تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان ، در عالِمِ بى بهره از ادب بيشتر طمع مى كند تا عالِمِ برخوردار از ادب . پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798405733




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رونق صادرات فرش ايران با اجراي توافق نامه برجام / لزوم ايجاد تشکبلات متمرکز براي صادرات نظام مند فرش


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ مرداد ۱۳۹۴ (۱۲:۸ب.ظ)
رونق صادرات فرش ايران با اجراي توافق نامه برجام / لزوم ايجاد تشکبلات متمرکز براي صادرات نظام مند فرش موج- رئيس هيات مديره انجمن علمي فرش ايران با صدور بيانيه اي گفت: اجراي توافق نامه برجام، بخشي از بازارهاي سنتي اين محصول را بازگشايي و موجب رونق صادرات فرش ايران مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، اميرحسين چيت سازيان اظهار داشت: درج لغو تحريم صدور فرش ايران به آمريکا در برنامه جامع اقدام مشترک ايران و کشورهاي 1+5 اهميت زيادي در وضعيت اقتصادي، اجتماعي اين هنر صناعي دارد.
وي ضمن قدرشناسي از هيات مذاکره کننده ايراني به خاطر گنجاندن بند تحريم‌هاي لغو شده غيرمرتبط با برنامه هسته اي در برجام که امکان صدور برخي اقلام شامل فرش، پسته و خاويار از ايران به آمريکا را فراهم مي‌کند، افزود: ايران در زمينه اين سه محصول به ويژه فرش مزيت نسبي دارد.
چيت سازيان با اشاره به اينکه بخش عمده فرش توليدي ايران صادر مي‌شود، تاکيد کرد: وضعيت اقتصادي فرش کشور از 29 سپتامبر 2010 ميلادي که صادرات فرش ايران به آمريکا و به تبع آن به کشورهاي تحت نفوذ آن با مشکل مواجه شد، با نوساناتي روبرو شد که سمت و سوي صادراتي و توليد فرش را تغيير داد.
به گفته چيت سازيان اجراي توافق نامه برجام در خصوص فرش با توجه به اينکه بخشي از بازارهاي سنتي اين محصول ارزشمند را که پيش از اين و در اوايل دهه 80 شمسي حدود 40 درصد فرش مورد نياز خود را از ايران تأمين مي‌کرند، بازگشايي مي‌کند.
عضو هيات علمي دانشگاه کاشان تاکيدکرد: براي تحقق رونق مناسب در روند صادرات فرش، نخست بايد وضعيت فعلي بازار فرش آمريکا را از سليقه فعلي مصرف کنندگان فرش تا تغييرات قوانين و مقررات و روند بازرگاني و اقتضائات جديد آن کشور و نحوه فعاليت رقباي ايران مورد بررسي قرار داد.
وي بر شناسايي و ارائه راهکار مقابله با موانع قانوني و غيرقانوني در مسير صدور فرش ايران به آمريکا از بيمه و ماليات و مسائل بانکي و تعرفه تا حمل و نقل و ثبت برخي برندهاي معروف و طرح‌هاي ايراني به نام شخصيت‌هاي حقيقي و حقوقي مقيم و يا رقبا و پيشگيري از برگشت وجه حاصل از فروش فرش که سر راه صادرات فرش قرار دارد، تاکيد کرد.
چيت سازيان گفت: همچنين بايد با صرفه‌ترين و ارزان‌ترين هزينه‌هاي عملياتي و مخارج مبادلاتي و نيز آسان‌ترين راه‌هاي اين امر را با بهره گيري از ساز و کارهاي نوين بازاريابي خارجي و وسايل پيشرفته ارتباطي و ساير دستاوردهاي تکنولوژيکي بررسي و شناسايي نمود تا با کاهش اين قبيل هزينه‌ها بتوان با پديده ارزان‌تر بودن فرش رقبا تا حد زيادي مقابله کرد.
وي افزود: براي تداوم اين حرکت و استمرار حضور در بازار آمريکا و کشورهاي تحت نفوذ، برنامه درازمدت داخلي و خارجي در توليد کيفي و صدور آن بايد طرح ريزي نمود و همزمان پايگاه‌هاي مناسب قانوني فروش فرش در بازار غرب ايجاد کرد.
به گفته چيت سازيان نقش آفرينان اين عرصه نيز مي‌توانند سه بخش خصوصي، تعاوني و دولتي فعال کشور در مسائل فرش دستباف و تشکل‌هاي ذي ربط مانند اتحاديه‌هاي صنفي و صادراتي، اتحاديه‌هاي تعاوني توليدي، انجمن‌ها و نهادهاي دانشگاهي و علمي، شرکت سهامي فرش و مرکز ملي فرش ايران باشند.
رئيس هيات مديره انجمن علمي فرش ايران گفت: تشکيل همايش برنامه ريزي براي صادرات فرش به آمريکا براي تحقق اين مطالب و جمع بندي و نتيجه گيري برنامه درازمدت، ميان مدت و کوتاه مدت براساس راهبردهاي مشخص، يکي از راهکاري‌هاي پيشنهادي است و از اين همايش همچنين مي‌توان اعضاي دايمي ستاد متمرکز را شناسايي و انتخاب کرد.
به گفته وي ايجاد تشکيلات و زيرساخت لازم براي صادرات پايدار فرش ايران به آمريکا و ساير نقاط جهان راهکاري ديگر مطرح شده است.
چيت سازيان خاطرنشان کرد: ايجاد زير مجموعه اي متمرکز براي صادرات نظام مند فرش با تعامل با سازمان توسعه تجارت در اين تشکيلات ضروري است.
وي ضمن قدرداني از وزير صنعت، معدن و تجارت و سرپرست مرکز ملي فرش که با پيگيري‌هاي خود در گنجاندن بند مجوز صدور فرش به آمريکا نقش آفريني کردند، از آمادگي انجمن علمي فرش ايران در پيگيري پيشنهادهاي سازنده و ساير راهکارهاي علمي براي صادرات فرش خبر داد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن