تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دانشمندان وارثان پيامبران هستند
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816509333




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خنده‌های سندروم داون در «خندوانه»


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
خنده‌های سندروم داون در «خندوانه»
وقتی خندوانه بهانه ای می شود برای حضور و دیده شدن مهمانانی که انگار میزبان خنده اند و بی‌ریا ترین محبت‌ها و مهربانی‌ها را دارند.


به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلوزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رامبد جوان که شب گذشته میزبان شیرین‌ترین خنده‌های خندوانه‌ای بود، در آغاز این برنامه طی صحبت‌هایی گفت:ما امشب پذیرای تعدادی از میهمانان سندروم داون هستیم و شادی برنامه را نیز به همه‌ی سندروم داونی‌های دنیا و خانواده‌هایشان تقدیم می‌کنیم.


در همین حین یکی از حاضران با احساسات صادقانه خود از میان جمع بلند شد و با صدای بلند اعلام کرد:رامبد جوان خیلی دوستت دارم!


همچنین گلیم و تابلوی نقاشی نیز از طرف دو نفر از آن‌ها به رامبد داده شد و وی به سمت امیر که بافنده گلیم بود رفت و او را در آغوش کشید و گفت: من همیشه از این که هدیه می‌گیرم ذوق می‌کنم، واقعا ممنونم.


سولماز نیز با همان صدا و بیان شیرین خود افزود: می‌خواستم این نقاشی را جلوی جمع به رامبد تقدیم کنم و بابت این اتفاق احساس آرامش می‌کنم و همه‌ی ایده و هدف کار از خود من بوده است.


اسپانسر ها همچنان می تازند!
بعد از پخش قسمتی کوتاه با کمک نیما و ورود او به صحنه باز هم به سراغ تبلیغات برای حامی مالی خود رفتند و در این بین یکی دیگر از حاضران ناگهان نیما را در آغوش کشید و به او ابراز محبت کرد؛ خلاصه حدود 5 دقیقه‌ی دیگر تکرار نام و توضیح در خصوص حامی برنامه ادامه پیدا کرد تا به سراغ بخش بعد که مصاحبه با افرادی دیگر از این دست بودند رفتند.


رامبد جوان در مقدمه‌ای برای دعوت از میهمان برنامه حاضران را به نگاه کردن به اطراف دعوت کرد و تصریح کرد: همدیگر را نگاه کنید،هر چه قدر که دنیا را خوب ببینید، جهانی زیباتری خواهیم داشت.


مهمانان ما فرشتگانی‌اند که اگر بلد باشیم و بتوانیم درست نگاهشان کنیم خیلی لذت بخش است؛ اگر بلد باشیم که با آنها معاشرت کنیم، ما هم مثل آنها فرشته می‌شویم و من به این بهانه کسی را که سالها با این بچه‌ها سر و کار داشته است، دعوت می‌کنم.


تفاوت نه بیماری
دکتر آزاده عباس‌زاده  که به گفته خودش حدود 8 سال است که پزشک بهترین موجوداتی است که روی کره زمین زندگی می‌کنند، در خصوص نام این بیماری گفت: خیلی‌ها فکر می‌کنند که داون به معنای پایین یا پست است، در صورتی که این طور نیست واین نام برگرفته از اسم پزشکی است که آن را ثبت کرده است و به هیچ وجه معنا و منظور پایین بودن را ندارد.


وی عنوان کرد: باید بگویم سندروم داون یک تفاوت است و بیماری محسوب نمی‌شود چراکه به طور مثال کسی که یک پا ندارد دارای محدودیت‌هایی است ولی بیمار نیست و این‌ها نیز به دلیل تفاوتی که از لحاظ ذهنی با ما دارند متفاوتند چرا که حتی در برخی موارد توانایی‌هایی فراتر از ما دارند.


این دکتر به مهربانی و درک عمیق آن‌ها اشاره کرد و افزود:من بعد از این سال‌ها که با آن‌ها کار می‌کنم تا حدودی یکرنگی،صداقت و این که خودمان باشیم را از آن‌ها یاد گرفتم چرا که این بچه‌ها واقعآ خود خودشان هستند، خالص و دوست داشتنی.


دیواری از جنس محبت
در حین برنامه نیز مرتضی علی پور و آیدا عادل پور مشغول کشیدن نقاشی‌هایی روی بوم بودند.


جوان در ادامه از قالیباف و چمران به عنوان دو مسئول تقاضا کرد که در زمینه طرح دیوار 47 کمک و رسیدگی کنند تا با این اتفاق یادمان نرود که این‌ها هم هستند.


عباس زاده در خصوص طرح دیوار 47 که نام آن به یک کروموزوم بیشتر این افراد اشاره دارد گفت:ما می‌خواستیم یک بخش از شهر را به طور خاص به سندروم دانی‌ها اختصاص دهیم تا خواسته هایشان را در سطح شهر بیان کنند؛ مثلا این که دوست دارند دیوار پارکشان چه رنگی باشد؟و ... همچنین این دیوار برای تمام محصولاتی که از فکر و دست این افراد برمی‌آید است و در کنار آن طرحی به نام یاران 47 اجرا شد که ویزیت سندرومی‌ها را در مراکز همه‌ی استان ها رایگان کرد.


ما هم انسانیم
در  پایان صحبت‌ها جوان پرسید که بچه‌های سندروم داون چه توقعی از ما و بقیه دارند که به پیشهاد دکتر تعدادی از آن ها به این سوال جواب دادند،آیدا که نقاشی هم می‌کرد ابتدا خواست که برای پدرش که مدتی بیمار است دعا کنیم و بعدگفت: به ما خوب نگاه کنید ما هم انسان هستیم، دقیقا مثل شما و این که بخواهیم مثل یک شهروند درجه یک با تمام حقوق شهروندی باشیم چیز زیادی است؟


مهران،یکی دیگر از حاضران با صدای رسا و بیان جذاب خود باعث تعجب شدید رامبد شد اعلام کرد که درد ما یکی است و آن عشق ورزیدن و محبت کردن به یکدیگر و هموطنان کشور عزیزمان است.


سرانجام پس از اجرای قطعه موسیقی توسط چند نفر از مهمانان جوان خاطرنشان کرد که باید بدانیم و فراموش نکنیم که همه‌ی ما با پلک زدنی می‌توانیم جای هم باشیم، پس چشمانمان را باز نگهداریم تا همدیگر را ببینیم و از یاد نبریم.




انتهای پیام/



اخبار مرتبط

تغییر ساعت پخش «خندوانه»
ارزیابی برنامه‌های ماه رمضان از نگاه کارشناسان رسانه/ باز هم «پایتخت» موفق ظاهر شد
تغییر زمان پخش «خندوانه» در ماه رمضان
رامبد سرشار از انرژی است / برخی از تابوها باید در «خندوانه» شکسته شود
نامزدهای بخش تلویزیون جشن «حافظ» معرفی شدند
بازیگر «شمعدونی»، از عضویت در باشگاه خبرنگاران تا تحلیل مذاکرات 1+5 / اصغر فرهادی جایزه‌ی اسکارش را مدیون من است!
فردوسی پور، جوان، حیدری و علیخانی کدامیک برگزیده جشن حافظ می شوند؟
اکبر عبدی به «خندوانه» می‌رود




۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 184]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن