تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819898254




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تقاضاي سفر به ايران پس از توافق!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تقاضاي سفر به ايران پس از توافق!
رسانه‌هاي خارجي مدعي‌اند ايران اميدوار است كه بعد از توافق هسته‌اي، صنعت گردشگري بيش از هر صنعت ديگري با رشد مواجه شود...
نویسنده : الناز خمامي‌زاده 


رسانه‌هاي خارجي مدعي‌اند ايران اميدوار است كه بعد از توافق هسته‌اي، صنعت گردشگري بيش از هر صنعت ديگري با رشد مواجه شود. بعد از اين توافق تاريخي، شركت‌هاي بزرگ و معتبر گردشگري خارجي نيز مي‌گويند كه بعد از توافق با چند برابر شدن تقاضاي سفر به ايران مواجه شده‌اند و پيش‌بيني رشد 30 درصدي براي ورود گردشگر به ايران را دارند.
رسانه‌هاي جهان خيلي زود به سراغ چشم‌انداز گردشگري ايران بعد از توافق رفته‌اند و حصول چنين پيشرفتي را دور از انتظار ندانسته‌اند.
به گزارش «جوان»، صنعت گردشگري ايران با تسهيل مراحل اخذ رواديد و برنامه‌ريزي براي ساخت هتل‌هاي جديد از مدت‌ها پيش سفره‌اش را براي جذب گردشگران فرهنگي آماده كرده بود.
ايران ميزبان بسياري از گنجينه‌هاي فرهنگي منحصربه‌فرد دنياست، گنجينه‌هايي كه بسياري از آنها از نظرها پنهان مانده است. حالا اين كشور غني از آثار و جاذبه‌هاي گردشگري در انتظار رشد ناگهاني شمار گردشگراني است كه مي‌خواهند در پي شكل‌گيري توافق تاريخي هسته‌اي به اين كشور كمتر شناخته شده سرازير شوند. رئيس سازمان ميراث فرهنگي پس از شكل‌گيري توافق هسته‌اي وين افق روشني را براي صنعت گردشگري كشور پيش‌بيني كرده است. به گفته او با شكل‌گيري اين توافق هيچ صنعتي به اندازه صنعت گردشگري رشد نخواهد داشت. معاون رئيس‌جمهور چندي پيش نيز اعلام كرده بود كه ايران طول مدت ويزاي گردشگران را از 15 روز به يك ماه افزايش داده و از ابتداي سال آينده نيز مراحل صدور رواديد به طور كامل الكترونيك خواهد شد. اين در حالي است كه اواسط ماه جاري نيز سازمان جهاني يونسكو دو سايت باستاني تپه‌هاي شوش و روستاي ميمند را در ليست آثار جهاني خود قرار داد. روزنامه گاردين انگليس با انعكاس احتمال رشد ناگهاني صنعت گردشگري ايران بعد از توافق هسته‌اي نوشته است: «ايران خانه برخي از باشكوه‌ترين سايت‌هاي تاريخي و نيز آثار بر جاي مانده باستاني، مساجد پرزرق و برق و مناظر ديدني و جذاب است. شماري از آثار اين تمدن باستاني افتخارآميز عبارت است از تخت جمشيد، پايتخت بزرگ‌ترين امپراتوري جهان كه تا به حال ديده شده است، شهر اصفهان و شيراز معروف به شهر عشق و... .»
به نوشته اين روزنامه، مايكل پولمن، مدير بازاريابي شركت گردشگري « وايلد فرانتيرز» كه سابقه 10 سال برنامه‌ريزي آوردن گردشگران غربي به ايران را دارد به تازگي گفته است كه از زمان حصول توافق هسته‌اي در اواخر هفته گذشته تقاضا براي سفر به ايران به شدت افزايش يافته است. شركت معتبر «وايلد فرانتيرز» كه سال گذشته 150 گردشگر خارجي را به ايران آورده پيش‌بيني كرده اين رقم امسال به ميزان 30 درصد افزايش پيدا كند.
نكته جالب‌توجه در گفته‌هاي اين توراپراتور معتبر خارجي درباره واكنش گردشگران غربي بعد از توافق است، گفته‌هايي كه مي‌تواند چشم‌انداز گردشگري ايران را روشن‌تر سازد: «گردشگران به اتفاق مي‌آيند و همه مي‌گويند ايران گزينه جديد آنها براي سفر است. در يك طرف آثار تاريخي جاذبه‌هاي مهم براي اين گردشگران هستند، تركيبي از معماري اسلامي خيره‌كننده و سايت‌هاي باستاني اما در طرف ديگر همه اين گردشگران قبول دارند مردم ايران بزرگ‌ترين جاذبه و شگفتي گردشگري در ايران هستند.»
در كنار اين پيش‌بيني خوب و افق‌هاي روشني كه براي گردشگري ايران ديده شده است، استقرار امنيت در ايران نيز وجه متمايز كشورمان از ديگر كشورهاي منطقه است. به گفته پولمن، از سوريه گرفته تا عراق، كشورهاي اطراف ايران محل جولان دادن داعش هستند اما ايران كاملاً كشوري كنترل شده و امن با جمعيت 90 درصدي شيعه است كه در آن هيچ اصطكاكي ميان مذهبي ديده نمي‌شود. گردشگران مي‌توانند در امنيت كامل به خيابان‌ها بروند. پولمن كه خود در ايران بوده در اظهارنظري جالب گفته است: «در ايران از بسياري از مكان‌هاي لندن بيشتر احساس امنيت مي‌كنم!»
با قرار گرفتن تمام اين گزينه‌هاي مثبت در كنار هم، مديران برجسته گردشگري دنيا حالا برگ جديدي را براي صنعت گردشگري كشورمان باز مي‌كنند؛ آنها جملگي اعتقاد دارند كه ايران كشوري جذاب با جمعيتي فوق‌العاده جوان و پرانرژي است. ملتي با سابقه تاريخي متمدن و با فرهنگ كه بسياري از آنها تحصيلكرده هستند، كشوري كه در دنيا داراي يكي از بالاترين نرخ‌هاي ورودي زن به دانشگاه است. اين كشور متحد، متمدن و امن حالا دارد به سوي افق‌هاي روشن حركت مي‌كند و اين پيشرفت پاي سرمايه‌گذاران خارجي را هم به كشور باز كرده است. شركت اماراتي روتانا در تلاش براي ساخت شماري از هتل‌هايش در ايران است. شركت هتل‌سازي مشهور فرانسوي «آكور» هم ساخت دو هتل چهار ستاره در ايران را در دستور كار قرار داده است. مقامات كشورمان براي جذب گردشگري بيشتر خود را رقيب تركيه مي‌دانند و اميدوار هستند كه بتوانند تا سال 1404 شمسي، سالانه 20 ميليون گردشگر را به كشور جذب كنند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن