تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زِنا، شش پيامد دارد: سه در دنيا و سه در آخرت. سه پيامد دنيايى‏اش اين است كه: ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814732228




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در نمایشگاه قرآنی قشم صورت گرفت رخنمایی قرآن روی دانه‌های برنج


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در نمایشگاه قرآنی قشم صورت گرفت
رخنمایی قرآن روی دانه‌های برنج
خط، خطاطی و نوشتن روی اشیای مختلف از دیرباز در سراسر جهان مرسوم بوده اما آنچه برخی نوشته‌ها را از سایر جدا می‌کند، سلیقه نویسنده، متفاوت بودن و سبک جدید در انجام این مهم و خلاقیت است.

خبرگزاری فارس: رخنمایی قرآن روی دانه‌های برنج



به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، قرآن به عنوان یکی از معجزات الهی، سال‌هاست به زبان‌ها و خطوط مختلف نگاشته و ترجمه شده، اما نوشتن آیه‌ها و سوره‌های مختلف قرآن، آن هم در ابعاد بسیار نازک روی دانه‌های برنج، خود دارای زیبایی‌هایی است که چشم هر بیننده‌ای را نوازش می‌دهد.

دستانی در این نمایشگاه هستند که هنر را با اسلام گره زده‌اند و افزایش جذابیت برای آحاد مردم، سعی در رواج فرهنگ قرآنی میان مردم را دارند، اینجا قشم است و در ششمین جشنواره و نمایشگاه قرآن کریم، با دستان معجزه‌گر هنرمندی آشنا می‌شویم که با حکاکی روی دانه‌های برنج، زیبایی‌های بزرگی را خلق می‌کند.

هنرمند حکاک قرآن در این رابطه می‌گوید: حکاکی روی دانه‌های برنج را از 10 سال پیش آغاز کردم و به دلیل علاقه‌ای که به رشته هنر داشتم، به دنبال ترویج آموزه‌های دینی با هنرهای تجسمی بودم.

ابوالفضل محمدی بیان می‌کند: تاکنون در نمایشگاه‌های مختلفی همچون تهران، شیراز، مشهد، اصفهان و بندرعباس شرکت کرده‌ام و نخستیم بار است که به قشم می‌آیم.

وی، که از تهران و برای نخستین بار به قشم سفر می‌کند، می‌افزاید: حکاکی روی دانه‌های برنج از جمله علاقه‌مندی‌های من است و مردم نیز به دلیل ایجاد کاری جدید، نسبت به آن واکنش مثبتی نشان می‌دهند.

این هنرمند قرآنی می‌گوید: عبارت «لااله الا الله» و «والله خیر حافظ و هو ارحم الراحمین» و تمام سوره توحید از جمله نوشته‌های قرآنی است که روی برنج نوشته می‌شود.

وی بیان می‌کند: آویز سنگ‌های طبیعی و صدف که منقش به آیات الهی و اسامی هستند از دیگر بخش‌های این غرفه است که نشان دهنده تلفیق معنایی قرآن و ذات طبیعت است.

در آخر، دانه برنجی از داخل گونی سپید برنج بیرون می‌آید، هنرمند ما دست به خودنویس می‌برد، کلمه «لا اله الا الله» را روی یک دانه برنج حک می‌کند و آن را درون یک محفظه قرار می‌دهد و یک دانه برنجِ منقش به کلمه وحدانی می‌شود یادگاری از یک مصاحبه شیرین و ریز!

ششمین نمایشگاه و جشنواره قرآنی قشم به همت سازمان منطقه آزاد قشم از بیست و هشتمین روز از ماه مبارک رمضان مصادف با 24 تیر ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی منطقه آزاد قشم دایر شده است و تا دوم مرداد ماه به مدت 10 شب از ساعت 22 تا یک بامداد ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/88001/ر40

94/04/31 - 11:33





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن