محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1841990800
حجتالاسلام پیروزمند در تحلیل بیانات رهبری: «اسلام رحمانی» پیشفرض غلطی است/ اسلام دین رحمت و غضب توأمان است
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: حجتالاسلام پیروزمند در تحلیل بیانات رهبری:
«اسلام رحمانی» پیشفرض غلطی است/ اسلام دین رحمت و غضب توأمان است
قائممقام فرهنگستان علوم اسلامی قم گفت: اسلام رحمانی پیشفرض غلطی است چرا که به نظر میرسد این اسلام در برابر اسلام مبارزهطلب و خشونتگرا قرار دارد، در حالی که ما در اسلام چنین قرائتی نداریم!
به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، رهبر معظم انقلاب اسلامی چند روز پیش در جمع عدهای از دانشجویان مباحثی را درباره سکولاریسم، لیبرالیسم اسلامی، اسلام رحمانی، آرمانگرایی، واقع گرایی و در نهایت محافظهکاری بیان کردند. حجتالاسلام علیرضا پیروزمند، قائم مقام و عضو هیئت علمی فرهنگستان علوم اسلامی قم درباره تبیین اندیشه رهبری درباره اسلام رحمانی و اهمیت توجه به واقع گرایی در کنار آرمانگرایی و مقابله با محافظهکاری مباحثی را توضیح داد که در ادامه میخوانیم.
* این سخن که «در برابر دشمنانی که علیه شما دشمنی میکنند، شما باید رحمانی برخورد کنید»، چه اندازه انحرافی و مبتنی بر آموزههای لیبرالیستی است؟ -ابتدا عرض کنم که اسلام یک قرائت بیشتر ندارد و آن هم قرائتی است که توسط پیامبر اسلام (ص) و پس از ایشان توسط علمای دین در طول دوران غیبت بیان شد. دین اسلام دین رحمت و غضب توأمان است، احساس، تفکر و تعقل، رأفت و مهربانی و در عین حال غلظت و شدت در دین وجود دارد و اگر اینطور نبود طبیعتاً دین ناقصی بود. اسلام رحمانی هم پیشفرض غلطی است چرا که به نظر میرسد این اسلام در برابر اسلام مبارزه طلب یا به اصلاح غربیها اسلام خشونتطلب است! غرب میخواهد بگوید که اسلام یک قرائت دیگری هم دارد که مسلمانان را به جنگ و درگیری و نزاع همیشگی میکشاند و نقطه مقابلش اسلام رحمانی ، دین رحمت و رأفت است و به دنبال درگیری و ستیز نیست. اسلام رحمانی هم پیشفرض غلطی است چرا که به نظر میرسد این اسلام در برابر اسلام مبارزه طلب، استکبار ستیز یا به اصلاح غربیها اسلام خشونتطلب است!
بنابراین اگر ما اسلام را دین جامعی بدانیم باید تأکید کنیم که این دین در عین اینکه بر تعقل، اندیشهورزی، منطق، مهربانی، عطوفت با همنوعان تأکید دارد، در مقابل این گفتار ناصحیح هم صفبندی و جبههبندی صریح و علنی براساس آیات قرآن کریم دارد. براساس سوره مبارکه توبه: یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا قاتِلُوا الَّذینَ یَلونَکُم مِنَ الکُفّارِ وَلیَجِدوا فیکُم غِلظَةً: ای کسانی که ایمان آوردهاید، با کافرانی که نزدیک شمایند جنگ کنید، تا در شما شدت و درشتی یابند و بدانید که خدا با پرهیزگاران است. بنابراین باید باور کنیم و توجه داشته باشیم این قبیل آیات شریفه نظیر؛ «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْیَهُودَ وَالنَّصَارَىٰ أَوْلِیَاءَ بَعْضُهُمْ أَوْلِیَاءُ بَعْضٍ...؛ ای کسانی که ایمان آوردهاید، یهود و نصارا رابه دوستی برمگزینید، آنان خود دوستان یکدیگرند هر کس از شما که ایشان را به دوستی گزیند در زمره آنهاست و خدا ستمکاران را هدایت نمیکند. بنابراین ما اگر تنها یک جلوه دین را به نمایش بگذاریم به طور مثال فقط به عطوفت، منطق و رأفت توجه کنیم گرفتار یک نگاه تک جانبه شدهایم بنابراین باید پیوند متعادلی بین مفاهیم کامل اسلام برقرار کنیم. *بنابراین آیا ممکن است هدف از طرح این مباحث توسط غرب، ترویج اسلام لیبرالی باشد و در نهایت به انحراف در دین منتهی شود؟ -بله با این توضیح که تفکری در بین مسلمانان از دوران قدیم بوده و امروز هم وجود دارد و مورد گفتوگو قرار میگیرد، این تفکر مربوط به قرائت معنوی و اخروی از اسلام است به این معنا که اسلام برای تنظیم ارتباط بین دو فرد و خالق متعال و تأمین سعادت اخروی بشر آمده است بنابراین ارتباطی به اداره زندگی روزانه بشر، جامعه، تمدن سازی، توسعه علم و مدیریت فرهنگ ندارد و باید این عرصهها از دین جدا باشد و به عقل و تجربه بشر واگذار شود. امام راحل هم با تفکری که انقلاب را به راه انداخت و به موفقیت رسید در عمل و نظر نشان داد اسلام یک دین جامع و حیات بخش است چرا که میتواند الگوی جدیدی را از زیستن ارائه کند و تجربه چگونه زیستن را منحصر به آنچه دنیای غرب بیان میکند، نمیداند. بنابراین تفکر اسلام خارج از صحنه زندگی اجتماعی به تعابیر مختلف و به صورتهای گوناگون توسط غرب مطرح میشود و یکی از این شکلها هم همین اسلام رحمانی برای تفکیک کردن اسلام رحمانی و غیر رحمانی و مخفی کردن خودشان پشت تعبیر اسلام رحمانی است. تفکر اسلام خارج از صحنه زندگی اجتماعی به تعابیر مختلف توسط غرب مطرح میشود و یکی از این شکلها هم همین اسلام رحمانی است
در نهایت اینکه براساس این تعبیر اسلام اگر وارد صحنه جامعه شود، میتواند به یک جبهه بندی فرهنگی سیاسی تبدیل شود و در نتیجه یک مقابله تمام عیار و دائمی بین اسلام و نظام استکباری حتمی و دائمی است! در نتیجه اینها برای عدم حضور دین در مقیاس عظیم در دنیا تعبیر اسلام رحمانی را به کار بردند تا تفکر رقیب که به نظر ما صحیحتر است، از صحنه خارج شود. * درباره اهمیت تأکید رهبری بر بحث آرمانگرایی بفرمایید، اگر فرد و جامعهای آرمانگرا نباشد، چه اتفاقی میافتد؟ -بله، رهبری در صحبتهایشان به اهمیت آرمان خواهی در کنار واقع گرایی ملت و نقطه مقابل آن محافظه کاری اشاره کردند و فرمودند که باید آرمانگرایی را در مقابل واقع گرایی قرار بدهیم. بنده ابتدا این توجه را بدهم که تأکید نسبت به آرمان گرایی چه اهمیتی دارد و بعد مسئله ارتباط آن با واقع گرایی را نیز عرض میکنم. آرمانگرایی بدین معناست که فرد و جامعه ایدهآلهایی را در ذهن داشته باشند و برای تحقق آنها تلاش کنند اگر جامعهای و حتی فردی آرمان گرا نباشد چه اتفاقی میافتد؟ نتیجه حتمی تضعیف و حذف آرمان گرایی از زندگی فرسودگی، فرسایش، بی هویتی و بیانگیزگی است آنچه که به انسان و جامعه انگیزه میبخشد تا به داشتههایش قانع نباشد، ترسیم یک افق بلندتر، کمالیافتهتر و ارزشمندتر در جامعه است، آنچه که به انسان و جامعه انگیزه میبخشد تا به داشتههایش قانع نباشد، ترسیم یک افق بلندتر، کمالیافتهتر و ارزشمندتر در جامعه است
به گونهای که تلاش میکند عمر و سرمایه مادی و معنوی خود را صرف دستیابی بدان صرف کند. کسانی که آرمان خواهی را به هر بهانهای در جامعه تضعیف میکنند، باید بدانند که بر شاخه نشستهاند و بُن میبرند و اگر جامعهای آرمان گرایی نداشته باشد به یک جامعه بی هویت تبدیل میشود. جامعه بیآرمان نه تنها به سمت مطلوبیت حرکت نمیکند بلکه مطلوبیتهای آن جامعه را به صورت تحمیلی دیگران انتخاب میکنند و مردم آن جامعه به صورت تحمیلی به سمت آرمانهای دیگر جوامع حرکت میکنند، بنابراین تصور نشود که جامعهای آرمانگرا هست یا نیست، جامعه بدون آرمان وجود ندارد اگر جامعه اسلامی بدون آرمان شود باید انتظار داشته باشیم که آرمانهای فرهنگ مادی در این جامعه نمود پیدا کند و جایگزین آرمانهای اسلامی شود و در نهایت جامعه دچار انحراف فرهنگی میشود. در برخی از تحلیلها به نظر میآید باید آرمانها را مقید به واقعیت کنیم، شاید ما دلمان بخواهد که آمریکا از بین برود اما در واقع آمریکا یک قدرت مطرح اقتصادی و سیاسی مهم در دنیاست که با مرگ بر آمریکا گفتن ما موقعیتش در دنیا تضعیف نمیشود و ما باید واقعیت توان اقتصادی و سیاسی را باور کنیم و متناسب با واقعیتها بتوانیم تصمیم بگیریم که چقدر مرگ بر آمریکا بگوییم یا نگوییم و چقدر شدتش را کم و زیاد کنیم. بنابراین اصل این حرف غیر قابل انکار است که در هیچ رفتار انقلابی نمیتوان واقعیتها را نادیده گرفت در جبهه جنگ هم اگر ندانیم طرف مقابل چقدر تجهیزات دارد حتما شکست خواهیم خورد. بنابراین این حرف قابل قبول است که باید در هر مبارزه توان خود و طرف مقابل را در نظر بگیریم اما از این حرف صحیح یک نتیجه ناصحیح هم بعضاً گرفته میشود و آن اینکه کسانی که میگویند ما باید از آرمانهای انقلاب دسته برداریم و با دنیا کنار بیاییم، در این جهت نظرشان با ما متفاوت است. لطفاً برای ما توضیح دهید که واقعیت چیست؟ اگر واقعیت براساس فرهنگ (ما میتوانیم) و شناخت استعدادهای بالقوه دنیای اسلام و بالفعل و جمهوری اسلامی تنظیم شود، حرف معقولی است اما اگر توان خود را دست کم بگیریم و دشمن را بزرگ جلوه دهیم، باید آرمانگرایی را زمین بگذاریم. به اعتقاد من کسانی که چنین تفکراتی دارند باید به فرمایشات امام در سالهای 58 و 59 برگردند و یک بار دیگر آنها را مرور کنند. امام راحل هم در زمان انقلاب خود را با همین تفکرات مواجه دید و به شدت آنها را تخطئه کرد و فرمود که اگر قرار بود ما اینطور حساب کنیم نباید مقابله با رژیم شاه میکردیم، مقابل آمریکا میایستادیم و در جنگ پیروز میشدیم! بنابراین باید تفسیر ما از واقع گرایی تغییر کند کسانی ممکن است با مخفی شدن پشت تعبیر واقع گرایی و اعتدال به جنگ اسلام مبارزه، استکبارستیز و عدالت خواه بروند تفسیر ما باید از واقع گرایی تغییر کند کسانی ممکن است با مخفی شدن پشت تعبیر واقعگرایی و اعتدال به جنگ اسلام استکبارستیز و عدالتخواه بروند
و ادعا کنند که شما باید از این ادعاها دست بردارید، در نقطه مقابل اندیشه امام راحل قرار دارد که معتقد است اسلام کامل است و کسانی که تصور میکنند ما باید دست به جانب اجانب دراز کنند ودرک کاملی از اسلام و تواناییهای خود ندارند! بنابراین اینجا باید هم واقعگرایی و هم اعتدال را درست تعریف کنیم و به این نتیجه برسیم که واقعگرایی حتی در سخت ترین شرایط مانع از آرمانگرایی نیست باید پرچم آرمان گرایی را در هر شرایطی برافراشته نگه داریم. در اینجاست که سخن رهبری برای ما روشنتر میشود که فرمودند واقع گرایی مقابل آرمان گرایی نیست یعنی ما سر دوراهی آرمان گرایی و واقع گرایی نیستیم بلکه آرمان گرا و واقع گرا هستیم و این اشتباه طرف مقابل است که میگوید شمایی که آرمان گرا هستید، نمیتوانید واقع گرا باشید و برعکس! محافظه کاری مقابل آرمانگرایی قرار دارد و معنایش این است کسانی که حاضرند بر سر ارزشها معامله کنند به دلیل تحریر غلط از واقعیت برای بقای خودشان بر سر ارزشها معامله میکنند این چنین تفکر و اندیشهای محافظ کار است که تعباً تفکر انقلابی امام و مردم چنین تفکری نیست! *برای اینکه در دام محافظهکاری نیفتیم، چه گامهایی باید برداریم؟ باید تعریف درستی از آرمان گرایی، واقع گرایی و اعتدال داشته باشیم و در مقابل با شرایط اجتماعی آنها را تطبیق دهیم تا براساس تفکر و ایدهای روشن عمل کنیم، مجددا تأکید میکنم که نوع نگاه ما اگر اشتباه باشد، شناخت و عملمان هم اشتباه میشود و در نهایت روشها به انحراف فرهنگی میرسد برای نغلطیدن در راه انحراف باید نگاهمان به توان اسلام، مسلمانان و ایران اسلامی درست، صحیح و جامعه باشد تا علاوه بر موجودیتها،جوششهای دائم افزایی که با اتصال به منبع بیکران اسلام و ارادههای مؤمنین وجود دارد، باور کنیم. انتهای پیام/ک
94/04/29 - 09:42
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]
صفحات پیشنهادی
گفتاری از حجتالاسلام پناهیان کدام آیه قرآن سبب اسلام آوردن اکثر یهودیان مدینه شد
گفتاری از حجتالاسلام پناهیانکدام آیه قرآن سبب اسلام آوردن اکثر یهودیان مدینه شدیهودیهای مدینه در مقابل دعوت پیغمبر ص مقاومت داشتند و مسلمان نمیشدند و میگفتند ما از کجا بفهمیم که ایشان همان آخرین پیامبر موعود است وقتی که آیه 6 سوره مبارکه احزاب قرآن نازل شد اشکالشان بیشتر«اسلام، دین رحمت نه خشونت» نقد و بررسی میشود
شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰ ۵۶ کتاب اسلام دین رحمت نه خشونت به قلم علیرضا صدرالدینی در شهر کتاب نقد و بررسی میشود به گزارش ایسنا به تازگی کتاب اسلام دین رحمت نه خشونت به قلم علیرضا صدرالدینی و به همت انتشارات موسسهی اطلاعات منتشر شده که نویسنده نشان میدهد اسلام آیینی است برحجتالاسلام عابدی عنوان کرد تفاوت دیدگاه امام خمینی(ره) و بازرگان درباره کارکردهای دین
حجتالاسلام عابدی عنوان کردتفاوت دیدگاه امام خمینی ره و بازرگان درباره کارکردهای دینرئیس دانشکده علوم و معارف قرآن کریم گفت امام خمینی ره بر خلاف بازرگان عقیده داشت دین نه برای اصلاح دنیا و نه برای اصلاح آخرت است بلکه هدفش قرب الهی بوده و وقتی این هدف اصلی محقق شد اهداف حاشیگفتاری از حجتالاسلام ناصر رفیعی: مهمترین شاهدان روز قیامت چه کسانی هستند/ 3 گروه از مسلمانان که نظیر کفار، جا
گفتاری از حجتالاسلام ناصر رفیعی مهمترین شاهدان روز قیامت چه کسانی هستند 3 گروه از مسلمانان که نظیر کفار جان خواهند دادمهمترین شاهدان انسان در روز قیامت زمین زمان فرشتهها خداوند اعضای بدن و پیغمبر ص هستند که همه اینها بر اعمال انسان شهادت خواهند داد خبرگزاری فارس ـ&zwnjگفتاری از حجتالاسلام ناصر رفیعی عفت را در فضای مجازی رعایت کنیم/ زندگی با مهریه سنگین دوام ندارد
گفتاری از حجتالاسلام ناصر رفیعیعفت را در فضای مجازی رعایت کنیم زندگی با مهریه سنگین دوام نداردبرای رعایت عفت در فضاهای مجازی سعی کنیم روابطمان را کنترل شده تنظیم کنیم و در این فضاها پرهیز رفتاری و گفتاری داشته باشیم متأسفانه افراد متأهلی را در این فضاها مشاهده میکنیم که گرفتاپای درس اخلاق حجتالاسلام انصاریان: چه کسانی به بهشت میروند
پای درس اخلاق حجتالاسلام انصاریان چه کسانی به بهشت میروندبهشت خداوند برای کسانی که تمرین ترک گناه کردهاند آماده شده است و یکی از ماههایی که بهترین فرصت برای ترک گناه انسان فراهم میشود ماه مبارک رمضان است خبرگزاری فارس ـ حجتالاسلام حسین انصاریان استاد اخلاق و عرفانحجتالاسلام خاتمی در هشتمین همایش ستارگان محراب: آیتالله حدیدی مسجد را به دانشگاه تبدیل کرد
حجتالاسلام خاتمی در هشتمین همایش ستارگان محراب آیتالله حدیدی مسجد را به دانشگاه تبدیل کردآیتالله منیرالدین حدیدی مانند پدری مهربان و معلمی دلسوز بود و مسجد ایشان دانشگاه بود محلی برای آموزش دین مردم به شمار میرفت و حضور ایشان نه در برههای از تاریخ بلکه در تمام دوران به عنواگفتاری از حجتالاسلام ناصر رفیعی: 4 شکل نفوذ شیطان در زندگی انسان
گفتاری از حجتالاسلام ناصر رفیعی 4 شکل نفوذ شیطان در زندگی انسانمهمترین حربههای شیطان برای منحرف کردن انسانهای صالح سبک جلوه دادن قیامت در برابر چشم آنها سنگین جلوه کردن مال شبههدار کردن دین و تزیین گناه برای انسان است خبرگزاری فارس ـ حجتالاسلام ناصر رفیعی کارشناس محجتالاسلام پناهیان: مسئولان جامعه نقش زیادی در رسیدن به زندگی بهتر دارند
حجتالاسلام پناهیان مسئولان جامعه نقش زیادی در رسیدن به زندگی بهتر دارندحجتالاسلام پناهیان با اشاره به نقش مسئولان در شکلدهی به زندگی بهتر گفت سه امام اولِ ما بیش از اینکه بخواهند کار تعلیم و تربیتی انجام دهند در پیِ این بودند که سیاست را سامان دهند و دنبال این بودند که وضگفتاری از حجتالاسلام خسروپناه: فعالیت پررنگ فرهنگی و سیاسی جریان عقلانیت اسلامی پس از انقلاب
گفتاری از حجتالاسلام خسروپناه فعالیت پررنگ فرهنگی و سیاسی جریان عقلانیت اسلامی پس از انقلابپس از انقلاب اسلامی ایران جریان عقلانیت اسلامی علاوه بر مبانی فکری فعالیت فرهنگی و سیاسی دارد و به یک جریان فکری فرهنگی سیاسی و اقتصادی پررنگ تبدیل شده است خبرگزاری فارس ـ حجتالاحجتالاسلام قریشی در گفتو گو با فارس: جمعی از اساتید دانشگاهها عصر امروز با رهبر معظم انقلاب دیدار میکنند
حجتالاسلام قریشی در گفتو گو با فارس جمعی از اساتید دانشگاهها عصر امروز با رهبر معظم انقلاب دیدار میکنندمعاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها گفت عصر امروز طبق روال معمول همه ساله دیدار اساتید دانشگاههای مختلف کشور با مقام معظم رهبری برگزار میشود حمدیرکل ارشاد اسلامی گلستان: حرکت به سمت دینداری عالمانه یک نیاز است
مدیرکل ارشاد اسلامی گلستان حرکت به سمت دینداری عالمانه یک نیاز است گرگان - ایرنا - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت امروز جامعه نیازمند حرکت به سمت دینداری عارفانه عاشقانه و عالمانه دارد و باید از دینداری عامیانه و سنتی عبور کند به گزارش یکشنبه ایرنا حجت الاسلامفرزند مرحوم کافی: علمای نجف به حجتالاسلام فلسفی لقب «جادوی بیان» را داده بودند
فرزند مرحوم کافی علمای نجف به حجتالاسلام فلسفی لقب جادوی بیان را داده بودندفرزند حجتالاسلام فلسفی میگوید آقای فلسفی نان خانه را تا آخر عمر خود میخریدند و وقتی نانوا ایشان را میشناخت و به ایشان احترام میکرد محل خرید خود را عوض میکردند به گزارش خبرگزاری فارس حجتالاگفتاری از حجتالاسلام قمی نگرانی اولیا خدا برای منتظران ظهور مهدی موعود (عج)
گفتاری از حجتالاسلام قمینگرانی اولیا خدا برای منتظران ظهور مهدی موعود عج یکی از نگرانیهای اولیاء خدا برای منتظرین ظهور امام زمان عج این است که این افراد در عصر ظهور حضرت به یاری ایشان نشتابند خبرگزاری فارس ـ حجتالاسلام سیدحسین حسینی قمی استاد حوزه علمیه قم یکی از نگفتاری از حجتالاسلام رفیعی ۴ شیوه امام علی(ع) برای مبارزه با منکرات در جامعه
گفتاری از حجتالاسلام رفیعی۴ شیوه امام علی ع برای مبارزه با منکرات در جامعهچهار شیوه مهم علی ع برای مبارزه با منکرات عمل به معروف توسط خود آمر و ناهی تذکر زبانی شیوه عملی مبارزه با بدعتها و منکرات در جامعه و دفاع از آمر به معروف و ناهی از منکر است خبرگزاری فارس ـ حجت&zwnjحجتالاسلام هاشمیزاده در گفتوگو با فارس خبر داد: حضور بیش از یک میلیون زائر در مراسم احیای مسجد مقدس جمکران
حجتالاسلام هاشمیزاده در گفتوگو با فارس خبر داد حضور بیش از یک میلیون زائر در مراسم احیای مسجد مقدس جمکرانمدیر روابط عمومی مسجد مقدس جمکران با اشاره به حضور بیش از یک میلیون زائر در مراسم احیای شب قدر این مسجد گفت ظهور امام زمان عج بزرگترین دعای شیعیان در شبهای قدر است حجتحجتالاسلام سالار خبر داد ضرورت ترویج سیره عقلانی امام رضا(ع) در برابر جریانهای افراطی
حجتالاسلام سالار خبر دادضرورت ترویج سیره عقلانی امام رضا ع در برابر جریانهای افراطیمعاون بینالملل مجمع جهانی اهل بیت ع گفت ضروری است با بهرهگیری از سیره امام رضا ع که سیره عقلانیت و حکمت است فرهنگ و معارف اهل بیت ع را و به ویژه سیره رضوی که سیره صلح و دوستی است به جها-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها