مجموعه آثار چند سال اخیر برخی خوانندگان از جمله همایون شجریان مشهود است و اتفاقاً استقبال وسیع جوانان را در پی داشته است.

البته این به منزله بر هم زدن اجزای کلاسیک موسیقی سنتی کشورمان نیست، کما اینکه در دیگر کشورها نیز موسیقی کلاسیک جایگاه منحصر به فردی دارد و حتی در بلیت فروشی کنسرت‌ها نیز قیمت بلیت ارکسترهای کلاسیک در بسیاری از اوقات به مراتب گران‌تر از کنسرت‌های جز و بلوز و رپ و راک است اما همانگونه که اشاره شد، در عین حال می‌توان دستمایه‌هایی از موسیقی کلاسیک را به سلیقه نسل جوان نزدیک کرد.

در واقع اگر واقعاً حقیقتی به نام نگرانی برای موسیقی وجود دارد، باید برای رفع نگرانی کوشش‌هایی از این دست صورت پذیرد، در غیر این صورت پنجه کشیدن به صورت و سلیقه بخشی از نسل جوان که ذائقه شان با ذائقه نسل پیشین تفاوت های چشمگیری دارد، دردی را دوا نخواهد کرد و وضعیت به همین منوال استمرار خواهد یافت.





مطالب مرتبط
سفارت‌خانه‌های ایران زیر ذره‌بین اصل نود / آماری از ایرانیان مستحق دریافت سبد غذایی /قبر 700 میلیونی در تهران /ماجرای کشتار جوانان در یک پارتی در کرج /چه کسی نقش جد نوح را در مذاکرات ایفا کرد؟
خواننده زیرزمینی کار دست فرهاد کاظمی داد
موضوع صحبت فرمانده سپاه با صالحی چه بود؟ /نظر هاشمی درباره توافق ایران و 1+5 /درخواست دو آیت الله از نمایندگان مستعفی فارس /خوش و بش عارف و احمدی نژاد /آخرین وضعیت فیلم مذهبی تعلیق شده









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن