تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خرج کردن در راه طاعت خدا دریغ مکن وگرنه دو برابرش را در راه معصیت او خرج خوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799456944




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جزييات دوره هاي نيمسال تابستاني دانشگاه فرهنگيان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ مرداد ۱۳۹۴ (۱۳:۱۸ب.ظ)
جزييات دوره هاي نيمسال تابستاني دانشگاه فرهنگيان موج- نعمت الله موسي پور، با اشاره به برنامه ريزي ترم تابستاني گفت: آنچه سبب شد براي نيمسال تابستاني برنامه ريزي شود، ضرورت‌هاي ناشي از تأمين نيروي انساني مخصوصاً براي دوره ابتدايي بود.
به گزارش خبرگزاري موج، تحصيل در دانشگاه از نيمسال دوم سال تحصيلي آغاز مي‌شود و اين موضوع سبب مي‌شود تا دانشجويان دانشگاه اگر به طور عادي تحصيل نمايند در بهمن فارغ التحصيل گردند و عملاً در مهر سال بعد وارد عرصه اشتغال شوند.
چنين شرايطي سبب مي‌شد تا دانشجو معلمان ورودي سال 1391 در مهر 1396 به خدمت آموزش و پرورش درآيند.
از طرفي آموزش و پرورش براي مهر 1395 نياز شديد به ورود نيروي انساني دارد.
چنين موضوعاتي سبب شد تا دانشگاه براي اتخاذ تدابيري براي فارغ التحصيلي دانشجو معلمان ورودي 1391 به گفت و گو با آموزش و پرورش بپردازد و با کمک آن‌ها براي تمامي دانشجو معلمان رشته علوم تربيتي گرايش آموزش ابتدايي نيمسال تابستاني ارائه کند. تعداد واحدهاي گذرانده شده و تعداد واحدهايي که مي‌توانند در نيم سال‌هاي باقيمانده انتخاب کنند نشان مي‌داد با دو نيمسال تابستاني در 1394 و 1395 بيش از 95 درصد تعداد13 هزار و200 نفر دانشجو معلم آموزش ابتدايي ورودي 1391 مي‌توانند فارغ التحصيل شوند. اين بود که نيمسال تابستاني برنامه ريزي شد و البته با کسب مجوز موردي از وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، در اين دوره‌هاي تابستاني جبراني دانشگاه، استثنائا هشت واحد درسي به دانشجويان ارائه مي‌شود.
وي تصريح کرد: اين دوره به طور گسترده همه دانشجويان آموزش ابتدايي ورودي سال 1391 و تعدادي از دانشجويان رشته علوم پايه، آزمايشگاه را پوشش مي‌دهد.
موسي پور افزود: در پرديس‌هايي که رشته‌هاي علوم پايه ارائه مي‌شود و آزمايشگاه وجود ندارد. دانشجويان به صورت متمرکز در تهران تحت پوشش نيمسال تابستاني قرار مي‌گيرند که البته تعداد آنان کمتر از 1000 نفر است.
همچنين، براي دانشجويان کارشناسي ناپيوسته نيز نيم سال تابستاني ارائه مي‌شود.
معاون آموزش و تحصيلات تکميلي دانشگاه فرهنگيان در مورد نحوه اطلاع رساني اين خبر به دانشجو معلمان، گفت: علاوه بر اين که بسياري از دانشجو معلمان متقاضي اين نيمسال تحصيلي بودند و آن را پيگيري مي‌کردند موضوع برگزاري نيمسال تابستاني در روزهاي پاياني امتحانات نيمسال دوم سال تحصيلي 94-1393 از طريق پرديس‌هاي محل تحصيل به اطلاع دانشجويان رسانده شد همچنين برگزاري اين نيمسال تحصيلي به نحو مطلوب از طريق پرتال دانشگاه و همه پرديس‌ها اطلاع رساني انجام شده است.
موسي پور درخصوص دانشجو معلماني که ممکن است به انتخاب واحد نرسند، گفت: اين نيمسال تابستاني براي دانشجو معلمان رشته آموزش ابتدايي است و براي همه آنان برنامه ريزي شده و جاي آنان محفوظ است. در عين حال، شرکت همه آنان در دروسي که گروه آموزشي و پرديس محل تحصيل آنان تعريف کرده، ضروري است.
بنابراين، حتي کساني که در موعد مقرر موفق به انتخاب واحد درسي نشده‌اند، بايد روز شنبه 3 مرداد 1394 در پرديس محل تحصيل خود حاضر شوند و کليه پرديس‌ها موظف هستند شرايط را براي انتخاب واحد همه دانشجويان خود مهيا کنند.
موسي پور ادامه داد: همه دانشجو معلمان بايد در دروسي ثبت نام کنند که پرديس محل تحصيل آنان تعريف کرده است.
ما از گروه‌هاي آموزشي همه پرديس‌ها درخواست کرده‌ايم که ابتدا به تطبيق واحدهاي درسي همه دانشجويان خود اقدام کنند (به علت اين که دانشجو معلمان موظفند بر اساس برنامه بازنگري شده بقيه دروس خود را بگذرانند)، بعد دروس باقيمانده آنان را براي دو نيمسال تابستاني 1394 و 1395 و دو نيمسال سال تحصيلي 95-1394 توزيع نمايند و سپس دروس مربوط به نيمسال تابستاني 1394 را ارائه کنند.
براي تحقق فارغ التحصيلي، چنين برنامه اي ضرورت داشت. البته برخي از پرديس‌ها به علت قلت دانشجويان و برخي به علت شرايط جوي ممکن است مجبور باشند نيمسال تابستاني را در پرديس ديگري برگزار کنند.
دانشجو معلمان اين قبيل پرديس‌ها با هماهنگي به عمل آمده، دروس را بر اساس برنامه پرديس مبدأ انتخاب مي‌کنند ولي دوره را در پرديس مقصد مي‌گذرانند.
وي خاطرنشان کرد: ما براي فعال کردن پرديس‌ها با مشکلات اجرايي مواجه هستيم و در عين به علت تفاوت‌هاي جدي در واحدهاي درسي ارائه شده توسط هر پرديس، ممکن است شرايط براي ارائه واحد يکسان هم مهيا نباشد.
البته تلاش شده حتي الامکان براي دانشجو معلماني که در يک پرديس مشغول گذراندن نيمسال تابستاني هستند، دروس يکساني ارائه شود ولي اولويت با ايجاد شرايط براي فارغ التحصيلي است نه يکساني ارائه واحد درسي.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن