تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سجده شكر برهرمسلمانى واجب است،با آن نمازت را كامل و پروردگارت را خشنود مى سازى و فرش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804034252




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سواحل زیبای مازندران قربانی فقدان نگاه ملی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سواحل زیبای مازندران قربانی فقدان نگاه ملی ساری - ایرنا - پایگاه خبری بلاغ نیوز هفته جاری در ستون اخبار مهم خود در مطلبی با عنوان سواحل زیبای مازندران قربانی فقدان نگاه ملی به چالش های فراروی این بخش گردشگری مازندران پرداخت.


در ادامه این مطلب می خوانیم :دولت ها می آیند و با بی توجهی به سواحل زیبای مازندران، که بزرگترین جاذبه گردشگری و پذیرای حجیم ترین ازدحام مسافران ملی است، مهم ترین و پرخواهان ترین عرصه مورد علاقه و رجوع ایرانیان را ناتوان تر از پیش به سوی تخریب و نابودی سوق می دهند.
غرق شدن 12 هم وطن در دریای مازندران طی تعطیلات عید فطر می تواند برای چندمین بار این سوال را مطرح کند که مسئولان کشور و به تبع آنها مسئولان استان مازندران برای نجات جان شیرین هم وطنان عزیزمان چه اقداماتی انجام می دهند؟
هموطنانی که با پیمودن صدها کیلومتر و فرار از گرما و زندگی پرالتهاب به فضای سرسبز مازندران و 476 کیلومتر سواحل این استان پناه می آورند و به ناگاه با امواجی در دریا مواجه می شوند که بعضاً فاجعه از دست دادن جان خود و عزیزانش را درپی دارد.
از 22 شهرستان استان مازندران 15 شهرستان دارای ساحل هستند که اجرای 90 طرح سالم سازی دریا در مازندران به هیچ وجه جوابگوی خیل عظیم مسافران و مراجعه کنندگان به دریا نیست.
هر ساله مسئولان استان مازندران در پاسخ به علل بالا بودن آمار غرق شدگان در دریا، استفاده غرق شدگان از دریا خارج از محدوده اجرای طرح سالم سازی را ذکر می کنند.
طبیعی است که انتظار اولیه از مسافران رجوع آنها به طرح های سالم سازی در شهرستان های پانزده گانه است، اما تدبیر اساسی از سوی مسئولان باید معطوف به هم پوشانی کل سواحل به ویژه سواحلی که در حال حاضر محل تمرکز و رجوع مسافران است، باشد.
بارها مسئولان کشوری و استانی بر اهمیت حفظ جان مسافران در قبال تهدیدات گردشگری و به ویژه دریا تاکید کرده اند که فراتر از شعارهای زیبا و دهان پر کن، باید اقدامات مسئولان در جهت محو زمینه های تهدید مورد دقت و ارزیابی قرار گیرد.
واقعیت این است که بیش از 85 درصد از 24 میلیون مسافر سالانه به مازندران، اظهار می دارند که قصد استفاده از دریا، مهمترین عامل سفرشان به این استان است.
دو واقعیت، یکی شیرین و دیگری تلخ
حال به این واقعیت، باید دید که آیا دولت توجه متناسب با این اقبال ملی به دریا را به مازندران و فراهم آوردن زیرساخت ها دارد؟ واقعیت دوم در این زمینه، پاسخ منفی است.
تاکنون چند استاندار و معاونان سیاسی و امنیتی آنها در مازندران به این ضعف جدی اعتراف داشتند که اعتبارات استانی به هیچ وجه پاسخگوی نیاز ملی در حوزه دریا نیست و دولت در این زمینه، احتمام ویژه مصروف نمی کند.
طبیعی است که اقبال هم وطنان کشورمان به دریا، فرصتی مغتنم برای مسئولان کشوری و مازندرانی است که می تواند به غایت، شیرین هم باشد، اما عدم عنایت دولت به این مطالبه ملی، واقعیت تلخی است که فرصت فوق را به تهدید جدی مبدل کرده است.
حضور کم فروغ دولت، بزرگترین چالش
دلخراش ترین صحنه و صدا، تصویر و ضجه نوجوان و هم وطن گرفتار در چنگال امواج سرکش و یا دریای آرامی است که پژواک جان کندن او، استیصال و عجز خانواده او به عنوان تماشاگر تلخ ترین صحنه های زندگی هستند.
آمار غریق سال های اخیر نشان می دهد که به طور متوسط دریا طی 6 سال اخیر، هزار نفر را به کام خود کشیده است و خانواده هایی را داغدار کرده است.
افزایش طرح سالم سازی دریا و تعداد ناجیان، همچنین پوشش دادن به 500 نقطه کور و افزایش حمایت ها از مجریان طرح های سالم سازی، فاکتورهایی برای کاهش حداکثری ضایعات جبران ناپذیر غریق ها است.
پیوست بزرگ مفقود شده طرح سالم سازی
90 طرح سالم سازی، که حداکثر 10 درصد سواحل مازندران را پوشش می دهند، از کاستی بزرگ فرهنگی رنج می برند. علاوه بر اینکه طرح های سالم سازی فاقد پیوست فرهنگی است، وضعیت فرهنگی در بخش های آزاد سواحل، که از نظر مسئولان مناطق غیرمجاز به شمار می روند، بسیار نگران کننده است.
دستگاه فرهنگی مازندران برای ایجاد هم پوشانی در سواحل با مشکلات فراوان و از جمله اعتباری مواجه است و تلاش های فرهنگی سپاه پاسداران هر چند در خور تحسین است، ولی جواب گوی نیازها نیست.
در این زمینه هم نکته اساسی در موضوع دریای مازندران، بیدار شدن دولت از خواب گرانی است که در صورت نقدسازی ظرفیت های حتی موجود، می توان به حل بسیاری از مشکلات کنونی امیدوار بود.ک/1
6026/6097



30/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن