تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804063301




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پاسخ دانشگاه آزاد در ارتباط با حاشيه سازي براي شهريه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ مرداد ۱۳۹۴ (۱۹:۷ب.ظ)
پاسخ دانشگاه آزاد در ارتباط با حاشيه سازي براي شهريه موج - پيرو انتشار گزارشي تحت عنوان « شوک جديد دانشگاه آزاد به دانشجويان» در يکي از خبرگزاري ها، اداره کل رسانه و اطلاع رساني دانشگاه آزاد اسلامي به اين خبر پاسخ داد.
متن جوابيه به شرح زير است:
افزايش شهريه حداقلي و قانوني است
براساس مصوبه هيات امناي دانشگاه آزاد اسلامي در اسفند سال 93 شهريه پايه بدون افزايش و شهريه متغير دانشجويان از مهر سال 94، 15 درصد افزايش پيدا مي کند که از نظر خبرگزاري فارس اين اقدام در تيرماه سال 94 موجب شوک به دانشجويان شده است!! بايد به اين موضوع توجه داشت که اولا دانشگاه آزاد اسلامي يک موسسه غيردولتي محسوب مي شود و از بدو تاسيس بدون استفاده از منابع دولتي توانسته است و تاکنون نيمي از بار آموزش عالي کشور را به دوش بکشد و تمامي منابع و مصارف مالي خود را از محل غيردولتي اي تامين کرده است، ثانيا قيمت بسياري از کالاها و خدمات ضروريات زندگي اجتماعي در دولت نهم و دهم چند ده درصد افزايش قيمت پيدا کرد و دانشگاه آزاد اسلامي که مي بايست هرماه حقوق 40 هزار کارمند و 70 هزار عضوهيات علمي و استاد مدعو به صورت مناسب و در شان استاد، هزينه هاي آب، برق، گاز، تلفن و... را پرداخت کند نبايد براساس نرخ تورم اعلام شده افزايشي براي ارائه خدمات آموزشي و غيرآموزشي داشته باشد؟ حال اين سوال را مطرح نمي کنيم که اساسا چرا خبرگزاري فارس افزايش قيمت کالاها و خدمات و تورم بالاي 30 درصد در دولت قبل را «شوک» ندانست؟! آيا خبرگزاري فارس در جريان نيست که حقوق اعضاي هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي در سال جاري 20 درصد افزايش پيدا کرده است که اين رقم 6 درصد بيشتر از افزايش حقوق اعضاي هيات علمي دانشگاه هاي دولتي است؟ آيا اين استدلالها در گزارش مذکور منصفانه و بيطرفانه هست؟
در دوره جديد مديريت دانشگاه آزاد اسلامي استفاده از درآمدهاي غيرشهريه اي در دستور کار قرار گرفته است
در بخشي ديگر از اين جوابيه تاکيد شده است: در دوره جديد مديريت دانشگاه آزاد اسلامي استفاده از درآمدهاي غيرشهريه اي به جد در دستور کار قرار گرفته که طبق برنامه تا پايان سال 96 سهم وابستگي به شهريه 40 درصد کاهش پيدا مي کند، البته به اين معنا نيست که پيش از اين دانشگاه آزاداسلامي به درآمدهاي غيرشهريه اي توجه نداشته بلکه اين درآمدها سهم کمي را در مقايسه با درآمد شهريه اي به خود اختصاص داده بود، اما در دوره جديد ساماندهي امور و تقويت شرکتهاي دانش بنيان و تجاري سازي دستاوردهاي علمي و پژوهشي زمينه مساعدي را براي کاهش وابستگي به درآمدهاي شهريه اي را فراهم کرده است، قابل تامل است که در دو سال اخير با توجه به توصيه ها و تاکيدات رياست دانشگاه آزاد اسلامي به تجاري سازي دستاوردهاي علمي در فضاي رسانه اي و انتشار توانمندي هاي دانشگاه آزاد اسلامي، اين نکته هم از نظر خبرگزاري فارس مغفول مانده است!!
کسب 10 درصدي درآمد دانشگاه آزاد اسلامي از موارد غيرشهريه اي در سال گذشته
همچنين جهت تنوير افکار مخاطبين محترم خبرگزاري فارس و افکارعمومي به اطلاع مي رساند پس از کسب 10 درصدي درآمد از موارد غيرشهريه اي در سال گذشته با تصميم هيات امناي دانشگاه آزاد اسلامي شهريه ثابت دانشجويان ورودي سال 94 افزايش پيدا نمي کند اما ظاهرا اين قسمت از تصميم مسئولان دانشگاه آزاد اسلامي مغفول مانده است. آيا اين امر شائبه برانگيز نيست که کسب درآمدهاي غيرشهريه اي در يک سال اخير هم توسط خبرگزاري فارس ناديده گرفته شده است؟
در بخشي ديگر از اين جوابيه آمده است: اين سوال را بايد از مسئولان خبرگزاري فارس پرسيد که آيا اين رسانه نسبت به کليت فضاي آموزشي کشور و ديگر موسسات غيردولتي و به اصطلاح بين المللي احساس تکليف دارد و نگران وضعيت دانشجويان، خانواده هايشان اين مراکز آموزشي هست يا نه و فقط نسبت به دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي احساس تکليف مي کند؟واقعيت اين است انتشار اين نوع گزارش ها که پشتوانه تحليلي و محتوايي چنداني ندارد اين شائبه را در ذهن ايجاد مي کند که نگاه مغرضانه و خطي در تلاش است افکارعمومي را به سمتي هدايت کند که مطلوبش است. آيا تاکنون خبرگزاري فارس که رسالت بيطرفي را يدک مي کشد از وضعيت کيفيتي دانشگاه هاي غيرحضوري که در دولت قبل به يکباره رشد کرده اند و با تعداد بسيار کم کارمند و اعضاي هيات علمي از دانشجويان شهريه مي گيرند و خروجي کيفي چنداني ندارند گزارشي کرده است؟
لازم به ذکر است در حال حاضر پرونده هايي له يا عليه دانشگاه آزاد اسلامي به ارزش ريالي 1400 ميليارد تومان در جريان رسيدگي است که بايد حل وفصل شود و بخشي از آن به نتيجه رسيده است، نکته ديگر اين است که متوقف شدن پروژه هاي عمراني دانشگاه در دوره گذشته متاسفانه دانشگاه آزاد اسلامي بابت راه اندازي مجدد اين پروژه ها بار مالي سنگيني را به دانشگاه تحميل کرده است که متاسفانه اين موارد از ديد رسانه محترم پنهان مي ماند و جالب اينجاست که تنها افزايش متعارف و حداقلي شهريه به موضوع جذاب خبرگزاري فارس تبديل شده است و موفقيتهاي دانشجويان، پژوهشگران در عرصه ملي و بين المللي و دستاوردهاي علمي قرار نيست ديده شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن