تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آدم دين‏دار چون مى‏انديشد، آرامش بر جان او حاكم است. چون خضوع مى‏كند متواضع است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798655978




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیرکل ارشاد فارس: انتقال فرهنگی ماندگار در گرو تامین امکانات زیرساختی برای اهالی هنر است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیرکل ارشاد فارس: انتقال فرهنگی ماندگار در گرو تامین امکانات زیرساختی برای اهالی هنر است شیراز - ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در ایین تجلیل از یک هنرمند برجسته تئاتر و سینمای کشور در این استان گفت : بدون تردید انتقال سریع و ماندگار فرهنگی در سایه توجه و تامین هر چه بیشتر امکانات زیرساختی برای اهالی هنر محقق می شود.


به گزارش دریافتی ایرنا، به نقل از نمابر شنبه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس بهزادمریدی در آیین تجلیل ازمحمدجدادبخشی زاده، هنرمندعرصه سینما و تئاترکشورو فارسافزود: تمامی امکانات فرهنگی و سالن های تمرین استان در اختیار اهالی تئاتر قرار می گیرد.
وی با ابراز خرسندی ازاهمیت دادن این هنرمندپیشکسوت تئاتر و سینما به حضور جوانان در فراگیری هنرهای نمایشی و انتقال تجارب ارزشمندش به این قشر مستعد، اعلام داشت:امسال به منظور رونق هرچه بیشتر تئاتر استان،توانستیم مکان های مضاعفی را برای تمرین گروههای نمایشی شرکت کننده درجشنواره دراختیار قراردهیم تا از این طریق همه اهالی تئاتر بتوانند همزمان و با یک امکان مشترک به فعالیت و تولید آثار خود بپردازند.
مریدی با اعلام اینکه مجموعه تالارابوریحان و لایق شیراز درحال آماده سازی و ساخت و سازاست و برای جشنواره تئاتر استانی امسال آماده خواهدشد، گفت:انجمن آثارو مفاخرفارس،بنیادحامی هنر و دانشکده فرهنگ و هنر نیزبرای ارزش گذاری به اندیشه ها و دانش و توان و تجربه اصخاب فرهنگ و ادب و هنر استان راه اندازی شده که به این منظور تمامی ظرفیت آنها دراختیار مفاخرو اهالش قرار گیرد .

وی همچنین برای حضورگروه تئاترسپید و تمرینات نمایش"لیلی و مجنون"ازکارگردان و عوامل اجرایی دعوت کرد تا جهت ادامه کارشان به یکی ازسالن های اداره فرهنگ و ارشادفارس منتقل شوندتا با امکان بیشتری به آماده سازی کارخود مبادرت ورزند.
این مقام فرهنگی استان با یادآوری اینکه از14 سالگی درسالهای 64، 65به لحاظ اینکه خودم نیز تئاتر کار می کردم، با کارهای استادبخشی زاده آشنا و از نزدیک شاهد فعالیت او بوده ام، افزود:آوای نمایش پیرچنگی که مصادف با دوران دفاع مقدس اجرامی شد،هنوز در گوش هایمان نجوا می کند وخاطرات روزهای طلایی تئاترفارس را به ارمغان می آورد و حضور هنرمندان و پیشکسوتان با کارهایی حرفه ای را در نقاط مختلف فارس پهناور یادآورمی شود.
مریدی به خاطره ای از زمانهای گذشته اشاره کردو گفت: نمایشی را ازشهرلار با عنوان"اعتراض"آماده برای اجراداشتیم و من بازیگری نقش اول آن رابه عهده داشتم و درهمان زمان دچاربیماری ودرد آپاندیس گشته و بستری شدم و نمایش با تعداد زیادی عوامل درحال تعطیل شدن بود و پزشکان اجازه مرخص شدن نمی دادند،که استادبخشی زاده آمد و گفت:"من ضمانت می کنم و باید به صحنه بروی"و این باعث شدتا شوق و انگیزه ای را برایم ایجاد کرد و با همان حال رفتیم و کار به سرانجام رسید.
وی از اجرای نمایش "صبح قریب"درجشنواره سال 63 با بازی خودش و برادرش محمدرضامریدی یادکردو بیان داشت:توجه و تشویق هنرمندانی چون بخشی زاده و دیگراساتید درآن زمان باعث شده است تا بنده و برادرم درعرصه فرهنگ و ادب و هنرگام برداشته و این راه را ادامه دهیم.
در ابتدای این مراسم،استاد بخشی زاده که مشغول تمرین نمایش "لیلی و مجنون"است گفت:گروه نمایشی تئاتر سپید درتمام روزهای سال مشغول تمرین و فعالیت است ودرهمین مکان محدودی که دارد سرو سامان یافته و متون نمایشی متعددی را بر روی صحنه برده است،که البته فضای یادشده به دلیل روباز بودن و مواجه شدن با سرما و گرما، تمرین ها را دچار مشکل می کند.
این پیشکست تئاترفارس با تقدیر از چشمگیر بودن فعالیت هایی که درزمان مدیریت دکتربهزادمریدی برای هنرهای نمایشی استان صورت گرفته است،اظهار کرد: تئاتراستان در دوره قبل رونق لازم را نداشت،که البته دراین مدت کنونی و اهمیت دادن مدیریت جدید با شتاب و توان قابل توجهی درحال رسیدن به روزهای درخشان خود است که جای بسی خرسندی و مباهات است و امیدواریم همه هنرمندان شهر قدرشناس این فضای بوجودآمده باشند.
کارگردان نمایش لیلی و مجنون گفت:هنرمندان به هرچیزی ول اندک هم قانع هستند؛ اما توقع داریم با توجه به اهمیت حوزه فرهنگ و هنر درفارس،حمایت های ویژه برای پیشکسوتان این عرصه از هنر درنظرگرفته شود تا بتوانند با داشته ها و تجربه و دانشی که دارند، برای ارتقا سطح هنرهای نمایشی شهرو دیارو استانشان همت و تلاشی مضاعف انجام شود.
استاد بخشی زاده حضور17 ساله احمدعلامه دهر،هنرمند عرصه سینما و تئاترکشور که هم اکنون دربستربیماری است را به عنوان یکی ازبانیان گروه تئاترسپید،یادآوری کرد و گفت:با توجه به شغل اصلی ام که معماری می باشد توفیق حاصل شده تا با عشق به کشور و شهرم بتوانم درساخت بقعه شاه شجاع و تالارابوریحان سهیم بوده و از سازندگان اصلی آن باشم.
درپایان این آیین پس از اجرا و خوانش گوشه هایی ازنمایش "لیلی و مجنون"توسط بازیگران گروه، از محمدجواد بخشی زاده، هنرمندعرصه سینما و تئاترکشور و فارس به خاطریک عمرهنرنمایی و تلاش دراین عرصه با اهدا لوح و هدایایی تجلیل شد.
گفتنی است،خوانش گران دراین تمرین نمایشی که به نویسندگی و کارگردانی جوادبخشی زاده است را اشکان فرهادی درنقش استاد،علیرضازندی مجنون،ماریه غفوری و فاطمه سلمان پور راویان یک و دو و خانم عسکرزاده نیز لیلی را برعهده دارند. ک/1
5054



03/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن