تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:   
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798737754




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مستند «زندگي در مرز» را معرفي مي‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ تير ۱۳۹۴ (۲۲:۲۴ب.ظ)
آنجلينا جولي؛ مستند «زندگي در مرز» را معرفي مي‌کند موج -«آنجلينا جولي»، ستاره سرشناس سينما و سفير حسن نيت سازمان ملل متحد، فيلم مستند «زندگي در مرز» به کارگرداني ۸ کودک جنگ‌زده کوباني و شنگال (سنجار) را در جهان معرفي مي‌کند.
به گزارش خبرگزاري موج، «آنجلينا جولي»، بازيگر سرشناس سينماي هاليوود و سفير حسن نيت کميسارياي عالي پناهندگان سازمان ملل متحد، فيلم مستند «زندگي در مرز» را در جشنواره‌هاي بين‌المللي فيلم و محافل هنري و ديپلماتيک جهان معرفي و مورد حمايت خود قرار مي‌دهد که به کارگرداني ۸ کودک از شهرهاي کوباني و شنگال (سنجار) در کمپ‌ها و همچنين در کوباني پس از آزادسازي اين شهر از دست گروه تروريستي داعش توسط اين کودکان ساخته شده است.
«آنجلينا جولي» که به مناسبت ۲۰ ژوئن، روز جهاني پناهندگان و به منظور ديدار با پناهندگان عراقي و سوريه‌اي به ترکيه سفر کرده بود؛ در مرز سوريه و ترکيه با چند تن از کارگردانان کودک فيلم مستند «زندگي در مرز» ديدار کرد و اين فيلم را در جشنواره‌هاي بين‌المللي فيلم و محافل هنري و ديپلماتيک معرفي و مورد حمايت قرار مي‌دهد.
در اين پروژه، شش فيلم‌ساز با سفر به اقليم کردستان عراق و ترکيه در کنار بچه‌هاي جنگ‌زده‌اي قرار گرفتند که ساکن اردوگاه‌هاي آواره‌هاي جنگ داعش هستند و به مدت دو ماه، اصول و قواعد ساده سينمايي و فيلم‌برداري را به کودکان جنگ‌زده آموزش دادند که در تيم‌هاي ۶ تا ۸ نفره سازمان‌دهي شدند؛ تا بتوانند خاطرات، رنج‌ها و اميدهايشان را در قالب فيلم‌هاي کوتاهي به تصوير بکشند. اين کودکان در هر تيم، يک يا دو فيلم با کارگرداني و تصويربرداري خودشان و همچنين با همکاري بقيه اعضاي تيم به عنوان عوامل ديگر، چندين فيلم ساختند.
هدف اوليه و اصلي راه‌اندازي پروژه فيلم مستند «زندگي در مرز»، آموزش به کودکان و نوجواناني است که در اين مناطق زير فشار مستقيم جنگ با داعش بودند و آنچه برسرشان آمده را دوربين رسانه‌هاي مختلف جهان به تصوير کشيده‌اند؛ اما هيچوقت از نگاه خودشان به اين اتفاقات نگاه نشده است و بسياري از لايه‌هاي پنهان اين فاجعه در هاله‌اي از ابهام فرو رفته است و هدف اين فيلم، نشان دادن اين ناديده‌ها از زاويه ديد اين کودکان جنگ‌زده است.
اين آموزش‌ها گرچه ساده و در سطح درک اين کودکان بود؛ اما هدف آن، بيشتر از اين جهت بود تا اين کودکان بتوانند روايتگر اين فاجعه از منظر خود باشند و در صورت تکرار، اين بار خود بتوانند روايتگر مستقيم آن باشند و به اين منظور، به هر تيم از اين کودکان دو دوربين و تجهيزات ساده سينمايي داده شد تا جرقه‌اي براي کارهاي بعدي‌شان باشد تا بتوانند از دريچه دوربين‌هايشان دنيا را به ديدن تجربيات و رويدادهاي پيرامونشان دعوت کنند.
اين مستند بلند ۷۳ دقيقه‌اي که شامل هشت مستند کوتاه است و اوايل امسال در شهر کوباني و همچنين در کمپ‌هاي آوارگان شنگال (سنجار) در اقليم کردستان توسط اين کودکان فيلم‌برداري شده است؛ در نخستين نمايش بين‌المللي خود در برنامه‌اي ويژه، توسط تلويزيون جهاني «ان. اچ. کي» NHK ژاپن معرفي و براي بينندگان اين کانال در سراسر جهان پخش شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 205]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن