تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که در پی برآوردن نیاز برادر مسلمان خود باشد، تا زمانی که در این راه است خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819863675




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تبعات توافق آتن با اروپا/ داد و ستدهای خرد زیر فشار افزایش مالیات


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تبعات توافق آتن با اروپا/ داد و ستدهای خرد زیر فشار افزایش مالیات تهران- ایرنا- افزایش 10 درصدی مالیات بر ارزش افزوده در یونان، فشار بر داد و ستدهای جزئی به دلیل افزایش قیمت ها و نگرانی از بابت کاهش تقاضا را افزایش داده است.


به گزارش خبرگزاری رویترز از آتن، افزایش مالیات بر ارزش افزوده از 13 به 23 درصد در یونان صاحبان مشاغل کوچک، رستوران ها و حتی راننده های تاکسی این کشور را نگران کرده است. افزایش قیمت ها ناشی از افزایش مالیات بر ارزش افزوده به طور قطع به کاهش تقاضا منجر می شود.
آتن بر اساس توافق هفته گذشته (22 تیر) با اتحادیه اروپا پذیرفت که مالیات بر ارزش افزوده را از 13 به 23 درصد افزایش دهد تا بتواند سومین بسته کمکی را از وام دهندگان بین المللی شامل اتحادیه اروپا، بانک مرکزی اروپا و صندوق بین المللی پول دریافت کند.
این تدابیر که چهارشنبه گذشته (24 تیر) به تصویب مجلس یونان رسید از روز گذشته (دوشنبه) در این کشور اجرا شد.
"آلکسیس چیپراس" نخست وزیر یونان قصد دارد به کشورهای عضو منطقه یورو نشان دهد برای دریافت وام 86 میلیارد یورویی از وام دهندگان بین المللی شامل اتحادیه اروپا و بانک مرکزی اروپا، جدی است.
بر اساس این گزارش افزایش مالیات نه تنها به افزایش قیمت غذا در رستوران ها، غذاهای آماده در مغازه ها، بلکه به افزایش خدمات جزئی مانند کرایه تاکسی و شهریه مدارس خصوصی نیز منجر می شود.
کارگران، مستمری بگیران یونانی و همچنین اقتصاددانان این کشور از بابت تاثیر قیمت ها در نتیجه افزایش مالیات بر ارزش افزوده بر زندگی مردم نگران اند؛ زیرا یونانی ها از قبل نیز با مشکلات زیادی از جمله بیکاری 25 درصدی و احتمال رکود اقتصادی در سال جاری دست و پنجه نرم می کردند.
"نیکوس کولوپولوس" بازنشسته 65 ساله یونانی گفت: " وقتی قیمت ها 10 درصد افزایش می یابد یعنی 10 درصد از حقوق من کم شده است."
اقتصاددانان می گویند، یونانی ها راه دیگری غیر از گران تر خریدن کالاها ندارند زیرا افزایش قیمت شامل کالاهای مصرفی و ضروری نیز هست.
"نیک مگاناس" از بانک ملی یونان می گوید:" این اقدام به طور یقین به رکود منجر می شود."
بسیاری از خرده فروشی های بین المللی فعال در یونان از جمله سوپرمارکت های زنجیره ای "لیدل" آلمان در وب سایت های خود تبلیغاتی منتشر کرده اند مبنی بر اینکه افزایش مالیات بر ارزش افزوده را به قیمت کالاها منتقل نمی کنند.
اما دیگر شرکت های خارجی از افزایش قیمت خبر داده اند. "ملینا واروتسیکو" سخنگوی سوپرمارکت های "اسکلواونیتیس" گفت: افزایش مالیات بر ارزش افزوده را در نهایت باید مشتری نهایی بپردازد و بسیاری از شرکت ها اکنون نیز با سود حاشیه ای عمل می کنند.
این فروشگاه که یکی از بزرگ ترین فروشگاه های زنجیره ای است، اعلام کرده از قبل در حال تغییر قیمت ها بوده و افزایش مضاعف قیمت ها به کاهش تقاضا منجر می شود.
"آنتونیس دیاپولیس" کارشناس موسسه مالی "آلفا" گفت:" دادوستدهای عمده در مجموع می توانند بهتر این افزایش مالیات را جذب کنند."
وی افزود: "بسیاری از داد و ستدهای کوچک از رستوران ها تا خرده فروشی ها اگر بتوانند با فروش در بازار سیاه و ثبت نکردن فروش ها از پرداخت مالیات فرار می کنند، و لذا در مجموع تاثیر افزایش مالیات ها منفی خواهد بود.
براساس این گزارش، راننده های تاکسی در آتن از این وضع بسیار نگران اند، یک راننده تاکسی گفت: "مردم پولی برای سوار شدن تاکسی ندارند وضعیت از این هم بدتر می شود."
اروپام**9157 **1561** 1701






30/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن