تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798641076




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اهتمام جدی بر اجرای مصوبات کمیته ملی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
اهتمام جدی بر اجرای مصوبات کمیته ملی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر
در پی برگزاری اولین جلسه کمیته ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر کشور بر اهتمام جدی در اجرای مصوبات این کمیته تاکید شد.


به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب دا؛ اولین جلسه کمیته ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر کشور در هفته آخر تیر ماه با حضور رئیس و نائب رییس و اعضائ دبیر خانه وکمیته ملی پیشگیری و کنترل بیماری های برگزار و پیش نویس سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر در این کمیته مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 


وزیر بهداشت ضمن تشکر از اعضاء و نائب رئیس کمیته اظهار داشت: این کمیته وظیفه سیاستگذاری در حوزه کنترل و پیشگیری بیماری های غیر واگیر را بر عهده دارد و مسئولیت پیگیری مصوبات آن در بسترهای اجرایی وزارت بهداشت به عهده دبیرخانه کمیته می باشد و  تمام سعی بر این است که مصوبات شورا اجرایی شود.


دکتر سیدحسن هاشمی با تاکید بر لزوم اجرایی شدن مصوبات کمیته پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر و اهمیت همکاری کلیه حوزه های وزارت بهداشت در این امر،  از اعضاء کمیته خواست با بررسی دقیق برنامه ها و ارائه بازخورد مناسب در پیشیرد اهداف این کمیته همکاری نمایند.


 دکتر باقر لاریجانی نائب رئیس کمیته ملی بیماریهای غیرواگیر، پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر را از مهمترین مباحث نظام سلامت کشور برشمرد و ابراز امیدواری کرد که فعالیت های این شورا بتواند در این حوزه مثمرثمر واقع شود.


وی ضمن تقدیر از فعالیت های دست اندرکاران تدوین سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر، کلیات این سند و چالش های کشور در حوزه بیماری های غیرواگیر را بیان کرد.


همکاری درون بخشی و برون بخشی را لازمه پیشبرد اهداف کمیته ملی پیشگیری


 دکتر لاریجانی همکاری درون بخشی و برون بخشی لازمه پیشبرد اهداف کمیته ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر عنوان کرد و گفت ضمن بهره مندی از همکاری کلیه حوزه های وزارت بهداشت این سند به زودی در هیأت دولت مصوب و با حضور رئیس سازمان جهانی بهداشت  رونمایی خواهد شد.


 در ادامه اعضا نظرات خود را درخصوص سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر و راهکارهای بهبود این حوزه عنوان نمودند.


بر اساس این گزارش‌، معاونین بهداشت، تحقیقات و فناوری، غذا و دارو،‌توسعه مدیریت و منابع و بین الملل وزارت بهداشت نیز گزارشی از فعالیت های انجام شده در زمینه پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر طی سالهای اخیر ارائه نمودند.


 اتخاذ دو استراتژی مبتنی بر جامعه و مبتنی بر فرد برای پیشگیری از بیماری های غیرواگیر


دکتر علی اکبر سیاری معاون بهداشت ضمن اشاره به فعالیت‌های بهداشت در زمینه کنترل و پیشگیری از بیماری های غیرواگیر، از فعالیت های حوزه بهداشت در تدوین سند ملی کنترل و پیشگیری از بیماری های غیرواگیر سخن گفت و اظهار داشت‌: معاونت بهداشتی دو استراتژی مبتنی بر جامعه و مبتنی بر فرد برای پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر در پیش گرفته است و با بسته خدمتی مشخص مقدمات پیگیری مصوبات کمیته ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر در معاونت بهداشتی انجام شده است.


توجه ویژه به مبحث پیشگیری


 دکتر رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به تجربیات سایر کشورها در زمینه پیشگیری از بیماری های غیرواگیر تاکید کرد و گفت :کلیه فعالیت ها در این زمینه می بایست مبتنی بر شواهد باشد.


وی افزود : باید به بحث پیشگیری توجه بیشتری شود و به این بحث در آموزش پزشکان نیز توجه ویژه ای شود.


 دکتر ملک زاده از پژوهش های انجام شده در زمینه علل بیماری های غیرواگیر سخن گفت و با تاکید بر اهمیت برنامه ریزی برای افراد در سنین ابتدایی زندگی افزود پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر ماهیتی زمان بر دارد و جز با اقدام مستمر و طولانی مدت رسیدن به اهداف سند ملی امکان پذیر نیست. وی ابراز امیدواری کرد کمیته ملی کنترل و پیشگیری بیماری های غیرواگیر زمینه را برای فعالیت و پیگیری مستمر فراهم آورد.


 تدوین شاخص های ارزشیابی و استراتژی های دستیابی به این اهداف در سازمان غذا و دارو


دکتر رسول دیناورند معاون وزارت بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اهداف حوزه غذا و دارو را در زمینه کنترل بیماری های غیرواگیر گفت :شاخص های ارزشیابی و استراتژی های دستیابی به این اهداف در سازمان غذا و دارو تدوین شده و امیدواریم با همکاری بخش صنعت و سایر نهادهای ذیربط به این اهداف دست پیدا کنیم.


وی افزود: ما در حوزه دارو مشکلی نداریم و داروهای اساسی را حتی در پایین ترین سطح درمانی نیز وجود دارد. بیشترین چالش ما در بخش تشخیص و درمان است و  وزارت بهداشت باید در بخشی که افراد علائم بیماری ندارند مداخله و اقدام به تشخیص بیماری در افراد نماید.


دستیابی به جایگاه مناسب در منطقه  با اقدامات کمیته


دکتر اسدی لاری از فعالیت های بین المللی در زمینه کاهش بیماری های غیرواگیر سخن به میان آورد و با اشاره به تلاش های زیادی در این حوزه اشاره کردو ابراز امیدواری کرد که با همدلی و همکاری های بین المللی بتوانیم به کاهش بار بیماری های غیرواگیر دست یابیم.


وی افزود: با اقدامات و فعالیت های کمیته می توانیم به جایگاه مناسبی در سطح منطقه دست یابیم و با پیگیری دبیرخانه و برگزاری جلسات مستمر اقدامات مفیدی را در حوزه پیشگیری از بیماری های غیرواگیر پیگیری نماییم.


ارزیابی شفاف از اقدامات


دکتر صدرالسادات معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با ارائه پیشنهاداتی درخصوص سند ملی کنترل و پیشگیری بیماری های غیرواگیر به اهمیت نظام ارزیابی اشاره کرد و گفت: باید نحوه ارزیابی به صورت شفاف مشخص شود.


 سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر مبنای کلیه فعالیت ها


 دکتر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی پس از استماع گزارش ها و نظرات اعضای جلسه اظهار داشت :رسانه ها می توانند نقش مهمی در جلب توجه مردم به موضوع سلامت و نهادینه سازی سبک زندگی سالم در جامعه ایفا نمایند. 


وزیر بهداشت با اشاره به بیماری های غیرواگیر به عنوان عامل  بیش از 70 درصد مرگ و میرها در کشور، هدف از تشکیل کمیته ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر را ساماندهی فعالیت های جدید و ایجاد زمینه های همکاری درون بخشی و برون بخشی در این حوزه عنوان کرد.


دکتر هاشمی اظهار داشت :علیرغم فعالیت های ارزشمندی که طی سال های اخیر در حوزه بهداشت و درمان کشور صورت گرفته هنوز در بحث پیشگیری با چالش هایی مواجه هستیم که امید است با فعالیت این کمیته اقدامات موثری در راستای رفع این چالش ها صورت پذیرد.


وزیر بهداشت با بیان اینکه سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر مبنای کلیه فعالیت ها در این حوزه خواهد بود، افزود برای اجرای این سند و مصوبات کمیته ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر لازم است تا شبکه های بهداشتی درمانی کشور ارتقاء یابند و مراقبین بهداشتی به شکلی هدفمند در زمینه پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر فعال شوند.


وی بهره برداری از زیرساخت های موجود و جلب مشارکت مردم را یکی از راه های نهادینه سازی سبک زندگی سالم در جامعه برشمرد و افزود همکاری سایر دستگاههای کشور با وزارت بهداشت از ملزومات اصلی اجرایی سازی سند پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر است و امیدواریم با تصویب این سند در هیأت دولت و همکاری موثر بین بخشی شاهد کاهش بار بیماری های غیرواگیر و مرگ و میرهای ناشی از آن در کشور باشیم.


گفتنی است ،اولین جلسه کمیته ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر کشور با حضور وزیر بهداشت به عنوان رئیس کمیته،‌ دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت و نائب رئیس کمیته،‌ دکتر رضا ملک زاده،‌دکتر علی اکبر سیاری، دکتر رسول دیناروند، دکتر سیدعلی صدرالسادات به عنوان اعضاء کمیته،‌دکتر محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت، دکتر زنده دل و اعضای دبیرخانه کمیته ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر از جمله دکتر فرشاد فرزادفر، دکتر حمیدرضا جمشیدی، دکتر محسن اسدی لاری،‌دکتر علی اکبر حق دوست، دکتر رامین حشمت، دکتر احمد کوشا،‌دکتر امیرحسین تکیان و دکتر نیلوفر پیکری برگزار شد. 


انتهای پیام/



اخبار مرتبط

روز پرکار اورژانس هوایی تهران‌/‌نجات ١١ مصدوم در حوادث روز گذشته
تجویز عمدی داروهای نایاب از سوی برخی پزشکان
برنامه تحول در حوزه بهداشت با محوریت پیشگیری از بیماری‌های مزمن اجرا می‌شود
پروازهای بالگرد اورژانس هوایی فارس برای انتقال بیمار قلبی و مصدومان تصادف
ایران نماینده 14 کشور عضو (امرو) برای مبارزه با ایدز
همایش ملی "سازمان های مردم نهاد سلامت" پنج شنبه برگزار می‌شود
نسبت به مطالبات پرستاران بی تفاوت نیستیم
وضعیت اورژانس بیمارستانهای بزرگ و پراذحام تهران با ارتقا کیفیت خدمات بهبود می یابد
پیام تبریک وزیر بهداشت به روسای دانشگاههای علوم پزشکی کشور به مناسبت عید سعید فطر
انتقال دانش فنی تولید واکسن به کشورهای جهان اسلام/انستیتو پاستور جزو یک درصد دانشگاه­ها و مراکز تحقیقاتی برتر جهان




۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن