تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر (ع):هر چیزی قفلی دارد و قفل ایمان مدارا کردن و نرمی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820842018




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آرمان: صف اروپایی ها برای سفر به ایران


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: آرمان: صف اروپایی ها برای سفر به ایران تهران-ایرنا- روزنامه آرمان در شماره روز سه شنبه در تشریح تیتر یک نوشت: آسمان ایران آبی تر از گذشته است... همین آسمان آبی این روزها هواپیماهایی را به خود می بیند که هر کدام به پرچم یک کشور اروپایی مزین شده و این پیام را می دهند که مهمان ها در حال وارد شدن هستند. مهمانانی که شاید در 12سال گذشته پیشرفت ایران در عین تحریم های ظالمانه را می دیدند و حالا که شاهد لغو آنها هستند با کارتابلهای پر از برنامه برای همکاری با ایران از مرزها عبور می کنند تا به پایتخت کشورمان برسند. نخستین پرچمدار سفر به ایران قائم مقام صدراعظم آلمان است.


این روزنامه با بررسی موضوع قطعنامه ها حالا کاغذ پاره اند! نوشت: آنچه تندروهای کنگره سیلی دولت اوباما در گوش مجالس آمریکا می خواندند از تصویب شورای امنیت سازمان ملل متحد گذشت. خواست مصرانه ایران مبنی بر صدور قطعنامه شورای امنیت که تضمین کننده حقوقی سند سیاسی برجام بود به کرسی نشست و قطعنامه ای که خرق عادتی در رویه های متعارف شورای امنیت به شمار آمده و می توان آن را تاریخ ساز قلمداد کرد، از تصویب شورای امنیت سازمان ملل متحد گذشت. آخرین قطعنامه ای که ملغی کننده قطعنامه های قبلی بوده و بر اساس برجام سازوکار تازه ای را در رابطه با پرونده هسته ای جمهوری اسلامی ایران برمی آورد. برای اولین بار برنامه غنی سازی یک کشور به تایید و تصویب شورای امنیت سازمان ملل متحد رسید و مضاف بر آن برنامه اتمی ایران که در قالب فصل هفتم منشور ملل متحد برنامه تهدید آمیز قلمداد می شد از ذیل این فصل منشور خارج شد و بر اساس بند 14 قطعنامه در ذیل ماده 25 منشور ملل متحد قرار گرفت. هر چند که در فصل « لغو» و ارجاع به مفاد قطعنامه های قبلی و نیز در بخش «اجرای» برجام اشاراتی به فصل هفتم و ماده 41 رفته است اما این مربوط به گذشته و قطعنامه ای قبلی و سازوکار حل و فصل آن در برجام و قطعنامه تازه است و برای اولین بار است که یک کشور بدون استفاده از زور از ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد در قالب یک فرایند دیپلماتیک و توافقنامه سیاسی خارج می شود. حالا باید گفت قطعنامه های سابق شورای امنیت کاغذپاره اند.
روزنامه آرمان با بازتاب عنوان پول های بلوکه شده چقدر است؟ نوشت: یکی از ابهامات اصلی بعد از اعلام جمع بندی مذاکرات هسته ای وین، میزان دارایی های بلوکه شده ایران است که در روزهای اخیر با اما و اگرهایی همراه شده است. ولی ا... سیف، رییس کل بانک مرکزی هفته گذشته بعد از جلسه هیات دولت به جمع خبرنگاران آمده و اعلام کرده بود که رقم دارایی های بلوکه شده ایران 29 میلیارد دلار است که 23 میلیارد دلار از اموال بانک مرکزی در کشورهای ژاپن، کره و امارات متحده عربی موجود است و 6 میلیارد دلار از محل فروش نفت نیز در هند وجود دارد که پس از رفع تحریم ها آزاد خواهد شد، البته بانک مرکزی 5 میلیارد دلار بدهی به خارج از کشور دارد. همزمان علی طیب نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز ارقام اعلام شده درباره پول های بلوکه شده ایران را اغماض دانست و گفت: حدود 35 میلیارد دلار از دارایی های بلوکه شده در شرکت نفتی نیکو سرمایه گذاری شده است که مربوط به طرح های توسعه ای شرکت نفت است و حدود 22 میلیارد دلار در چین به عنوان وثیقه های فاینانس موجود است که اگر تمامی این مبالغ را ارزیابی کنید به آن عددی خواهید رسید که رئیس کل بانک مرکزی بیان کرده است.
این روزنامه با انتخاب موضوع سیل 14قربانی گرفت، نوشت: سیل ناگهانی در 9 استان کشور خسارت های مالی و جانی شدیدی را بر جای گذاشت. این اتفاق که در ساعات پایانی روز یکشنبه رخ داد در برخی از مناطق تا روز گذشته نیز ادامه یافت. هر چند از همان ساعات آغازین شروع سیل و توفان سازمان های امدادی از آمادگی نیروهای خود در این زمینه خبر دادند اما گزارش های ضد و نقیض حاکی از این است که حوادث روزهای اخیر فقط در تهران و البرز 14 کشته و بیش از70 مصدوم و حدود 20 مفقود به همراه داشته است. این در حالی است که بار دیگر مساله عدم پیش بینی درست و دقیق حادثه اتفاق افتاده مطرح شده است. سیلی که در روزهای گذشته و به ویژه روز یکشنبه در 9 استان کشور روی داد با خود خسارات های جانی و مالی بسیاری را به همراه داشت.
روزنامه آرمان با انتشار عنوان ایجاد شعب بانک های خارجی در ایران، نوشت: حتی پیش از تحریم نیز به دلیل قوانین بانکی در ایران اجازه ایجاد شعب به بانک های خارجی داده نمی شد. حاکمیت قوانین دولتی بر بانک های ایران شرایط تاسیس شعب خارجی را فراهم نمی کرد. به همین دلیل اغلب بانک های خارجی در ایران دفتر نمایندگی داشتند. این دفاتر عموما تمام امور بانکی در رابطه با تجارت و اعتبار اسنادی را انجام می دادند که فعالان همین دفاتر نیز با تشدید تحریم ها دفاترشان تعطیل شد. در دوره ای که بانک ها خصوصی شدند و با ابلاغ قانون اصل 44، محدودیت های ایجاد شعب بانک های خارجی برداشته شد، تحریم ها اجازه تاسیس شعبه به این بانک ها نمی داد. بنابراین طی سال های گذشته هیچ شعبه ای از بانک های خارجی در ایران دایر نشده بود. حال در «توافق جامع» ایجاد شعب بانک های خارج در ایران امکان پذیر شده است. احمد حاتمی یزد، کارشناس بانکی در گفت وگو با تابناک گفت: اگرچه تا پیش از این شعب خارجی در ایران وجود نداشت اما با این توافق امکان دایر شدن این شعبه ها فراهم شده است. بر این اساس در صورت تمایل کشورها به ایجاد شعبه در ایران و اجازه بانک مرکزی برای فعالیت آنها این نخستین بار خواهد بود که بانک های خارجی در ایران شعبه دایر می کنند. در متن توافق همچنین ایجاد شعب بانک های ایران در خارج از کشور نیز دیده شده که به این ترتیب بسیاری از شعب بانک ها که با تشدید تحریم ها تعطیل شده بودند می توانند مجدد فعالیت خود را از سر گیرند.
این روزنامه عناوین «تجربه سازندگی و اصلاحات بدرقه روحانی»، «لزوم گسترش روابط اقتصادی ایران با 1+ 5» را در صفحه نخست بازتاب داد و در ستون یادداشت های اختصاصی عنوان های «هسته ای بعد از توافق» و «ایران و استراتژی آینده آمریکا» نوشته ی سید علی خرم و مهدی مطهرنیا را منتشر کرد.
روزنامه آرمان موضوع «لحظه تاریخی برای ایران» به قلم شمس الدین خاروقانی را به عنوان سرمقاله به چاپ رساند.
*گروه اطلاع رسانی
پژوهشم**2002**9131



30/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن