تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  بنر تستی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798471612




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرنوشت نامعلوم بیمارستان فردیس، 4 سال پس از کلنگ‌زنی


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: سرنوشت نامعلوم بیمارستان فردیس، 4 سال پس از کلنگ‌زنی
چهارسال پیش درمیان جمعیت کثیرمردم، مسوولان وقت کلنگ نخستین بیمارستان دولتی درشهرستان فردیس استان البرز را چنان با شوروحالی خاص بر زمین زدند که تصور می رفت کمتر ازدو سال، درهای آن بر روی بیماران گشوده شود.
آفتاب : سال ۹۰ درآیینی با شکوه جمعیتی کثیراز مسوولان، کلنگ تزیین شده در میان دایره گچی را در فردیس احاطه کردند تا به ساکنان این منطقه محروم نوید احداث نخستین بیمارستان را دهند که به گفته مردم این سرآغازی برای ترسیم افقی طولانی بر یک انتظارشد.


نقشه ترسیمی حکایت از ساخت بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی داشت که بنا به نیاز منطقه زمانی کوتاه برای احداث آن پیش بینی شده بود.


به گزارش ایرنا، آنطور که مردم می گویند، باد چند روزی به دایره گچی مجال داد تا ساز امیدواری بر دلها بدمد لیکن به دلیل نیامدن تصمیم بگیران، نسیم محو آن راعملی کرد.


روزها و ماه هاست که معتمدان و ریش سفیدان فردیس به این درو آن می زنند تا شاید خبری از تصمیم تازه بیابند لیکن به قول خودشان این فقط وعده هاست که آنان را به آینده امیدوار کرده است.


نبود یک بیمارستان دولتی، بیمارستان تنگدست و درد کشیده فردیس را روانه تهران و کرج کرده تا تسکینی برای آلام خود بیابند اما هزینه های گزاف ایاب و ذهاب و مراکز درمانی، درد دیگری است که خود مسکن می خواهد.


به هرحال آنطورکه مردم فردیس می گویند پرونده ساختمان بیمارستان این شهرستان مانند بسیار دیگری ازملزومات در گیرو دار اداری بالا و پایین می شود و شواهد نشان می دهد که به این زودی امیدی به سربرآوردن آن از دل خاک نیست.


مسوولان استان البرز در بازدیدها از فردیس مکرر از آغاز ساخت این بیمارستان سخن می گویند وهمچنان به مردم امیدواری می دهند.


شهناز مقدم از ساکنان فردیس می گوید: مردم این شهرستان سالهاست با مشکل درمانی مواجه هستند، کمبود مطب پزشکان متخصص، مراکز درمانی بخش خصوصی، پزشکان فوق تخصص تا آزمایشگاه و بیمارستان آنان را کلافه کرده است.


این شهروند گفت: بیماران فردیس برای درمان به بیمارستان های شهریار ، تهران و کرج انتقال می یابند و هزینه های درمانی و ایاب و ذهاب سرسام آور است.


محسن عبدالملکی شهروند دیگر گفت: اگر حادثه منجر به مصدومیت در این شهرستان رخ دهد مرکز فوریت های پزشکی برای درمان اولیه و انتقال آن در محل وجود ندارد و باید دست به دامان کرج شد آن هم اگر آمبولانس زود برسد و مصدوم جان خود را از دست ندهد.


وی ادامه داد: وضعیت درمانی بسیاری از روستاهای کشور بهتر از شهرستان پرجمعیت فردیس است چرا که در نبود مراکز درمانی در محل، انتقال بیماران و حادثه دیدگان در میان ترافیک سنگین به بیمارستان های تهران، کرج و شهریار به مراتب دشوار است.


عبدالملکی گفت: فردیس خواسته یا ناخواسته امروز بعد از کرج پرجمعیت ترین شهرستان استان البرز است اما حتی به اندازه کم جمعیت ترین شهرستان استان، نگاهی به نیازهای آن نشده است.


وی افزود: زیرساخت های بخش بهداشت و درمان فردیس با توجه به روند افزایش جمعیت و مهاجرپذیری بالای این شهرستان مناسب نیست .


این شهروند خاطرنشان کرد: درزمان حاضر بیماران فردیس ناچارند برای تکمیل مراحل درمان خود به بیمارستان های مرکز استان مراجعه کنند که این امر علاوه بر وقت گیر بودن هزینه زیادی را به آنان تحمیل می کند.


وی ادامه داد: بدون شک انتقال این بیماران به بیمارستان های کرج ، سبب ازدحام در این بیمارستان ها شده که خود حکایت دیگری است.


فرماندارفردیس به ایرنا گفت: در دولت دهم ساخت بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی برای فردیس به تصویب رسید و حتی کلنگ زنی شد اما با گذشت حدود چهار سال هنوز ساخت بیمارستان عملیاتی نشده است.


مهدی مهرور افزود: این بیمارستان قراراست در زمین اهدایی شهرداری کرج به مساحت ۱۵هزار مترمربع دربلوار منظریه فردیس احداث شود.


محمدجواد کولیوند نماینده مردم کرج ، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی دراین زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: امسال ردیف بودجه برای ساخت بیمارستان فردیس در نظر گرفته شده و قرار است به زودی ابلاغ شود.


وی اظهار داشت: ۴۰ میلیارد ریال بودجه برای سال ۹۴ پیش بینی شده که باید تخصیص بودجه شود.


عزیز اکبریان دیگر نماینده مردم شهرستانهای کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی گفت که نمایندگان مردم استان در مجلس ضمن پیگیری ساخت این بیمارستان، حتی بودجه آن را در مجلس مشخص و تصویب کرده اند.


وی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل راه و شهرسازی استان البرز باید با مشخص کردن شرکت پیمانکاری ، این طرح را هر چه سریعتر عملیاتی کنند.


اکبریان درعین حال ازمسوولان استان البرز خواست گام های نخست را برای احداث بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی و سایر نیازهای بهداشتی و درمانی فردیس بردارند.


رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فردیس از هر گونه پاسخی در این زمینه به خبرنگار ایرنا خودداری کرد.


شهرستان فردیس دارای دو بخش مرکزی و مشکین دشت است که بخش مرکزی آن در حوزه خدماتی شهرداری های مناطق سه و ۱۰ کرج قرار دارد.


فردیس واقع در جنوب شرقی کلانشهر کرج مرکز استان البرز، دوسال پیش از کرج منتزع و به شهرستان ارتقاء یافت.




تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن