تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 24 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بر خداوند است كه هيچ گرفتارى به زيارت من نيايد مگر آن كه او را شادمان بازگردانم و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806505862




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قرار نيست فقط خودروهاي يورو 5 در تهران تردد کنند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ تير ۱۳۹۴ (۱۴:۵۲ب.ظ)
قرار نيست فقط خودروهاي يورو 5 در تهران تردد کنند موج - قائم مقام شرکت کنترل کيفيت هوا گفت: مطالعات طرح محدوده کم انتشار آلايندگي به پايان رسيده اين طرح به زودي در تهران اجرا مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، حسين شهيدزاده افزود: «آلودگي هوا در تهران مساله‌اي است که جان انسان‌ها را تهديد مي‌کند و افزايش غلظت آلاينده‌ها و قرار گرفتن هواي تهران در وضعيت ناسالم ديگر محدود به فصل زمستان نيست و اين شرايط در چهار فصل در تهران مشاهده مي‌شود.»
او با تاکيد بر اين که براي کنترل و کاهش آلاينده‌هاي هوا در شهرهاي بزرگ راهکارهاي عملي و آزموده‌ شده‌اي وجود دارد، ادامه داد: «آلاينده‌هاي ناشي از احتراق خودروها در تهران يکي از منابع اصلي آلودگي هواي تهران است و براي کاهش آلودگي هوا بايد تردد خودروهاي آلاينده محدود و خودروهاي بسيار آلاينده ممنوع شود و اين راهي است که همه شهرهايي که مثل تهران با معضل آلودگي هوا مواجه بودند، پيموده‌اند.»
«شهيدزاده» از نهايي شدن طرح محدوده کم انتشار آلايندگي در تهران خبر داد و گفت: «مطالعات اين پروژه به پايان رسيده و سازمان‌هاي مسوول در اين طرح در حال فراهم کردن مقدمات اجرايي آن در تهران هستند.»
او درباره اين که «گفته مي‌شود تنها خودروهاي يورو 5 قادر به تردد در محدوده کم انتشار آلايندگي هستند»، گفت: «به هيچ وجه چنين تصميمي گرفته نشده است و اين اظهار نظرها ناشي از اطلاعات ناقص و نادرست است.»
به گفته شهيدزاده، در بسياري از شهرهاي جهان که اين طرح را به اجرا گذاشته‌اند تنها خودروهاي يورو 5 اجازه تردد در محدوده کم انتشار را دارند، اما؛ طرحي که قرار است در تهران اجرايي شود با توجه به شرايط شهر تهران و بررسي وضعيت موجود خودروهاي اين شهر و در نظر گرفتن شرايط اجتماعي و فرهنگي تهران تهيه شده است.
او ادامه داد: «استاندارد آلايندگي که براي خودروهاي تهران به منظور ورود يا ممنوعيت ورود به محدوده کم انتشار پيش بيني شده با استانداردي که امروز در شهرهاي اروپايي به اجرا گذاشته مي‌شود، متفاوت است.
در شرايط موجود تهران امکان اجراي استانداردي در سطح استانداردهاي اروپايي وجود ندارد و تهران در يک چشم انداز زماني طولاني‌مدت و به صورت پلکاني بايد خود را به استانداردهاي روز دنيا نزديک کند.
در تهران بحث معاينه فني خودروها مهم است و خودروهايي که موفق به دريافت معاينه فني شوند براي تردد در اين محدوده مشکلي نخواهند داشت.
قائم مقام شرکت کنترل کيفيت هوا، با تاکيد بر اين که طرح محدوده کم انتشار در تهران پشتوانه مطالعاتي محکمي دارد، گفت: «از دو سال پيش مطالعات براي اجرايي شدن اين طرح در تهران آغاز شده و در اين مدت گروه‌هاي کارشناسي و متخصصان حوزه آلودگي هوا با مطالعات تطبيقي و بررسي دقيق وضعيت تهران، طرح محدوده کم انتشار آلايندگي پايتخت را آماده کرده‌اند.»
به گفته او با توجه به اين که جلسات هماهنگي بين سازمان‌هاي مسوول اجراي طرح ادامه دارد، جزئيات طرح محدوده کم انتشار پس از نهايي شدن مباحث اعلام مي‌شود.
شهيدزاده ادامه داد: «اجراي اين طرح در تهران پس از انجام توافق ميان سازمان‌هاي اجرايي، به صورت مرحله اي خواهد بود و محدوديتي که در تهران براي تردد خودروهاي آلاينده در نظر گرفته مي‌شود در مقايسه با محدوديتي که در طرح‌هاي مشابه در ساير شهرهاي جهان به اجرا گذاشته شده، به مراتب کمتر است.»
او گفت: «بسياري از مالکان خودروهايي که با اجرايي شدن اين طرح مشمول محدوديت تردد در بخش‌هايي از تهران خواهند شد، لازم نيست خودروي نو بخرند، آن‌ها مي‌توانند با ارتقاي مدل خودروي فعلي‌شان به چند سال بالاتر بدون ايجاد مساله در تهران و نيز در محدوده کم انتشار تردد کنند، اما؛ ساير خودروهايي که حسب قانون جزو خودروهاي بسيار فرسوده هستند و مي‌بايست سال‌ها پيش از رده خارج مي‌شدند، اما؛ همچنان در تهران تردد مي‌کنند ديگر اجازه تردد در پايتخت نخواهند داشت.
اين خودروها از منابع اصلي آلاينده در تهران هستند و با تردد در شهر جان مردم را به خطر مي‌اندازند.»
شهيدزاده تاکيد کرد: «محدوده کم انتشار آلايندگي جدا از دستاوردهاي زيست محيطي، طرحي مبتني بر عدالت اجتماعي است و حقوق شهروندي شهروندان را به رسميت مي‌شناسد.
در حال حاضر بسياري از مالکان خودروهاي غيرآلاينده، بسته به شماره پلاکشان سه روز در هفته اجازه تردد در محدوده زوج و فرد و مرکز شهر را ندارند اما افراد ديگري همزمان مالک دو خودروي فرسوده آلاينده - يکي با پلاک زوج و يکي با پلاک فرد - هستند و بدون هيچ محدوديتي در همه روزها در تهران تردد مي‌کنند، در حالي که خودروهاي آن‌ها يکي از منابع اصلي توليد آلاينده است که چندين برابر بيشتر از يک خودروي استاندارد در روز آلودگي توليد مي‌کند. ما بايد اين چرخه معيوب را اصلاح کنيم.»
او با بيان اين که، مشارکت اجتماعي در طرح‌هاي ترافيکي و زيست محيطي و شکل‌گيري فرهنگ و رفتار ترافيکي مطلوب در جوامع شهري به خودي خود حاصل نمي‌شود، ادامه داد: «آنچه رفتار نادرست ترافيکي را اصلاح مي‌کند آموزش و قانون است. در همه کشورهايي که تجربه موفقي در مواجهه با مساله آلودگي هوا و کنترل و کاهش آن‌ها داشتند، قوانين و برنامه‌هايي براي محدوديت تردد خودروهاي آلاينده وضع شده است.
اين قوانين سختگيرانه اجرا مي‌شود و کسي در اجراي قانون با متخلفان مماشات نمي‌کند. همين رويه است که به تدريج موجب اصلاح و تغيير فرهنگ و رفتار ترافيکي نادرست و جايگزيني الگوهاي مطلوب خواهد شد.»














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن