تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 22 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مؤمن را از سيمايش مى شناسيم و منافق را از نشانه هايش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

Future Innovate Tech

باند اکتیو

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799820516




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سناتورها به کری: پیشنهاد شما برای توضیح «ضمائم محرمانه برجام» به کنگره را می‌پذیریم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
سناتورها به کری: پیشنهاد شما برای توضیح «ضمائم محرمانه برجام» به کنگره را می‌پذیریم
سناتورهای آمریکایی در نامه‌ای به وزیر خارجه کشورشان از او خواسته‌اند به وعده‌اش مبنی بر برگزاری نشست‌های غیرعلنی و توضیح مفاد توافق محرمانه ایران و آژانس برای قانونگذاران کنگره عمل کند.

خبرگزاری فارس: سناتورها به کری: پیشنهاد شما برای توضیح «ضمائم محرمانه برجام» به کنگره را می‌پذیریم



به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دو نماینده کنگره آمریکا در نامه‌ای به «جان کری‌»، وزیر خارجه کشورشان از پیشنهاد وی درباره برگزاری نشست محرمانه با کنگره برای توضیح توافقات محرمانه بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی استقبال کرده‌اند.  «تام کاتن» و «مایک پامپئو»، دو نماینده کنگره که گفته می‌شود اولین نفراتی بوده‌اند که طی گفت‌وگو با مقامات آژانس در وین از وجود ترتیباتی جداگانه بین ایران و آژانس خبر دار شده‌اند در بیانیه‌ای در روز جمعه با بیان اینکه دسترسی به این اسناد محرمانه برای ارزیابی کنگره درباره «برجام» از اهمیت حیاتی برخوردار است خواستار اطلاع قانونگذاران آمریکایی از مفاد این اسناد در جریان ننشست‌های محرمانه شده‌اند. جان کری، وزیر خارجه آمریکا در جریان نشست روز پنجشنبه در کمیته روابط خارجی سنا در پاسخ به درخواست نمایندگان برای دریافت نسخه‌ای از توافق ایران و آژانس گفت که دولت آمریکا این اسناد را در اختیار ندارد و تنها می‌توان با برگزاری نشست‌های محرمانه قانونگذاران را از مفاد آنها مطلع کند.  دو قانونگذار آمریکایی در بیانیه خود نوشته‌اند: «ضمن تقدیر از وقتی که برای توضیح مفاد برجام به کنگره اختصاص دادید، شایان ذکر است که اطلاع از تمامی جزئیات این توافقنامه و بررسی تمامی اسناد مرتبط با آن برای کنگره از اهمیتی حیاتی برخوردار است.» رضا نجفی نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز جمعه در نامه‌ای به یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره هرگون درز اطلاعات ایران به بیرون هشدار داد. آقای نجفی علاوه بر این در بیانیه‌ای جداگانه توضیحاتی درباره توافق ایران با آژانس در دو موضوع را ارائه کرد کردو گفت اطلاق اصطلاح «ضمائم محرمانه برجام»، چنانکه مقامات آمریکایی می‌گویند، را نادرست دانست.  در این بیانیه آمده است: «توافقی که ایران با آژانس برای حل تمام مسایل گذشته در یک بازه زمانی محدود و مشخص تحت عنوان نقشه راه امضا کرده‌اند به دو ترتیبات جداگانه بین ایران و آژانس اشاره دارد. این دو ترتیبات که حاوی موضوعات فنی هستند کاملا محرمانه تلقی می شوند.» آقای نجفی می‌افزاید: «همانطور که مشخص است این ترتیبات فنی بین ایران و آژانس است و جزئی از برجام نیست که بین ایران و 1+5 نهایی شده باشد. بنابر این اطلاق "ضمیمه محرمانه برجام" به آنها غلط است. در هیچ کجای برجام هم به این ضمیمه ها اشاره نشده است. در متن برجام و  ضمائم آن تنها در چند بند به نقشه راه و برخی از بند های آن اشاره شده است.» در بخش پایانی این بیانیه تأکید شده است: «افشای این ترتیبات محرمانه توسط هر طرفی که صورت گیرد به شدت بر اجرای آن تاثیر منفی خواهد گذاشت و لذا آژانس باید مراقب باشد که مفاد این ترتیبات همانند سایر ترتیبات محرمانه با کشورهای عضو محرمانه باقی بماند.»  

94/05/03 - 02:59





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن