تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803245248




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنامه های توسعه در کشور باید با اولویت های زیست محیطی همراه شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: قائم مقام انجمن تمدن سبز : برنامه های توسعه در کشور باید با اولویت های زیست محیطی همراه شود تهران – ایرنا - قائم مقام انجمن تمدن سبز با بیان اینکه توسعه هیچ گاه نباید به قیمت از بین رفتن امنیت زیستی و منابع طبیعی باشدگفت: با توجه به شرایط دشوار زیست محیطی کشور ، در هر برنامه توسعه باید حفظ منابع زیستی کشور در اولویت قرار گیرد.


مزدک میررمضانی روزشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا با اشاره به وضعیت نا مناسب محیط زیست کشور افزود: این مساله باید مورد توجه باشد که توسعه به هر قیمتی حاصل نشود.
وی گفت: در زمینه فرهنگ سازی برای حفظ محیط زیست کارهای زیادی صورت گرفته است که تهیه فیلم های مستند و آموزشی برخی از آنها است اما با توجه به شرایط کنونی محیط زیست، این میزان فعالیت کافی نیست.
میررمضانی تاکید کرد: فقدان آگاهی در میان مردم و برخی از مسوولان موجب شده است تا هنوز خطر از بین رفتن محیط زیست آنطور که باید در جامعه جا نیفتد که این مساله نیازمند آموزش و فرهنگ سازی بیشتر است.به عنوان مثال امروز کشور با مشکل کم آبی مواجه است اما بسیاری از مردم آنرا جدی نگرفته اند به طوری که وقتی از آنها خواسته می شود در مصرف آب صرفه جویی کنند ، می گویند " پولش را می دهیم " .این در حالی است که اگر منابع آبی به پایان برسد حتی یک قطره آب را هم نمی توان با میلیون ها دلار پول تامین کرد ، این موضوع هنوز در کشور ما جا نیفتاده است در حالی که بسیاری از کشورهای پیشرفته به این باور رسیده اند.
وی به برگزاری پنجمین دوره جشنواره بین المللی فیلم سبز اشاره کرد و گفت: این جشنواره در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود که قطعا در توسعه فرهنگ زیست محیطی تاثیر بسزای خواهد داشت.
عضو منتخب سازمان های مردم نهاد گفت: برخی محیط زیست را مانع توسعه می دانند در حالی که این طرز تفکر صحیح نیست زیرا هیچگاه محیط زیست مانعی برای توسعه نبوده است زیرا دوستداران محیط زیست توسعه را در کنار حفظ منابع طبیعی می خواهند.و زمانی که اهمیت این موضوع برای مردم و برخی مسوولان روشن شد قطعا آنهایی که محیط زیست را " محیط ایست" می نامند به این باور خواهند رسید.
وی ادامه داد: آنهایی که محیط زیست را معطل کننده توسعه می دانند به این نکته توجه ندارند که آن توسعه ای که بدون توجه به اصول محیط زیست اتفاق بیفتد دراصل توسعه نیست بلکه یکنوع عقب گرد است. به این معنا که اگر در منطقه ای کارخانه ای احداث شود شاید در نگاه اول به اشتغالزا بودن آن توجه شود در حالی که اگر در ساخت آن اصول زیست محیطی رعایت نشود قطعا به مرور موجب تخریب محیط زیست و حتی تهدیدی برای سلامت کارکنان آن خواهد شد.این در حالی است که هم سلامت افراد به خطر افتاده و هم محیط زیست از بین رفته است.
به گفته وی ازفعالیت های سازمان های مردم نهاد می توان برای بهبود وضعیت محیط زیست، تشویق گروهها و مردم به رعایت حقوق طبیعت و انسان که در گروه هم هستند ، استفاده کرد.
علمی **1023**1599



03/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن