تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خداى عزوجل را اطاعت كند خدا را ياد كرده است، هر چند نماز خواندن و روزه گرفتن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820131209




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اورژانس 15 هزار تکنسين اورژانس کم دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ تير ۱۳۹۴ (۱۱:۳ق.ظ)
اورژانس 15 هزار تکنسين اورژانس کم دارد موج - معاون درمان وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي گفت: در پي وقوع توفان طي روزهاي اخير در ۱۰ استان کشور، ۸۴ مصدوم به بيمارستان منتقل شدند که دو نفر آن‌ها همچنان در «آي سي يو» به سر مي‌برند.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد آقاجاني در تشريح اقدامات وزارت بهداشت در پي حادثه طوفان روز يکشنبه هفته جاري افزود: وقوع طوفان و جاري شدن سيل در 27 شهرستان از 10 استان کشور؛ به ويژه در جاده چالوس و کن مردم را غافلگير کرد.
وي ادامه داد: سازمان هواشناسي تا حدي در مورد وقوع بارندگي در برخي مناطق کشور هشدار داده بود، اما؛ نتوانسته بود شدت، حجم و وسعت حوادث را به طور دقيق پيش بيني کند، به همين علت عده زيادي از مردم در مناطق طوفان زده، غافلگير و دچار حادثه شدند.


معاون درمان وزير بهداشت گفت: در اين حادثه با آماده باش به موقع اورژانس پيش بيمارستاني و بيمارستاني، 84 مصدوم به بيمارستان منتقل شدند که تاکنون 82 نفر آن‌ها ترخيص شده‌اند اما دو نفر از مصدومان در تهران هنوز در بخش «آي سي يو» بستري هستند.


آقاجاني افزود: بر اساس آمار وزارت بهداشت، شش نفر از افرادي که نيروهاي اورژانس وزارت بهداشت مشاهده کردند در اين حادثه فوت شدند، اما؛ آمار دقيق متوفيان را سازمان پزشکي قانوني بايد اعلام کند و البته اعلام آمار مفقودان اين حادثه نيز برعهده دستگاه‌هاي ديگر است.
وي تاکيد کرد: بيشترين حجم حادثه و بحران در جاده چالوس، کن و حاشيه رودخانه‌هاي استان مازندران بود و به علت بسته شدن و يکطرفه شدن جاده و نبود امکان استفاده از بالگرد اورژانس، خدمات رساني با مشکل مواجه شد و البته به علت ضعف در پيش بيني بحران، مردم و مسافراني که در تعطيلات عيد فطر به مسافرت رفته بودند، در راه غافلگير شدند.
معاون درمان وزير بهداشت گفت: وزارت بهداشت و اورژانس کشور به علت مسووليت ذاتي خود هميشه براي اقدامات بحراني در حالت آماده باش 24 ساعته است، اما اگر پيش بيني‌ها دقيق تر بود و امکانات لازم را در اختيار داشتيم، مي‌توانستيم با آمادگي بيشتري به مردم خدمات رساني کنيم.


آقاجاني ادامه داد: زيرساخت‌هاي اورژانس کشور با مشکلات زيادي مواجه است، گرچه وزارت بهداشت از تمام ظرفيت خود براي خدمات رساني در بحران استفاده مي‌کند، اما؛ حداقل 800 پايگاه اورژانس از تکليف قانون برنامه چهارم و پنجم عقب هستند و بر اساس تکليف اين قانون، 15 هزار نيروي تکنسين اورژانس کم داريم.
وي افزود: اکنون دو هزار پايگاه اورژانس جاده اي و شهري با استعداد سه هزار آمبولانس در کشور فعال هستند، اما کمبود امکانات هم از نظر نيروي انساني و هم تجهيزات خدمات رساني به مردم را؛ به ويژه در مواقع بحران با مشکل مواجه مي‌کند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن