تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798641002




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توجه ویژه‌ هیات داوران به مستندهای صنعتی و فناورانه‌ی مخاطب محور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مهرداد اسکویی تاکید کرد: توجه ویژه‌ هیات داوران به مستندهای صنعتی و فناورانه‌ی مخاطب محور خبرگزاری پانا: مهرداد اسکویی گفت: به نظر من اگر متولیان امر که همان بزرگان صنعت کشور هستند، زمینه‌سازی‌هایی را برای سرمایه‌گذاری در کارهای نیمه بلند داستانی، کوتاه و حتی تجربی انجام دهند، در آینده‌ای نزدیک حتی شاهد تولید فیلم‌های خیلی بهتری خواهیم بود.
۱۳۹۴ يکشنبه ۴ مرداد ساعت 14:34

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا؛ مهرداد اسکویی از جمله مستندسازان و هنرمندان شاخص ایرانی است که در حوزه‌های مختلفی کار کرده است. او تاکنون برای ساخت فیلم‌های تاثیرگذارش، علاوه بر ده‌ها جایزه و تقدیرنامه از جشنواره‌های داخلی، موفق به دریافت جوایز و نشان‌های مختلفی از جشنواره‌های بین‌المللی معتبر سینمای مستند مانند ایدفای هلند، هات داکس کانادا، کراکو لهستان، مونیخ آلمان، مستند مونترال کانادا، مدیاویو مجارستان و... شده است تاجایی که نهاد فرهنگی پرنس کلاوس در آمستردام هلند در سال ۲۰۱۰، جایزه چهره فرهنگی سال جهان خود را برای توسعه فرهنگ بومی به وی اهدا کرد.
اسکویی یکی از داوران بخش فیلم سومین جشنواره فناوری و صنعتی است که با دقت هرچه تمام‌تر، آثار رسیده به جشنواره را ارزیابی کرده است:
مهرداد اسکویی در ابتدای سخنانش با تاکید بر اینکه برای رسیدن به فیلم خوب صنعتی و فناورانه، نیازمند درک مشترک موضوع از سوی فیلمساز و مدیر صنعتی و فناوری هستیم، گفت: گاهی در بعضی فیلم‌های صنعتی گرایش و هدف فیلم‌ساز مشخص بوده و به همین دلیل ارتباط میان فیلم و مخاطب عام برقرار می‌شود. البته تعداد کمی از فیلم‌ها این خاصیت را دارند و بیشتر فیلم‌ها صرفا برای یک سفارش دهنده خاص که می‌تواند یک کارخانه صنعتی یا یکی از مراکز مهم صنعت یا فناوری کشور باشد، ساخته می‌شوند. در این موارد، قطعا امکان برقراری ارتباط با مخاطب خیلی وجود ندارد.
این مستندساز با تاکید بر لزوم توجه مدیران صنایع و فناوری به هنر و... اظهار کرد: به نظر من اگر متولیان امر که همان بزرگان صنعت کشور هستند، زمینه‌سازی‌هایی را برای سرمایه‌گذاری در کارهای نیمه بلند داستانی، کوتاه و حتی تجربی انجام دهند، در آینده‌ای نزدیک حتی شاهد تولید فیلم‌های خیلی بهتری خواهیم بود.
وی ادامه داد: همچنین اگر شناخت افرادی که در روابط عمومی صنایع مختلف کار می‌کنند نسبت به فیلم‌سازان مطرح حالِ حاضر سینمای صنعتی ایران بیشتر شود، مطمئنا آثاری ماندگارتر، با کیفیت‌تر و تاثیرگذارتر خواهیم داشت.
اسکویی سپس با اشاره به 406 فیلمی که در بخش مسابقه جشنواره فناوری و صنعتی دیده است، تاکید کرد: در فیلم‌هایی که در جشنواره امسال حضور داشتند، از هر دو نوع این فیلم‌ها دیده شد و اعضای هیات داوران نیز توجه ویژه‌ای به آثاری که برای جلب نظر مخاطب عام ساخته شده بودند، داشت.

از فضای فیلم سفارشی فاصله بگیرید
این مستندساز شاخص ایرانی، بزرگترین مشکل فیلم‌های صنعتی و فناورانه را عدم شناخت متولیان نسبت به هنر و سینما دانست و گفت: هرچه متولیان و سرمایه‌گذاران این نوع از فیلم‌ها، شناخت خودشان را در این زمینه بالا ببرند و بدانند که فیلم بهترین ابزار برای تبلیغ و ارتباط‌گیری میان مخاطب و تاثیرگذاری است، می‌توانند بهتر در این زمینه فعالیت کنند.
اسکویی ادامه داد: در این شرایط روابط عمومی‌ها با استفاده از متخصصین و کارشناسان می‌توانند دست به آسیب‌شناسی بزنند و با فاصله گرفتن از فضای فیلم‌های سفارشی و دوستانه، با نگاهی حرفه‌ای به دنبال خلق یک اثر حرفه‌ای باشند. در این شرایط گام به گام می‌توانیم به افق‌های بهتری نسبت به این نوع از فیلم‌ها برسیم.
وی یکی از راه‌های به وجود آوردن انگیزه برای جوانان فیلم‌ساز در زمینه صنعتی را برگزاری جشنواره فیلم‌های فناوری و صنعتی دانست و تاکید کرد: به نظر من اگر این جشنواره جا بیفتد و با سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی صحیح به عنوان یک دبیرخانه دائمی فعالیت کند و آرام آرام فضاهایی را تبیین کند که چه نوع فیلم‌هایی مورد توجه این جشنواره است می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.
اسکویی تاکید کرد: مسئولان این جشنواره باید از همین حالا برای دور بعد در سال آینده برنامه‌ریزی کنند. در این صورت می‌توان امیدوار بود که فیلم‌سازان با نگاه جدی‌تری به دنبال خلق آثار با کیفیت بروند. ضمن آنکه سرمایه‌گذاران صنعتی و مدیران فناوری هم نگاه ویژه‌ای به جشنواره خواهند داشت و با دستور کار قرار دادن فیلم‌های هنری و حرفه‌ای، مطمئنا رابطه میان صنعت و سینما بهتر و بیشتر برقرار می‌شود.
داور بخش فیلم سومین جشنواره فناوری و صنعتی در پایان سخنانش با ابراز امیدواری از ایجاد رابطه متقابل مدیران صنایع و فناوری کشور با هنرمندان و مخصوصا فیلمسازان گفت: در اینصورت فیلم‌ها به چنان کیفیتی می‌رسند که در جشنواره‌های دنیا و مراکز مختلف آموزشی مورد استفاده قرار گیرند و با خارج شدن آن‌ها از  بعد تبلیغاتی و صرف اطلاع‌رسانی، ارتباط گیری صنایع و مجموعه‌های علمی کشور با مخاطب راحت‌تر انجام می‌شود.

 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن