تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر لحظه ای که بر فرزند آدم بگذرد و او به یاد خدا نباشد روز قیامت حسرتش را خواهد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798771834




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كوچك‌سازي شهرداري‌ها در يك‌سال آينده كليد مي‌خورد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: كوچك‌سازي شهرداري‌ها در يك‌سال آينده كليد مي‌خورد
تمامي شهرداري‌هاي كشور موظفند بر اسا‌س طرح ضوابط تشكيلاتي شهرداري‌ها نسبت به ادغام سازمان‌ها و شركت‌هاي همسو و موازي طي يك سال اقدام كنند.
نویسنده : بیژن سورانی 
تمامي شهرداري‌هاي كشور موظفند بر اسا‌س طرح ضوابط تشكيلاتي شهرداري‌ها نسبت به ادغام سازمان‌ها و شركت‌هاي همسو و موازي طي يك سال اقدام كنند. اين سخنان در حالي از سوي معاون شهرداري‌هاي سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور مطرح مي‌شود كه همچنان روند شكل‌گيري لايحه مديريت شهري در هاله‌اي از ابهام قرار دارد.
 ارائه لايحه مديريت شهري از سوي دولت به مجلس در سال گذشته كه در آن نحوه انتخاب شهردار و ساير ضوابط و قوانين ديده شده است، از سوي صاحبنظران مورد انتقاد و چالش‌هاي فراواني قرار گرفت كه مهم‌ترين چالش آن مربوط به روش انتخاب شهردار توسط رأي مستقيم مردم بود كه در اين زمينه برخي از صاحبنظران و كارشناسان شورايي تصويب اين لايحه را موجب كاهش اختيارات شورا‌ها اعلام كردند.  با اين حال برخي دلايل مطرح شدن لايحه مديريت شهري، يكسان بودن مدل اداره امور شهر در تمام شهرهاي كشور، ضعف مكانيسم‌هاي نظارت و تعادل‌بخشي در تنظيم رابطه شورا و شهردار، عدم شكل‌گيري شورا‌هاي محله‌اي و منطقه‌اي زير‌مجموعه شوراهاي شهر از ديگر ضعف‌هاي نحوه مديريت شهري كنوني است كه از سوي علي نوذرپور، معاون شهرداري‌هاي سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور عنوان شد.

     شهرداري‌ها قادر به پرداخت حقوق پرسنل نيستند
 علي نوذري درباره كاهش سازمان‌ها و شركت‌هاي وابسته به شهرداري‌ها اظهار داشت: يكي از دغدغه‌هاي وزارت كشور و سازمان شهرداري و دهياري‌ها در دولت تدبير و اميد، گسترش و توسعه بيش از حد سازمان‌ها و شركت‌هاي متعدد وابسته به شهرداري‌ها بوده است.
به گفته وي شهرداري‌ها به موجب قانون براي انجام بخشي از وظايف خود سازمان‌ها يا شركت‌هايي ايجاد مي‌كنند كه در زيرمجموعه شهرداري قرار مي‌گيرد مانند سازمان‌هاي تاكسيراني، اتوبوسراني، قطار شهري و غيره.  معاون شهرداري‌هاي سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌ها افزود: قطعاً هنگامي كه سازمان يا شركتي تشكيل مي‌شود شاهد گسترش و توسعه تشكيلاتي و پرسنلي خواهيم بود كه در آينده براي پرداخت حقوق و مزاياي اين پرسنل بخش اعظمي از بودجه شهرداري‌ها بايد هزينه شود. براساس گزارش‌هاي واصله نيز تعدادي از شهرداري‌ها نتوانستند حقوق و مزاياي پرسنل خود را پرداخت كنند.

     5/5 برابري نيروهاي شهرداري با تشكيلات مصوب
به گفته نوذري درحال حاضر تعداد نيروهاي شاغل در بعضي شهرداري‌ها و دستگاه‌هاي وابسته تقريباً 5/5 برابر تشكيلات مصوبي است كه وزارت كشور آن را به شهرداري‌ها ابلاغ كرده است.  وي با اشاره به اينكه بخش عمده‌اي از بودجه شهرداري‌ها صرف هزينه‌هاي جاري مي‌شود، گفت: بر اساس قانون وزارت كشور و تأييد سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور ضوابط تشكيلاتي شهرداري‌ها ابلاغ شده و وزارت كشور نيز مستند بر آن ابلاغيه ضوابط تشكيلاتي شهرداري‌ها را به استانداران جهت اعلام به شهرداري‌ها و نظارت بر اجرا ابلاغ كرده است.  وي گفت: بر اين اساس مجموعه‌هاي وابسته به شهرداري‌ها در قالب 14 سازمان تعريف و محدود شده است و خارج از اين تعداد نبايد شهرداري‌ها سازمان يا تشكيلات ديگري داشته باشند.

    ايجاد سازمان مسافر و سازمان حمل بار در شهرداري‌ها
معاون شهرداري‌هاي سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌ها افزود: در اين ابلاغيه مشخص شده است كه شهرداري‌هاي بالاي يك ميليون نفر جمعيت در بخش حمل و نقل صرفاً مي‌توانند يك سازمان حمل مسافر با ادغام سازمان‌هاي اتوبوسراني، تاكسيراني و پايانه‌ها داشته باشند و مي‌توانند يك سازمان حمل بار نيز در شهر براي ساماندهي بارها ايجاد كنند.  به گفته وي با اين ضوابط تشكيلاتي كلانشهرها تنها مي‌توانند يك سازمان قطار شهري با ادغام شركت‌هاي بهره‌برداري و ساخت قطار شهري داشته باشند.   كاهش، ادغام و كوچك‌سازي شهرداري‌ها اقدامي است كه از سوي شهرداري‌هاي سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌ها تحت عنوان لايحه مديريت شهري و زير نظر مستقيم دولت پيگيري مي‌شود كه اميد مي‌رود با ساز و كار‌هاي ارائه شده روند ارائه خدمات در بزر‌گ‌ترين دستگاه خدماتي به رفاه و ارتقاي زندگي شهري شهروندان سوق داده شود.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن