تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس براى اصلاح خود، خويشتن را به زحمت بيندازد، خوشبخت مى‏شود هر كس خود را در لذت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798924931




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دیگر انگیزه ای برای چاپ کتابم ندارم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: امین‌الله رشیدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
دیگر انگیزه ای برای چاپ کتابم ندارم
امین‌الله رشیدی بعد از 10 سال پیگیری برای مجوز چاپ کتاب جدیدش مجبور به انصراف از چاپ آن شد.


امین‌الله رشیدی، خواننده و آهنگساز موسیقی سنتی ایران در گفت‌‌وگو با خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از دلایل انصراف چاپ کتاب سوم‌اش با عنوان "ایران در رهگذر زمان" بعد از گذشت 10 سال از عدم صدور مجوز چاپ آن از سوی ارشاد گفت: کتاب «ایران در رهگذر زمان» ، در حقیقت ادامه مطالب 2 کتاب قبلی‌ام با اسم‌های «سفرنامه‌‌ای از کاشان تا کاناری» و «عطر گیسو» است که مانند دو کتاب قبلی‌ام کتابی جامع با تمام موضوعات مباحث و موضوعات هنری، تاریخی مینیاتور ، ادبیات ، شعر، موسیقی، طنز، نقاشی‌های خودم و ... است با این تفاوت که در ابتدای کتاب جدیدم به نامه وزیر سابق گشت ارشاد در دوره (احمدی نژاد) و 2 نامه به وزیر جدید ارشاد (دکتر علی جنتی) گنجانده‌ام که در آن درخواست کردم که برای مجوز کتاب «ایران در رهگذر زمان» دستور اکید برای چاپ داده شود اما به دلیل بهانه‌گیری‌ها و پاره‌ای ایرادهای بنی‌اسرائیلی و عدم اقتدار از سوی دولت به نامه‌ی من رسیدگی نشد.


وی در ادامه افزود: می خواستم این کتاب را به دوستانم علی تجویدی، پرویز یاحتمی، پرویز مشکاتیان و ... تقدیم کنم که عمرشان کفاف نداد و الان که از پیگیری چاپ آن انصراف داده ام آن را به همه مردم فرهنگ دوست و هنرپرور تقدیم می‌کنم و فکر می‌کنم که این کتاب برای همه کسانی که هنر را دنبال می‌کنند اثری قانع کننده و مفید باشد.


وی با بیان اینکه این اثر مکتوب بخشی از تاریخ سرزمین‌ام است گفت: این کتاب بهانه های ممیزی و سخت‌گیری‌های بی‌اساسی و کج سلیقگی‌های حاکم در ارشاد جلوی مجوز چاپ آن گرفته شد و من بعد از ده سال تحمل این پیگیری‌ها‌ی خسته کننده تصمیم گرفتم کتابم را بربال عقاب تیزپر اینترنت گذاشته و در فضا بفرستم تا تمام فارسی‌زبان‌های کل دنیا از خواندن آن استفاده ببرند.
رشیدی درباره تعداد و کم و کیف موارد اصلاحی وزارت ارشاد خاطر نشان کرد: تعداد موارد حذفی کتابم نزدیک به 80 مورد بوده است که بسیاری از آنها غیر منطقی است به همین دلیل منتشر نشدن کتاب بهتر از اصلاح این موارد است.


خواننده پیشکسوت در خصوص بعضی از این موارد اصلاحی موجود در کتاب گفت: بعنوان مثال می توان به یک تابلوی نقاشی از اکبر تجویدی با شعری از باباطاهر که درکتاب آورده شده و حذف عکس‌ ابوالحسن خان صبا و دختر وی که پیانو می نوازد و حذف عکس من به همراه همایون خرم در انجمن فرهگی آمریکا، حذف برخی طنزها از مجله توفیق، حذف شعر رقص کولی سروده‌ی نصرت رحمانی حذف روایت حاجی ها اثر ناصر خسرو قبادیانی و دو قصیده سیف فرغانی که 7000 سال پیش درباره حمله مغولان به ایران سروده شده از موارد حذف کتاب است.


وی در ادامه گفت: در این کتاب من به سابقه استفاده از مواد مخدر در دوره‌های مختلف ایران اشاره کرده بودم که آن را بنا به دلایلی غیر منطقی حذف شد.


این نویسنده اظهار داشت: نکته جالبی که به نظر من نیاز به نگاه جزئی گرایانه دارد این است که دو سال پیش روزنامه معتبر وزین و محافظه‌کار اطلاعات وقتی از کتاب جدیدم با تمام جزئیاتش با خبر شدند برای چاپ کتابم خیلی استقبال کردند و از ارشاد خواستند مجوز چاپ کتابم را بعنوان گنجینه‌آی ارزشمند از هنر و ادبیات این سرزمین صادر کنند که ارشاد موافقت نکرد.


رشیدی با اشاره به اینکه اکنون 50 قطعه آهنگ از اشعار شاعران معاصر از جمله اخوان ثالث، فریدون مشیری و ... حاضر و آماده دارم و روی آن ها نت نوشته شده که بعنوان یک بازمانده از نسل دهه 30 و 40 در اوج شکوفایی ادبیات موسیقی حاضرم آثارم را در اختیار نسل جوان قرار بدهم تا آن قطعات را با صدای جدید روانه بازار کنند.


وی اذعان داشت: استاد فرهاد فخر‌الدینی 3 سال پیش اعلام کرد که در موسیقی خلاقیت مرده است متاسفانه امروز ما تک و توک صدای خوب داریم و اهنگ‌ خوبی نمی‌شنویم که جالب باشد.
وی در پایان گفت: در حال حاضر کتاب ایران در رهگذر زمان در سایت www.rashidibooks.ir  روبروی علاقه‌مندان به هنر قرار گرفته امیدوارم که با مطالعه این کتاب رضایت قبلی مردم مهربانم را برآورده کنم.


انتهای پیام/



اخبار مرتبط

چه كنسرت هایی روزهای تابستان را گرمتر می‌كنند؟ ستاره های پاپ و سنتی در راه هستند
امپرسیونیسم؛ ادامه منطقی رئالیسم
وداع با پدر عود‌ ایران
موسیقی زبان مشترک ملت هاست
خوشحالم که ملک مطیعی یا کیمیایی نقش پدرم را بازی می کنند
علی رهبری دوباره ساز خود را کوک کرد
«پدر عود ایران» درگذشت / جزییات تشییع پیکر منصور نریمان
ریمیکس «احساس دلبستن» را برای عید فطر آماده می‌کنم




۲۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن