تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798534932




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اخطاریه محیط زیست گیلان به سه واحد آلاینده شن و ماسه رودبار


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: اخطاریه محیط زیست گیلان به سه واحد آلاینده شن و ماسه رودبار رشت - ایرنا - اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان برای سه واحد آلاینده شن و ماسه که به دلیل عدم کنترل پساب خروجی، باعث آلودگی آب رودخانه سفیدرود شده بودند، اخطاریه زیست محیطی صادر کرد.


به گزارش عصر شنبه روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان به ایرنا ، با توجه به اهمیت حفظ محیط زیست و بر اساس پایش و نظارت مستمر واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی توسط کارشناسان و ماموران یگان حفاظت اداره حفاظت محیط زیست رودبار ، برای سه واحد آلاینده شن و ماسه که به دلیل عدم کنترل پساب خروجی باعث آلودگی آب رودخانه سفیدرود شده بودند، اخطاریه زیست محیطی صادر شد.
علی امیری رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار در این باره اظهار داشت: واحدهای دانه بندی شن و ماسه دارای پساب حاوی رسوبات معلق با کدورت بالا می باشند و می بایست با انجام تمهیدات اصولی شامل احداث حوضچه های مناسب و تخلیه بموقع آن، نسبت به کاهش آلایندگی پساب خروجی اقدام کنند.
وی ادامه داد: این سه واحد مذکور بر اثر عدم رعایت موازین زیست محیطی، باعث آلودگی آب رودخانه سفیدرود شده بودند که نسبت به صدور اخطاریه زیست محیطی بمنظور رفع آلودگی اقدام شد و در صورت عدم رفع آلودگی، از ادامه فعالیت آنها جلوگیری و به مراجع قضایی معرفی می شوند.
شهرستان رودبار در 67 کیلومتری جنوب مرکز استان گیلان واقع شده است.
سفیدرود با طول 765 کیلومتر، دومین رود بلند ایران و طولانی ترین و پر آب ترین رود استان گیلان است که سرچشمه اصلی آن، کوه چهل چشمه کردستان می باشد.
در طول مسیر، آب کوه هایی از نواحی شمال غربی همدان، رودهایی همچون قرانقوش چای، میانه چای ، هشترودچای و آب های کوه سهند، زنجان رود از چمن سلطانیه و شعبه های کوچک دیگر جاری شده از کوه های طارم سرانجام به تنگه منجیل می رسند و رودخانه قزل اوزن را تشکیل می دهند.
در سویی دیگر، رودخانه شاهرود که از کوه های طالقان سرچشمه می گیرد، به آن پیوسته و از محل تلاقی رودخانه های شاهرود و قزل اوزن به بعد، رودخانه سفیدرود نامیده می شود.
در منطقه منجیل رودبار نیز سد بزرگ سفیدرود بر روی این رودخانه ساخته شده که در حال حاضر منبع اصلی تامین کننده آب شالیزارهای استان گیلان است.

* معرفی شهردار لنگرود به دادسرا
بر اساس گزارش دیگری از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان به ایرنا، در پی ابلاغ اخطاریه های متعدد محیط زیستی ، شهردار لنگرود با شکایت اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان به دادسرا معرفی شد.
بر اساس این گزارش؛ از آنجا که شهرداری لنگرود به اخطاریه های متعدد صادرشده از سوی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان وقعی ننهاده و مشکل انتقال بموقع و دفع اصولی زباله همچنان موجب آلودگی محیط زیست و تهدید سلامت مردم و نارضایتی اطراف محل دپوی زباله شده؛ اداره حفاظت محیط زیست لنگرود طی شکایتی، شهردار این شهر را به دادسرا معرفی کرده است.
حسین جهش رییس اداره حفاظت محیط زیست لنگرود در این باره بیان داشت: به منظور اصلاح معضل حمل و دفن زباله، ناچار شدیم برابر مفاد قانونی از بالاترین مقام مسوول در این زمینه که شهردار می باشد، شکایت کنیم.
شهرستان لنگرود در 60 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع شده و پنج شهر، 208 روستا و حدود 137 هزار نفر جمعیت دارد که روزانه حدود 115 تن زباله تولید می کند. این میزان تولید زباله، با حضور گردشگران به حدود 140 تن هم می رسد.ک/2
7294/2007/6029



03/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن