تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى جبرئيل با وحى به نزدم مى‏آمد، نخستين چيزى كه به من القا مى‏كرد، بسم اللّه‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803347500




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در 75 کشور جهان برگزار می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در 75 کشور جهان برگزار می شود شیراز- ایرنا- مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) گفت: فعالیت های فرهنگ رضوی و جشنواره های بین المللی امام رضا(ع) به طور رسمی از 25 مرداد جاری در 31 استان ایران ، 75 کشور و 200 نقطه دنیا برگزار می شود.


به گزارش ایرنا سید جواد جعفری ، شنبه در جلسه شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) در شیراز بیان کرد: مهمترین برنامه های دهه کرامت ، برگزاری جشنواره بین المللی فرهنگی امام رضا (ع) است که این جشنواره 23 مرداد جاری همزمان با بزرگداشت سالروز ورود امام رضا(ع) به کشور در شلمچه در استان خوزستان آغاز می شود.
وی افزود: امسال بیش از 900 هزار اثر فرهنگی و هنری در جشنواره های فرهنگی هنری امام رضا (ع) در قالب های مختلف از جمله آثار سینمایی، تجسمی، مکتوب، فرهنگی و ادبی تولید شده است که به زودی منتشر و در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.
جعفری اظهارداشت: جشنواره رضوی و برنامه های دهه کرامت ، جریان سازی مناسبی در فعالیت های مذهبی و فرهنگی در داخل و خارج از کشور ایجاد کرده است.
وی گفت: امسال برای نخستین بار در دهه کرامت ، مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی در بخش آسیا و اقیانویسه تشکیل می شود و خادمان این مجمع به کشور ایران سفر می کنند و پس از تشرف به حرم های مطهر، این مجمع در حرم مطهر امام رضا (ع) مصوب می شود.
مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) اضافه کرد: پس از راه اندازی این مجمع، بخش های مختلف جشنواره بین المللی امام رضا(ع) به صورت بومی در دنیا برگزار خواهد شد.
جعفری ادامه داد: در دهه کرامت امسال تعدادی ازمبلغان فرهنگ رضوی به 120 کشور جهان اعزام می شوند و همچنین در این دهه اقلام جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در 10 نقطه از جهان توزیع خواهد شد.
وی بیان داشت: برگزاری همایش بین المللی بانوان و فرهنگ رضوی در استان های قم، فارس و مشهد برای نخستین بار در کشور از دیگر برنامه های دهه کرامت امسال است و آیین اختتتامیه این همایش به صورت متمرکز در تهران برگزار خواهد شد.
وی با بیان این که سهم استان فارس در جشنواره های رضوی و برنامه های فرهنگی دهه کرامت بسیار ویژه است، گفت: امسال علاوه بر اجرای برنامه های فرهنگی مذهبی در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) چهار برنامه ویژه در قالب جشنواره امام رضا (ع) برای این استان در نظر گرفته شده است.
او افزود:برگزاری جشنواره اهل بیت(ع) و تولید علم به میزبانی دانشگاه شیراز، برپایی همایش علمی پژوهشی سومین حرم اهل بیت(ع) در شیراز، جشنواره هنرهای تجسمی رضوی و کنگره بزرگداشت قدمگاه امام رضا (ع) به میزبانی شهر سده در شهرستان اقلید فارس از جمله این برنامه هاست.
مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) بیان کرد: اهتمام آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) به برنامه های فرهنگی دینی و دهه کرامت ستودنی و ارزشمند است.
وی اظهارداشت:دهه کرامت ساختار جدیدی در حوزه فرهنگ کشور محسوب می شود و هدف آن ارتقای معنویت در جامعه به عنوان یک حرکت ماندگار است.
جعفری گفت:دهه کرامت در بخش نهادینه سازی و جریان سازی فعالیت های فرهنگی در کشور موثر عمل کرده است به گونه ای که امروز شاهد حضور خودجوش مردم در برنامه ها و حرکت های فرهنگی مذهبی در این دهه هستیم.
وی ادامه داد: دهه کرامت ، نشانگر دو نعمت الهی محبت به اهل بیت (ع) و همراهی مردم و مسوولان است و هر روز این دهه عنوان و ساختار مستقل و ویژه ای دارد و برای هر بخش ، برنامه ریزی خاص صورت گرفته است.

** دهه کرامت نماد همدلی دستگاه های مختلف است
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز در این نشست گفت:دهه کرامت ، نماد بارزی از همدلی و همزبانی دستگاه های مختلف اجرایی در کشور است زیرا در این دهه برنامه های مختلفی با محوریت خاندان اهل بیت(ع) در داخل و خارج برگزار می شود.
بهزاد مریدی اظهارداشت:اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی فارس نیز در دهه کرامت امسال برنامه های متنوعی در بخش های مختلف فرهنگی، هنری، مطبوعاتی، قرآنی و تجسمی در 20 محور در این استان برگزار می کند.
وی اضافه کرد:چاپ و رونمایی از کتاب های امین ولایت با محوریت زندگی حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع)، اجرای نمایشنامه "امین ولایت"، بررسی تاریخی و معماری بقعه حضرت شاهچراغ(ع)، اجرای تئاتر خیابانی ، تهیه و توزیع نرم افزار پویانمایی
(انیمیشن) خاندان نبوت در استان فارس از جمله برنامه های امسال این اداره کل در دهه کرامت است.

** دهه کرامت حرکتی ارزنده در بخش فرهنگ است
مشاور و رییس حوزه تولیت مقدس احمدی و محمدی(ع) نیز دراین جلسه بیان داشت:دهه کرامت، فرصت مغتنمی برای تکریم معارف اهل بیت (ع)، شعائر الهی و نشر معارف دین و حرکتی ارزنده و موثر در بخش فرهنگ است.
حجت الاسلام محسن اسماعیل پور افزود: مردم ما اشتیاق و گرایش فراوانی به اهل بیت (ع) و معارف دینی دارند و اگر آموزه ها و معارف دینی به طور صحیح و پاک به آنها ارائه شود، آنها به خوبی شعائر دینی را تکریم می کنند.
وی اظهار کرد:دهه کرامت فرصت ارزشمندی برای تبیین سیره زندگی ائمه اطهار (ع) از جمله حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) و پیگیری و محقق ساختن منویات و مطالبات فرهنگی رهبر معظم انقلاب است.
وی که نماینده کمیته دانشجویی در ستاد دهه کرامت استان فارس است ، نوید داد به زودی کانون فرهنگی حضرت شاهچراغ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز ، راه اندازی می شود.
از یکم ذیقعده سالروز تولد حضرت معصومه (س) تا یازدهم ذیقعده ولادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده
روز ششم ذیقعده که در میانه این دهه قرار دارد به عنوان روز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) نامگذاری شده است .
امسال این دهه از 25 مرداد جاری آغاز می شود و تا چهارم شهریور ادامه دارد.ک/2
3002 /6118



03/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن