تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عالم باشى یا جاهل ، خاموشى را برگزین تا بردبار به شمار آیى . زیرا خاموشى نزد دانا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798282165




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شاعری: تخریب منابع طبیعی علت اصلی جاری شدن سیلاب های اخیراست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: شاعری: تخریب منابع طبیعی علت اصلی جاری شدن سیلاب های اخیراست تهران - ایرنا - رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران علت اصلی جاری شدن سیلاب های اخیر را تخریب منابع طبیعی و محیط زیست کشور دانست و گفت: طی نیم قرن اخیر 30 درصد اراضی جنگلی کشور تخریب شده است.


به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران علی محمد شاعری افزود: در سال های اخیر مراتع کشور به شدت از بین رفته است به طوری که بیش از 90 درصد پوشش گیاهی و مراتع در شرایط ضعیف قرار دارند و درحال تخریب هستند.
وی با بیان اینکه کشور سالانه با پدیده بیابان زایی به میزان حداقل 50هزارهکتار مواجه است، گفت: طی 50 سال گذشته افزون برشش میلیون هکتار اراضی جنگلی درکشور از بین رفته و سالانه افزون بر100هزار هکتار جنگل از سال 1340 تاکنون در کشور تخریب شده است.
شاعری با ابراز تاسف از تخریب بیش از 30 درصد جنگل های کشور طی نیم قرن اخیر افزود: علاوه بر تخریب اراضی جنگلی، کیفیت پوشش های گیاهی نیز به شدت افت پیدا کرده است.
وی با اشاره به اینکه فقط 10درصد از حوزه آبخیزداری کشور مدیریت می شود، گفت: هم اکنون بیش از سه برابر ظرفیت مراتع کشور، چرای دام در این مراتع انجام می شود که همین موضوع موجب نابودی آنها شده است.
شاعری به تبدیل اراضی منابع طبیعی به اراضی کشاورزی نیز اشاره کرد و یادآور شد: تبدیل اراضی منابع طبیعی به کاربری های ناپایدار موجب می شود که در اثر کوچک ترین تغییرات و نوسان های آب و هوایی و افزایش نزولات آسمانی، حوادثی نظیر جاری شدن سیلاب ها و طوفان های اخیر در کشور روی می دهد.
وی با بیان اینکه سیل اخیر در تهران و برخی از شهرهای کشور یکی از رخدادهای طبیعی محسوب می شود، افزود: به علت تخریب محیط زیست، بارندگی ها تبدیل به روان آب ها و سیلاب ها شد و خسارت های مالی و جانی متعددی به بار آورد.
شاعری تصریح کرد: درزمان های گذشته میزان بارندگی ها در تهران و کل کشور بسیار بیشتر از زمان حال بوده، اما میزان سیلاب ها و خسارت های ناشی از آن به مراتب کمتر بوده است.
وی با طرح این پرسش که چه چیزی موجب تبدیل رخدادهای طبیعی به بلایا می شود، گفت: وقوع سیل، طوفان های شن و خشکسالی کشور را تهدید می کند که همه این وقایع به علت تخریب سرزمین است.
شاعری با تاکید بر اینکه باید علاج واقعه را قبل از وقوع آن انجام داد، تصریح کرد: ایران در زمره 10کشور بلاخیز دنیا است و نباید با رفتارهای نامناسب این رتبه را به کمتر از این رقم تقلیل داد.
رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه پوشش های گیاهی مانند اسفنج عمل کرده و باعث ذخیره سازی و حفظ آب در زمین می شود و همچنین از ایجاد روان آب و سیل جلوگیری می کند، افزود: برای نجات کشور از آسیب های سیل و تخریب سرزمین و مقابله با بیان زایی و جلوگیری از کشتار مردم بی گناه باید حفاظت از جنگل ها، مراتع، پوشش گیاهی و انجام عملیات آبخیزداری در نقاط حادثه خیز در اولویت اول برنامه های مرتبط در کشور قرار گیرد.
شاعری با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه ها گفت: دراین گونه موارد مسئولان نباید هیچ گونه مماشاتی با افراد خاطی داشته باشند و طبق قانون اجازه هیچ گونه ساخت و ساز به این افراد نباید داده شود.
تهرام/1699//1871



03/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن