تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب شود و غمش از بين برود بايد گره از كار گرفتارى باز كند....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799037668




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رفع تحریم ها شرایط مثبتی را برای بخش کشاورزی فراهم خواهد کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون وزیر جهادکشاورزی؛ رفع تحریم ها شرایط مثبتی را برای بخش کشاورزی فراهم خواهد کرد تهران - ایرنا - معاون امور دام وزارت جهادکشاورزی با تاکید براینکه رفع تحریم ها شرایط مثبتی را برای بخش کشاورزی فراهم خواهد کرد، گفت: ازاین پس انتظار می رود هزینه های واردات نهاده های اولیه کاهش و صادرات محصولات افزایش یابد که این مهم تاثیر بسزایی در مثبت شدن تراز بخش کشاورزی خواهد داشت.


حسن رکنی درگفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: طی سالهای اخیر تشدید اعمال تحریم ها علیه ایران محدودیت هایی را در بخش های مختلف اقتصادی از جمله کشاورزی ایجاد کرد به طوری که تحریم ها و ایجاد محدودیت های بانکی طی سالهای اخیر تبعات نامطلوبی را در نقل و انتقال پول ایجاد کرد و سبب شد تاجران ما هزینه های بیشتری را برای واردات نهاده های اولیه بخش کشاورزی از جمله نهاده های دامی بپردازند.
وی اظهار داشت: همچنین ادامه اعمال تحریم ها علیه ایران ممکن بود سبب شود برخی کشورها در ارایه آخرین دستاوردهای تحقیقاتی خود در بخش کشاورزی همچون ژنتیک دام برای ما محدودیت هایی قائل شوند به طوری که ما ناگزیر می شدیم از طریق واسطه ها برخی دستاوردهای جدید را با هزینه های بالاتر بدست آوریم اما خوشبختانه در شرایط فعلی کشورهای اروپایی در رقابت ارایه این دستاوردها به کشور ما هستند.
معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: هم اکنون انتظار می رود نتیجه مذاکرات باعث بهبود روابط ایران با دیگر کشورهای دنیا شود که این امر می تواند هزینه های واردات نهاده های اولیه دام و طیور را کاهش دهد و این نهاده ها با قیمت های ارزان تری وارد کشور شود.
وی با بیان اینکه کشور ما مزیت بالایی در صادرات گوشت مرغ، تخم مرغ و دام سبک دارد، تصریح کرد: در حال حاضر تولیدات ما در محصولات پروتئینی از شرایط مناسبی برخوردار است بنابراین نیازمند توسعه بازارهای صادراتی هستیم و شرایط جدید می تواند موجب افزایش صادرات و رونق آن به کشورهای همسایه شود تا ما بیش از پیش از مزیت های منطقه ای خود بهره مند شویم.
وی اضافه کرد: به طور قطع توازن بین واردات و صادرات بخش کشاورزی سیر مثبتی را در تراز این بخش ایجاد و بازار ما شرایط رو به بهبودی را تجربه خواهد کرد.
وی گفت: البته ناگفته نماند در شرایط تحریم ها علیه ایران، طی دو سال گذشته به دلیل وجود زیرساخت های مناسب بخش کشاورزی شرایط باثباتی را در این بخش داشتیم و توانستیم نیاز جامعه را به بهترین شکل ممکن تامین کنیم.
وی با بیان اینکه پساتحریم ها موجب بهبود تولید، افزایش صادرات و کاهش هزینه های واردات خواهد شد، افزود: تراز بخش کشاورزی 8 میلیارد دلار منفی بوده که در پی اقدامات موثر دولت تدبیر و امید طی دو سال اخیر این میزان به 5.5 میلیارد دلار منفی رسیده که امیدواریم در برنامه جامع اقدام مشترک شرایط بخش کشاورزی با سرعت بیشتری بهبود یابد و تراز این بخش به سمت مثبت شدن پیش رود.
اقتصام(4)9186**1558



05/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن