تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رضاى خدا به خشم مردم جويد، خداوند از او خشنود شود و مردم را از او خشنود ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816185110




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موضوع پرورشي قلب معرفتي وزارت آموزش و پرورش


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ مرداد ۱۳۹۴ (۱۱:۴۵ق.ظ)
موضوع پرورشي قلب معرفتي وزارت آموزش و پرورش موج - مشاور فرهنگي رييس جمهور و رييس سازمان اسناد و کتابخانه ملي گفت: از آنجائي که جوانان تحت تأثير فعاليت فرهنگي هستند، موضوع پرورشي قلب معرفتي وزارت آموزش و پرورش است.
به گزارش خبرگزاري موج، سيدرضا صالحي اميري در سومين گردهمايي معاونين پرورشي و فرهنگي استان‌هاي سراسر کشور که از امروز به مدت دو روز در اردوگاه شهيد باهنر در حال برگزاري است گفت: يکي از مباحث اساسي که با رياست جمهوري دنبال مي‌کنيم موضوع آموزش و پرورش و توسعه آن است.
صالحي اميري با بيان اينکه در مرکز تحقيقات استراتژيک بيش از 40 عنوان تحقيق با موضوع آموزش و پرورش دنبال مي‌شود، افزود:
اگر قرار است توسعه اي در کشور اتفاق بيفتد اين توسعه مستلزم توسعه در آموزش و پرورش است.
مشاور فرهنگي رئيس جمهور خاطرنشان کرد: دکتر روحاني در تمام جلسات حوزه فرهنگي اجتماعي يک گريزي به حوزه آموزش و پرورش دارد و اهتمام ايشان به موضوعات اين حوزه مبتني بر نگاهي کارشناسي و دقيق است.
رئيس سازمان اسناد و کتابخانه ملي با اشاره به اينکه در حوزه آموزش و پرورش 20 عنوان تحقيق داشته‌ايم گفت: مهم‌ترين سياست کلان آموزش و پرورش در 5 محور فلسفه، اقتصاد، معلم، منابع درسي و فناوري است.
مشاور فرهنگي رياست جمهوري عنوان کرد: بايد بررسي کنيم در دهه چهارم از سال 1390 تا 1400 در جامعه ايران به لحاظ فرهنگي و اجتماعي با چه مختصاتي مواجه هستيم.
صالحي اميري اشاره کرد: معتقدم مجموعه مباحث موجود در آموزش و پرورش ناظر بر فعاليت‌هاي گذشته است و اگر قرار است در اين وزارت اقدام جديدي صورت گيرد اين اقدامات بايد به صورت مهندسي و نگاهي علمي آغاز شود.
وي با بيان اينکه آموزش و پرورش نقطه آغاز تحولات در کشور است افزود: بايد از طريق برگزاري همايش‌هاي علمي و مسائل اين وزارتخانه در چارچوب گفتمان اعتدال بازتعريف شود.
صالحي اميري تصريح کرد: براي تحول جامعه و آموزش و پرورش نيازمند واکاوي گفتمان اعتدال هستيم تا با بررسي نقاط ضعف و قوت برنامه‌ها پاسخگوي نياز جامعه باشيم.
وي خاطرنشان کرد: با توجه به اينکه عصر امروز، عصري پرشتاب و تحول گرا است، به نيازهاي کشورمان در اين خصوص پاسخ‌هايي دقيق داده شود و بدانيم آموزش و پرورش در بستر تحول در حال حرکت است بنابراين شما معاونان پرورشي بايد به اين فکر کنيد در بستر اين تحول و حرکت همزمان در آموزش و پرورش درباره جامعه ايراني و نيازهاي آن چگونه مي‌انديشيد؟
وي خطاب به معاونان پرورشي گفت: حوزه پرورشي اساسي‌ترين مأموريت وزارت آموزش و پرورش و قلب معرفتي آن است.
مشاور رييس جمهور با اشاره به نقش معلمان در تحولات فرهنگي جامعه، گفت: معلمان اصلي‌ترين منشأ تفکرات جامعه هستند و جامعه بايد براي گسترش مسائل نظام فکري در آموزش و پرورش سرمايه گذاري کند.
وي در خصوص ظهور شبکه‌هاي اجتماعي بيان کرد: بيش از 70 درصد جامعه درگير شبکه‌هاي اجتماعي هستند و تأمين مطالبات نسل جديد از جنبش شبکه‌هاي اجتماعي شکل مي‌گيرد. ما نيز به عنوان يک فرهنگي بايد در شبکه اجتماعي به دنبال تبادل اطلاعات باشيم و براي حاکميت ارزش‌هاي انقلابي و اسلامي نيازمند فهم دقيق اين ابزار و وسايل هستيم.
رئيس سازمان اسناد و کتابخانه ملي افزود: بايد زبان انتقال فرهنگ و ارزش در جامعه تغيير کند و به همين منظور الزام داريم آموزش و پرورش در زبان انتقال تغيير داشته باشد و مسير گذشته را طي نکند.
وي با بيان اينکه يکي از کانون‌هاي اصلي آموزش و پرورش حوزه پرورشي است بيان کرد: تغيير زبان انتقال در آموزش و پرورش با فهم از فضا و تکنولوژي صورت گيرد شما به عنوان معاونين پرورشي نمي‌توانيد با زبان گذشته با نسل امروز حرف بزنيد.
صالحي اميري ادامه داد: مهم‌ترين چالش آموزش و پرورش در دهه چهارم رويکرد فعاليت محوري است زيرا جوان تحت تأثير فعاليت فرهنگي قرار گرفته و به دنبالش زبان انتقال دستخوش تغيير بنيادي مي‌شود.
مشاور رياست جمهوري افزود: براي ساخت نظام فرهنگي در دهه چهارم بايد آموزش و پرورش به شبکه رسانه ملي مجهز شود تا با نسل جديد و خانواده‌ها پس از مدرسه در ارتباط باشد.
وي با بيان اينکه رسانه‌ها براي انتقال مطالب به عنوان يک رابط هستند افزود: معتقدم زبان انتقال در دهه چهارم تغيير پيدا مي‌کند.
وي خاطرنشان کرد: بايد آموزش و پرورش و حوزه پرورشي بر روي شکل گيري طبقه جديد در اين وزارتخانه حساس باشد و اين اقدام نيازمند بازشناسي مباحث است.
صالحي اميري با اشاره به اينکه آموزش و پرورش حيات جامعه را تهيه مي‌کند گفت: ثبات نظام اسلامي در بستر حيات تربيت است که با آموزش و پرورش اين حيات تضمين مي‌شود. همه آنچه که ما براي تداوم حيات تلاش مي‌کنيم براي انسان‌هايي است که با فرهنگ و معيشت سروکار دارند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن