تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):تقوای خدا پیشه کنید و دینتان را با ورع و تقوا حفظ کنید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814792071




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمله به داعش، چرخش یا نمایش، تیتر یک جام جم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: حمله به داعش، چرخش یا نمایش، تیتر یک جام جم تهران- ایرنا- روزنامه جام جم در شماره روز یکشنبه چهارم مرداد در توضیح تیتر یک نوشت: ترکیه بعد از یک دوره مماشات با داعش در یک هفته اخیر رویکرد جدی در مبارزه با داعش و پ.ک.ک در پیش گرفته و ضمن اجازه به آمریکا و ائتلاف بین المللی برای استفاده از پایگاه های این کشور در عملیات علیه داعش، خود نیز به طور مستقیم وارد ستیز با داعش در داخل و خارج از مرزهای خود شده است. در حقیقت حزب عدالت و توسعه در حال سوق دادن ترکیه به سوی یک چاه عمیق بوده و به گفته برخی تحلیلگران این غرب است که می خواهد ترکیه را وارد جهنم کند.


این روزنامه با انعکاس خبر نورتابان محمد(ص) بر سینمای ایران، آورد: رییس سازمان سینمایی از تجهیز صد مجتمع فرهنگی در استان ها و تبدیل آنها به سینما، همزمان با اکران فیلم محمد(ص) به کارگردانی مجید مجیدی خبر داد و گفت: این مجتمع ها در شهرهای مهم یا شهرهایی که جمعیت بیشتری دارد، تجهیز خواهد شد. کمتر علاقه مند به حوزه فرهنگ و هنر و خاصه سینمایی است که نسبت به کمبود محسوس سالن های سینما در کشور، آگاهی نداشته باشد. بارها در گزارش های صفحه فرهنگ و هنر روزنامه جام جم، به ضرورت توجه به سالن سازی و تجهیز سالن های فرسوده و قدیمی سینماهای کشور اشاره و برآن تاکید شده است. این واقعیت تلخ فرهنگی که 95 درصد شهرهای کشور سالن سینما ندارد، در نگاهی عمیق تر و کارشناسانه تر صورت ناگوارتری به خود می گیرد.
روزنامه جام جم با بازتاب عنوان مستندهای خبری گمشده بین خبر و مستند، نوشت: اینجا سرزمین عجایب است؛ یک روز مردان سیاست پای میز مذاکره می نشینند و روز دیگر توفانی عجیب از راه می رسد و بسیاری را به کام مرگ می کشاند. در این کشور جاده هایی داریم که پایان هر هفته زیربار ترافیک شانه خم می کنند. مردمانی که پای چوبه دار می بخشند یا در اوج نداری ثروت باد آورده را به صاحبانشان باز می گردانند و هزاران قصه و ماجرای تلخ و شیرین دیگر که نمی گذارند دست هیچ گزارشگر یا مستندسازی خالی بماند، اما همه اینها فقط در قالب خبر یا گزارش های خبری به تماشاگر تلویزیون ارایه می شود و گاهی بندرت یکی، دو مورد از این رخدادها در قاب مستندهای خلاقانه به نمایش درمی آید. تولید فیلم ها و مجموعه های مستند نیازمند زمان است و به طور معمول مستندسازان سراغ رخدادهای روز و اتفاقات زمان دار نمی روند تا بتوانند آثارشان را تا حد ممکن از بیات شدن در امان نگه دارند، اما رخدادهای بسیاری به دلایل مختلف مانند بزرگی و اهمیت، حواشی جذاب، شگفتی، شفاف سازی و حتی ایجاد همدلی و همراهی ارزش آن را دارند تا از یک زاویه خاص با تامل بیشتر به تصویر کشیده شوند.
ریچارد مورفی: اعراب نگران کاهش حمایت آمریکا هستند، تیتر دیگر این روزنامه است. ریچارد مورفی سفیر پیشین آمریکا در عربستان در گفت وگو با جام جم آنلاین ضمن برشمردن دلایل مخالفت اعراب با توافق هسته ای ایران، بهبود روابط تهران ـ ریاض را در آینده نزدیک غیرممکن دانست. وی گفت: معتقدم دو دلیل اصلی برای مخالفت اعراب با توافق 1+5 با ایران وجود دارد؛ نخست آن که اعراب، ایران را به عنوان یک رقیب تصور می کنند که برچیده شدن تحریم های موجود علیه آن موجب خواهد شد تهران با در اختیار داشتن منابع مالی مناسب، رقابت خود را با اعراب شدت بخشد. دوم، اعرابی که رابطه سیاسی نزدیک با آمریکا دارند و در مواجهه با تهدیدهای خارجی به حمایت های ایالات متحده متکی هستند، نگرانند آمریکا در سال های آینده به دنبال عادی سازی روابط خود با ایران باشد و به این ترتیب اعراب به حاشیه رانده شوند یا آن که حداقل حمایت آمریکا از آنها کاهش بیابد. ایجاد سبک و شکل گیری شیوه زندگی اسلامی ایرانی، نیازمند نهادینه شدن رفتارهای ملی و دینی است
روزنامه جام جم با بررسی موضوع ترویج الگوی زندگی اسلامی ایرانی در تلویزیون، آورد: یک هشتی قدیمی در جنوب شهر تهران که در وسط حیاطش حوضی آبی رنگ وجود دارد، مرد مومن و میانسالی که ترجیحا در بازار حجره ای دارد و فرزندانی که احتمالا یکی از آنها سر به راه نیست، مواد اصلی ساخت سریال هایی درباره سبک زندگی ایرانی اسلامی هستند. در سریال هایی چون پرده نشین، کیفر، رخنه و همه چیز آنجاست که با هدف ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی در شبکه های تلویزیون ساخته شده اند، می توان موارد ذکر شده را دید با این تفاوت که در یکی دو سریال به روح و معنای سبک زندگی ایرانی اسلامی نیز توجه شده است. در کنار این سریال ها، تعدادی از برنامه های ترکیبی تلویزیون نیز با حضور کارشناسان به مولفه های سبک زندگی ایرانی اسلامی پرداخته و در تبیین این مفهوم کوشیده اند. پس از مهرماه سال 91 و اشارات و سوالات رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت سبک زندگی، موارد ذکر شده مهم ترین اقدامات تلویزیون در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب بوده است در حالی که از نگاه ایشان سبک زندگی مقدمه ای برای ایجاد تمدن نوین اسلامی است و قطعا به اقداماتی بلند مدت، عمیق تر و هدفمندتر نیاز دارد.
این روزنامه به یادداشت «تغییر تاکتیکی سیاست ترکیه در سوریه» به قلم مرتضی مکی پرداخت و عنوان «اعترافات ناخواسته» با قلم مراد عنادی را برای ستون سخن روز برگزید.
«آب برهای لوکس وارد می شوند!»، «موانع کاهش 25 درصدی اعتیاد»، «حجت الاسلام علی ذوعلم: خودسازی، شاخصه اصلی زندگی طلبگی» و «درخشش دوندگان ایران در راه المپیک» دیگر عنوان های روزنامه جام جم است.
*گروه اطلاع رسانی
پژوهشم**9165**9131



04/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن