تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نابودى جوانانتان را آرزو نكنيد ، گرچه بدى‏هاى بسيار در آنان باشد، زيرا آنان با ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815391047




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حذف يارانه به‌شرط افزايش توان مالي مردم / فعل خواستن در مبارزه با قاچاق، صرف نمي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ تير ۱۳۹۴ (۱۰:۴۲ق.ظ)
حذف يارانه به‌شرط افزايش توان مالي مردم / فعل خواستن در مبارزه با قاچاق، صرف نمي‌شود موج - مشکل حذف يارانه ها، آنجاست که سازوکار لازم براي افزايش درآمد مردم فراهم نمي‌شود و از سمت ديگر قيمت‌ها بدون توجه به سطح معيشت مردم، افزايش مي‌يابد.
مصطفي افضلي فر، نائب رئيس کميسيون اصل نودم مجلس، درباره نياز مبرم اقتصاد توليد محور به جلوگيري از ورود غيرقانوني کالا به کشور، به خبرنگار خبرگزاري موج اظهار کرد: تا زماني که در مبارزه با قاچاق، برخورد جدي و قاطعي صورت نپذيرد، نمي‌توان انتظار داشت که تخلف و ورود غيرقانوني کالا به کشور گرفته شود.
وي افزود: با توجه به قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که طي چند سال گذشته به تصويب رسيد، فضايي مناسب براي عاملان مبارزه با قاچاق فراهم شد اما باوجود شرايط مناسب، شاهد حجم بالاي قاچاق به کشور هستيم.
افضلي فرد ادامه داد: زماني که در مقابله با فساد و قاچاق، مسئولين اجرايي اين امر توانايي‌هاي خود را نشان نمي‌دهند و مبارزه مطلوبي هم با پديده‌هايي که قلب اقتصاد را مورد هدف قرار مي‌دهد، صورت نمي‌گيرد، طبيعي است که نبايد انتظار آمارهاي حداقلي در شاخص‌هاي مخرب اقتصادي را داشت.
عضو هيات رئيسه کميسيون اصل90، همچنين در ادامه در ارزيابي خود از وجود برخي سوبسيدهايي که امروز براي اقتصاد مضر هستند نيز گفت: نفس سوبسيد در يک اقتصاد سالم جايگاه خاصي ندارد و دولت بايد به‌صورت پله‌اي و پيوسته به سمت حذف سوبسيد برود البته نبايد بعضي از اقشار آسيب‌پذير جامعه را هم فراموش کند.
وي گفت: در حالت کلي، حذف تدريجي سوبسيد با رعايت حقوق و معيشت اقشار آسيب‌پذير نشانه‌هايي از يک اقتصاد سالم است که دولت مي‌تواند در برنامه‌ريزي آتي خود، يک حرکت حساب‌شده‌اي را در اين راستا داشته باشد.
نائب رئيس کميسيون اصل90، با اشاره به اينکه حذف سوبسيد، شرايطي خاص دارد، تاکيد کرد: اين حذف به شرطي مي‌تواند اجرايي شود که توان مالي مردم افزايش يابد تا با حذف سوبسيدها، در مقابله با گراني و بالا رفتن قيمت‌ها بتوانند به زندگي خود ادامه دهند.
افضلي فر افزود: اما متأسفانه مشکل آنجاست که از يک‌سو، سازوکار لازم براي افزايش درآمد مردم فراهم نمي‌شود و از سمت ديگر قيمت‌ها افزايش مي‌يابد، دولت نبايد در مقابل افزايش قيمت‌هايي که سطح توان معيشتي مردم را با مشکل دچار مي‌کند، سکوت کند.
وي در پايان گفت: اگر دولت برخلاف مصالح اقشار آسيب‌پذير و بدون توجه به سبد کالاي آن‌ها، اقدام به حذف سوبسيد کند و قيمت‌ها را افزايش دهد، اين اقدام برخلاف تدبيري است که دولت به آن تکيه کرده است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن