تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798594203




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیر ارشاد: فقط یک انجمن خوشنویسان داریم/ با غیرقانونی‌ها برخورد می‌کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


وزیر ارشاد: فقط یک انجمن خوشنویسان داریم/ با غیرقانونی‌ها برخورد می‌کنیم فرهنگ > تجسمی - تسنیم نوشت:

دوازدهمین مجمع سراسری نمایندگان انجمن خوشنویسان ایران صبح امروز و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و خوشنویسانی از سراسر کشور در تالار وحدت برگزار شد.
دوازدهمین مجمع سراسری نمایندگان انجمن خوشنویسان ایران صبح امروز یکم مرداد 1394 در تالار وحدت و با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در صحبت‌هایش گفت: مایه افتخار است که امروز در جمع شما بزرگواران، پیشکسوتان و هنرمندان خوشنویسی ایران حضور دارم. امروز که گاه به درازای یک قرن می‌رسد روز چالش است. چالش‌هایی که از یک منظر تهدید و از منظر دیگر فرصت به حساب می‌آیند و تحقق هر کدام به فردیت انسان بر می‌گردد که چگونه با این چالش‌ها برخورد کند.
وی ادامه داد: امروزه سوالات فراوانی پیش روی هنر خوشنویسی است، از سنت و نوآوری گرفته تا موازنه مهارت و معرفت. اگر بخواهیم خوشنویسی به مانند سال‌های گذشته هنری ارزشمند باشد و مخاطبانش را حفظ کند ضرورت دارد این هنر بازنگری شود و به مرور گذشته بپردازیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: باید به مرور به نقش خوشنویسان و ربطی که به جامعه دارند، بپردازیم و به یاد آوریم که خوشنویسی به مانند همه هنرهای ملی چگونه از دل محدودیت‌ها به آزاداندیشی رسیده است. خوشنویسان خواستار سنت و پرچمدار نوآوری بودند. تاریخ اگر چه کریم و خطاپوش است اما در هر حال سختگیر و حسابگر است.
جنتی گفت: باید از خود بپرسیم که آیا خود را برای پاسخ به آیندگان مهیا کرده‌ایم؟ آیا دیروز و فردا را به درستی می‌شناسیم؟ اقتضائات جهان جدید را می‌دانیم؟ آیا نیازهای جامعه امروز و نسل جدید را دریافته‌ایم؟ خوشنویسی نیز از این قاعده مستثنی نیست. صد سال گذشته برای خوشنویسی در ایران و جهان اسلام، مقطع مهمی است. از ورود تجهیزات چاپ و رایانه تا سودای تغییر خط.
وی در ادامه سخنانش خطاب به حاضران در تالار وحدت گفت: نمایندگان منتخب انجمن خوشنویسان، وزارت ارشاد از آن روی که برآمده از مردم است و خود را مسئول و حامی هنرمندان می‌داند موظف است که در کنار هنرمندان باشد و دستاورد آنان را قدر بداند. به همین دلیل در ماه‌های گذشته با همکاری معاونت امور هنری و تنی چند از مشاوران برگزیده وزیر، محمدحسین کاتب را به عنوان مسئول انجمن خوشنویسان انجمن ایران برگزیدیم تا دیگر بار همدلی ایجاد شود و تفاوت بین نهاد کانونی و نهادهای برخاسته تمیز داده شود. تشکیل این انجمن این فرصت را بوجود می‌آورد که شاهد همراهی همه و تضارب آرا و ارتقاء سطح کیفی خوشنویسی باشیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این وزارتخانه بر اساس کاری که در 20 ماه گذشته انجام داده با قاطعیت در مقابل هر اقدام غیرقانونی و خودمحور می‌ایستد. بدیهی است کسانی که از حضور در این مجمع سر باز زدند خود مسئول این عهدشکنی هستند.
جنتی گفت: اینجانب به عنوان وزیر و دوستدار هنر خوشنویسی می‌خواهم کلیه اعضای این مجمع و منتخبان نهایی آن به اصلاح اساسنامه و ساختار انجمن بپردازند و آن را در اولویت کار خود قرار دهند. به امید دستیابی به فردایی شایسته برای هنرمندان ایران و به خصوص هنر خوشنویسی.
وی در پایان خاطرنشان کرد: من بر این باورم که اینگونه انجمن‌ها بهترین دستیار وزارت ارشاد هستند و بهترین پاسدار برای واسپاری کار هنر به کارگزاران هنری‌شان خواهند بود.
دوازدهمین مجمع سراسری نمایندگان انجمن خوشنویسان ایران هم‌اکنون در تالار وحدت و با حضور نمایندگانی از سراسر کشور در حال انتخاب اعضا و هیئت مدیره هستند. ۵۷۲۴۴

کلید واژه ها: خوشنویسی - هنرهای تجسمی -




پنجشنبه 1 مرداد 1394 - 11:11:33





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن