تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ كس نيتى را در دل پنهان نمى‏كند، مگر اينكه خداوند آن نيت را (در رفتار و كردا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820837893




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بارش باران مانع از ورود مسافران تابستانی به آستارا نشد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: بارش باران مانع از ورود مسافران تابستانی به آستارا نشد آستارا - ایرنا - بارش باران که از اواخر وقت جمعه هفته گذشته در آستارا آغاز شده، مانع از ورود مسافران تابستانی به این شهرستان مرزی نشد.


به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا در پی بارش شدید باران که هم اکنون نیز به صورت پراکنده ادامه دارد ، بسیاری از مسافران تابستانی که در محوطه باز و در کنار خیابان ها و پیاده روها و کمپینگ های شهر آستارا چادر زده بودند ، با جمع کردن چادرهای خود، به اماکن اقامتی شهرستان پناه برده اند.
به علت بارش شدید باران برخی از معابر داخل شهری آستارا دچار آبگرفتگی شده و در تردد شهروندان و مسافران اختلال ایجاد کرد.
بارش باران همچنین تردد در جاده های منتهی به شهرستان آستارا را نیز مختل کرد به طوری که به علت شدت ناگهانی و رگباری بودن باران ، برخی از مسافران با کاهش دید جاده ای ، خودرو خود را در کنار جاده متوقف کرده و پس از آرام شدن بارش ها، به راه خود ادامه می دهند.
با وجود بارش باران و کاهش هشت درجه ای دمای هوا طی دو روز گذشته ، هنوز تعداد کثیری از مسافران در آستارا حضور دارند و بر تعداد گردشگران به این شهرستان ساحلی برای گذراندن تعطیلات عید فطر افزوده می شود.
این عده از مسافران هم اکنون به تعداد زیاد در سطح شهر آستارا به چشم می خورند و حجم گسترده مسافران این شهرستان طی دو روز اخیر وارد آستارا شده اند.
تعداد کثیری از مسافرانی که به خصوص از مسیرهای استان های آذربایجان شرقی و اردبیل وارد آستارا شده اند و قصد سفر به شهرهای شمالی کشور در استان های گیلان و مازندران را دارند ، در مسیر خود علاوه بر حضور در مناطق مختلف دیدنی این شهرستان ، ایامی را در آستارا به تعطیلات گذرانی می پردازند.
همچنین مسافرانی که قصد دیدار از مناطق شمالغرب کشور به خصوص استان های اردبیل ، زنجان ، آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی و کردستان را دارند و از مسیر استان گیلان قصد سفر به این مناطق از کشورمان را دارند؛ حتما سری به مناطق دیدنی و به خصوص بازار مرزی و ساحلی پررونق و معروف شهرستان آستارا می زنند.
پردل امیری نژاد مسوول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستیی و گردشگری آستارا در گفت وگو با ایرنا بیان داشت: طی دو روز گذشته (جمعه و شنبه) از دو نقطه ورودی شمال و جنوب این شهرستان و ورودی های استان های اردبیل و گیلان، حدود 400 هزار گردشگر وارد این شهرستان شده اند.
رییس اداره هواشناسی شهرستان آستارا نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ، میزان بارندگی 48 ساعت گذشته آستارا را 31 میلیمتر و میزان کاهش دمای هوا را هشت تا 10 درجه سانتیگراد اعلام کرد و گفت: این بارش باران با توجه به شرایط اقلیمی منطقه، فردا (دوشنبه) نیز در برخی ساعات ادامه خواهد داشت.
فردین فرتوت نیا دمای کنونی هوا در شهر آستارا را 21 درجه سانتیگراد و میزان رطوبت را 93 درصد اعلام کرد.
وی رگبار ، رعد و برق ، احتمال آبگرفتگی معابر و مواج بودن دریا را از جمله آثار وضعی ورود توده هوای بارش زا به شمال کشور ذکر کرد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با بارش سالانه یک هزار و 200 میلیمتر باران ، جزو پرباران ترین مناطق ایران محسوب می شود.
آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همجواری جمهوری آذربایجان واقع است و با داشتن جذابیت های گردشگری متعدد، سالانه پذیرای بالغ بر شش میلیون گردشگر داخلی و 700 هزار گردشگر خارجی است.ک/3
7105/2007



28/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن