تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819514225




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قاچاق جيب دولت را خالي مي‌کند / رصد دستگاه‌هاي مبارزه با قاچاق گسترده مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ تير ۱۳۹۴ (۱۲:۴۱ب.ظ)
نديمي در گفتگو با موج: قاچاق جيب دولت را خالي مي‌کند / رصد دستگاه‌هاي مبارزه با قاچاق گسترده مي شود موج - عضو کميسيون ويژه اقتصادي مجلس گفت: نقدينگي موجود در جامعه به‌واسطه رقم سرسام‌آور قاچاق از کشور خارج مي‌شود اما اگر با مبارزه، ميزان هزينه قاچاق به سمت توليد سوق داده شود، تاثير فراوان آن بر زندگي مردم نمايان مي‌شود.
ايرج نديمي، نائب رئيس کميسيون اقتصادي مجلس، در خصوص فشار مجلس بر اجرايي شدن قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به خبرنگار خبرگزاري موج اظهار کرد: قانون مبارزه با قاچاق، حاصل چند دوره فعاليت‌هاي کارشناسي با حضور اصناف، مرکز پژوهش‌هاي مجلس و اتاق بازرگاني بود و توقعي که نهاد قانون‌گذاري کشور از مسئولان اجرايي دارد، تکميل اين قانون و تضمين اجرايي شدن کامل قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.
وي ادامه داد: از فوايد اجراي قانون مبارزه با قاچاق، جلوگيري از اشباع بازار توسط يک کالا، ممانعت از دامپينگ قانوني و در مضيقه قرار نگرفتن مشتريان براي خريد کالايي که وضعيت استاندارد و بهداشتي آن مشخص نيست.
عضو هيات رئيسه کميسيون اقتصادي مجلس افزود: اين قانون زمينه کشف قاچاق را از فروشگاه، مغازه و حتي مرزها را فراهم کرده است لذا چندان تفاوتي بابت محل کشف قاچاق وجود ندارد بلکه دايره رصد قانون بر ورود کالاهاي غيرمجاز «قاچاق» گسترده‌تر شده است.
عضو کميسيون ويژه اقتصادي مجلس با اشاره به اينکه مبارزه با قاچاق هست، اما کافي نيست نيز گفت: اگر ادعايي بر نبود مبارزه با قاچاق داشته باشيم، اين ادعا صحيح نيست؛ زيرا اگر هيچ مبارزه‌اي وجود نداشت هرگز عدد بزرگ حجم قاچاق، کشف نمي‌شد. بنابراين نيت اصلي وضع اين قانون به خاطر رشد سرمايه‌گذاري به‌واسطه منابع فراوان صرف شده در قاچاق و به طبع آن ايجاد اشتغال‌زايي براي جوانان کشور است.
نماينده مردم در خانه ملت اضافه کرد: هزينه بالاي کشور بابت قاچاق، پيامدهاي فراواني دارد و مهم‌ترين آن نبود شغل و ريخته شدن درآمد مردم به جيب بيگانگان و سودجويان است، حتي به ظن ما ورود کالاهاي غيرقانوني به کشور يک نوع جنگ تلقي مي‌شود که رهبر معظم انقلاب، به اين موضوع هم اشاره داشته‌اند.
وي در پايان خاطرنشان کرد: بايد دامنه مبارزه با قاچاق بدون نوسان باشد و دستگاه قضايي بايد مُرّ قانون را اجرايي کند زيرا نقدينگي کشور توسط سيل مهيب قاچاق هدف قرارگرفته شده که بازار دلالي و ربا را با افزايش چشم‌گيري مواجه کرده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن