تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اگر به تعداد اهل بدر [مؤمن كامل] در ميان شما بود، قائم ما قيام می ‏كرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819708878




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دلارهای آزاد شده بلوکه شد، تیتر یک اعتماد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دلارهای آزاد شده بلوکه شد، تیتر یک اعتماد تهران- ایرنا- روزنامه اعتماد در شماره روز یکشنبه چهارم مرداد در توضیح تیتر یک می نویسد: حسن روحانی رییس جمهوری دستورات جدید اقتصادی پس از قطعنامه را صادر کرد. در صدر این دستورات هم نام پول های بلوکه شده خودنمایی می کند؛ پول هایی که این بار قرار است در کشور و توسط خود دولت بلوکه شود و امکان ورود به بازار را پیدا نکند؛ تصمیمی مهم که می تواند از تاثیر منفی صرف پول های نفتی در اقتصاد و متعاقب آن سطح رفاه مردم جلوگیری کند.


این روزنامه با برجسته کردن موضوع ناگفته های هاشمی از مذاکرات سه سال پیش با امریکا، نوشت: حمایت هاشمی از نتیجه مذاکرات همچنان ادامه دارد؛ این تنها قسمتی از حمایت های او از دولت یازدهم است. حمایت هایی که البته حرف های جدید هم دارد؛ روایتی تازه از مذاکره مستقیم ایران و امریکا قبل از روی کار آمدن دولت حسن روحانی. جایی که حالا همه می دانند با واسطه گری سلطان قابوس، پادشاه عمان گفت وگوهایی بین ایران و امریکا شکل گرفته بود. اصل این قضیه را قبلا مقام معظم رهبری هم مورد تایید قرار داده اند. منتقدان دولت با استناد به همین مورد خصوصا در روزهای پایانی مذاکرات وین می گفتند که دولت حسن روحانی و البته تیم دیپلماسی او در مسیر ٢٢ ماهه مذاکرات هسته ای با ١+٥ چندان اقدام خلاقانه و خاصی را انجام نداده و تنها مسیر آغاز شده در دولت محمود احمدی نژاد را در پیش گرفته است.
روزنامه اعتماد به بررسی عنوان عقب نشینی نمی کنیم، پرداخت و آورد: محمدرضا عارف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در جدیدترین اظهارات خود گفته است که در رقابت عادلانه برای انتخابات مجلس این اصلاح طلبان هستند که پیروز میدان خواهند بود. عارف که با جمعی از نخبگان استان لرستان دیدار و گفت وگو کرده درباره تهدید اصلاح طلبان هم گفته است: عده ای که مسوولیتی در برگزاری انتخابات ندارند از ماه ها قبل اصلاح طلبان را به عناوین مختلف از جمله «رد صلاحیت» تهدید می کنند و اصرار دارند جریان اصلاح طلب در انتخابات شرکت نکنند اما اصلاح طلبان باید نشان دهند با تهدیدهای اینچنینی عقب نشینی نمی کنند.
این روزنامه با انعکاس خبر لغو هشدار سفرگردشگران انگلیسی به ایران، نوشت: فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس با صدور بیانیه ای، از لغو وضعیت منع «هرگونه سفر به جز سفرهای ضروری» به ایران برای اتباع انگلیس خبر داد. در بخشی از بیانیه وزارت خارجه انگلیس آمده است: ما همچنان به توصیه نسبت به تمام سفرها به مناطق مشخص، به خصوص در طول مرز با عراق، پاکستان و افغانستان، ادامه می دهیم. با این حال، دیگر توصیه ای نسبت به تمام سفرها به جز سفرهای ضروری به دیگر مناطق ایران وجود ندارد. در بیانیه هاموند هم آمده است: «توصیه مسافرتی برای هر کشوری، به صورت دوره ای و بر اساس اطلاعات جدید، مورد بازنگری قرار می گیرد. سیاست ما این است که علیه سفر به مناطقی که تصور می کنیم ریسک بالایی دارند، توصیه کنیم. به عقیده ما، این وضعیت برای بخش های مشخصی از ایران، به خصوص در طول مرز با عراق، افغانستان و پاکستان وجود دارد. اما معتقدیم که در دیگر نواحی ایران، ریسک نسبت به اتباع بریتانیا تغییر کرده است.»
روزنامه اعتماد با انتخاب موضوع مشایی در رامسر! سعیدلو در خیابان! نوشت: زمزمه بازداشت هنوز هم پای ثابت این روزهای معاونان رییس دولت سابق است. دو معاون او در بازداشت هستند و خبر بازداشت معاون سومش در برزخ تکذیب است. اما نکته اینجاست که اسفندیار رحیم مشایی این روزها کجاست و به چه کاری مشغول است؟ مردی که این روزها ترجیح می دهد کمتر به دفتر ولنجک محمود احمدی نژاد سر بزند تا جلوه کمرنگ شدن رابطه اش با رییس دولت های سابق را پررنگ تر کند این روزها بیشتر در شمال کشور به سر می برد. بیشتر اوقات مشایی در یک ساختمان ویلایی در استان مازندران می گذرد. اما روز گذشته یکی دیگر از معاونان محمود احمدی نژاد خبرساز شد. سایت روزنو خبر داد که علی سعیدلو معاون احمدی نژاد و رییس سازمان تربیت بدنی آن دولت روز پنجشنبه به همراه همسر خود به ترکیه رفته است. خبرنگار «اعتماد» برای تماس با علی سعیدلو تلاش های بسیاری کرد. پس از ساعت ها پیگیری، یک تماس با سعیدلو برقرار شد اما صدا با تاخیر به او می رسید و او هم با تاخیر جواب می داد. او گفت که در خیابان است و سپس تماس را قطع کرد. با این حال روایت دیگری نیز از سفر سعیدلو وجود دارد.
این روزنامه همچنین در ستون نگاه روز عنوان «قدرت فرهنگ» را با قلم احمد مسجد جامعی انتشار داد.
روزنامه اعتماد در صفحه نخست عنوان های «محله ای که عزادار شد»، «خودکشی ناکام قاتل پزشک اردبیلی»، «گفت و گو با محمد هاشمی رفسنجانی: حضورم در کارگزاران ضرورت نداشت» و « گفت وگو با لیلی رشیدی: «اسم» ،مثل زندگی ماست!» را منتشر کرد.
*گروه اطلاع رسانی
پژوهشم**2059**9131



04/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن