تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداشناس ترين مردم پر درخواست ترين آنها از خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814909206




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عملیات مرصاد فروغ جاویدان منافقان را به غروب جاویدان بدل کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: همرزم شهید چمران: عملیات مرصاد فروغ جاویدان منافقان را به غروب جاویدان بدل کرد ارومیه ـ ایرنا ـ همرزم شهید چمران و رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: عملیات مرصاد، فروغ جاویدان منافقان را به غروب جاویدان بدل کرد.


نصرالله اسدالهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت پنجم مرداد، سالگرد عملیات غرورآفرین مرصاد افزود: هنوز مدت کوتاهی از پذیرش قطعنامه 598 نگذشته بود که منافقان کوردل به سرکردگی رجوی با شعار از مهران تا تهران از نقاط مختلف به کشور حمله کردند.
وی با اشاره به تحلیل غلط منافقان در خصوص توان نظامی و رزمی ایران گفت: تحلیل آنها بر این پایه بود که پذیرش قطعنامه 598 از سوی ایران و برتری ظاهری نظامی نیروهای عراقی، نشان از ضعف و عقب نشینی رزمندگان اسلام و سرخوردگی مردم از جنگ و جدایی ملت از دولت است.
این رزمنده دوران دفاع مقدس ادامه داد: آنها بر این اعتقاد بودند که پذیرش قطعنامه از سوی ایران امری غیرممکن بوده و تنها در صورتی جمهوری اسلامی قطعنامه را خواهد پذیرفت که به لحاظ سیاسی، نظامی و اقتصادی به بن بست کامل برسد.
اسداللهی افزود: به همین علت پس از قبول قطعنامه توسط ایران، منافقان چنین تصور کردند که جمهوری اسلامی به بن بست رسیده و این بهترین زمان برای براندازی نظام است و بر همین استدلال غلط عملیات فروغ جاویدان را طراحی کردند.
فرمانده دوران دفاع مقدس ادامه داد: منافقان بر اساس یک برنامه زمان بندی شده 33 ساعته در طرح ریزی خود قصد رسیدن به تهران را داشتند و امیدوار بودند با بهره گیری از 25 تیپ طی پنج مرحله از شهرهای سر پل سرذهاب، اسلام آباد، همدان و قزوین عبور کرده و خود را به تهران برسانند و نظام جمهوری اسلامی را سرنگون کنند.
وی ادامه داد: در این عملیات، منافقان با در اختیار داشتن 25 تیپ که با چهار الی پنج هزار نفر و همچنین با بهره گیری از مساعدت و تسلیحات نظامی رژیم بعثی به مرزهای غربی کشور حمله کردند.
اسدالهی با بیان اینکه پس از قبول قطعنامه 598 توسط ایران، مسعود رجوی و گروهک منافقان شرایط ادامه فعالیت خود در کشور عراق را بسیار ناامن دیدند، گفت: به همین علت رجوی تصور می کرد که اگر رژیم صدام با ایران در شرایط صلح باشد، هیچ دلیلی برای ماندن منافقان در اردوگاه های عراق نمی ماند و باید به سرعت به ایران حمله کنند.
وی افزود: رجوی با یک تحلیل غلط و نادرست از وضعیت ایران همه همراهان خود را متقاعد کرد که باید حمله خود را از قصرشیرین به ایران آغاز کنند و در چهار مرحله یعنی اول کرمانشاه، بعد همدان، سپس قزوین و در آخر تهران را تصرف کنند.
این رزمنده دوران دفاع مقدس ادامه داد: عملیات فروغ جاویدان منافقان تا کرند غرب هم ادامه یافت اما همین که نیروهای مسلح کشور از این عملیات مطلع شدند، عملیات غرورآفرین مرصاد را اجرایی کردند.
وی اظهار کرد: اتحاد و یکپارچگی تمامی نیروهای مسلح اعم از سپاه، بسیج، ارتش و همچنین نیروهای مردمی توانست خواب منافقان را آشفته کرده و تلفات سنگینی به آنها وارد کند.
اسدالهی افزود: عملیات مرصاد در سه مرحله انجام شد که هدف از آن در مرحله اول سد کردن هجوم نیروهای موسوم به ارتش آزادیبخش، مرحله دوم حرکت نیروی زمینی ارتش با پشتیبانی نیروی هوایی و هوانیروز ارتش و همکاری سپاه به سمت دشمن بود و مرحله سوم عملیات مرصاد هم انهدام دشمن و تحمیل برتری به صدام بود تا این عملیات با پیروزی نیروهای خودی به پایان برسد.
وی ادامه داد: منافقان به هر شهری که قدم گذاشتند دست به جنایات وحشیانه ایی زدند چنانکه کشتار غیرنظامیان به ویژه کشتار دسته جمعی بیماران و کارکنان بیمارستان اسلام آباد از جمله اقدام های جنایتکارانه این گروهک تروریستی است.
عملیات مرصاد در پنجم مرداد سال 1367 با رمز مبارک یا علی ابن ابی طالب(ع) به منظور مقابله با منافقان در منطقه اسلام آباد و کرند در غرب استان کرمانشاه آغاز شد.
رزمندگان اسلام در 34 کیلومتری کرمانشاه راه را بر ستون‏های منافقان بستند و واحدهای زرهی رزمندگان طی اقدامی متهورانه تعداد زیادی از ادوات سنگین زرهی منافقان را هدف قرار داده و به آتش کشاندند.
جاده کرمانشاه ـ اسلام‏آباد در همان لحظات اولیه انباشته از ادوات سوخته شد و عکس‏العمل سریع رزمندگان منافقان را به فراری مفتضحانه وادار کرد.
این عملیات در روز بعد نیز با حمله هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با سرکوب شدید منافقان ادامه یافت و دشمن را دچار شکست سنگینی کرد.
در این عملیات سه گردان از تیپ نبی اکرم(ص) و تیپ مسلم بن عقیل(ع) و یک گردان از ایلام در اسلام آباد به منافقان حمله کردند.
منافقان تصور می کردند که مثل روزهای قبل نیروهای عراقی در این مناطق حضور دارند حال آن که عراقی ها در برابر رزمندگان اسلام عقب نشینی کرده و منطقه در دست نیروهای ایرانی بود و به همین علت رزمندگان اسلام توانستند به راحتی از این محور وارد اسلام آباد شده و سازماندهی منافقان را بر هم بزنند.
پس از آزادسازی اسلام آباد و قبل از رسیدن قوای کمکی، رزمندگان اسلام به این شهر وارد شده و با شکست منافقان، این گروهک تروریستی را با شکست مفتضحانه ای رو به رو کردند و بدین ترتیب با انجام عملیات مرصاد از سوی رزمندگان اسلام، عملیات فروغ جاویدان منافقان به غروب جاویدان آنها بدل شد.
2077/8135/1905



05/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن