تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):در انسان پاره گوشتى است كه اگر آن سالم و درست باشد، ديگر اعضاى بدنش هم با آن سا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815338089




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ورزشکاران و خطاهای 8 گانه


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
ورزشکاران و خطاهای 8 گانه
به تازگی متخصصان طب ورزشی موسسه ملی ورزش آمریكا، با بررسی فعالیت‌های ورزشكاران مختلف، تعدادی از اشتباهات اساسی را كه حین ورزش كردن انجام می‌دهند، كشف كرده و آنرا در یك فهرست مرتب كرده‌اند.


به گزارش خبرنگار سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شما ممكن است برنامه ورزشی مناسبی را تهیه كرده باشید و مطابق آن پیش بروید ولی مشاهده كنید كه به نتایج دلخواه دست پیدا نمی‌كنید. وزنتان به اندازه دلخواه‌تان كاهش پیدا نمی‌كند و یا دچار آسیب‌های ناشی از ورزش می‌شوید. در این موارد باید به فكر باشید كه جایی از كار مشكل دارد و شما مرتكب اشتباهاتی در هنگام ورزش كردن می‌شوید. با تحقیقات جدید و رویکرد اساسی به ورزش در تحقیقات ارائه شده در زیر پیگیر باشید و ببینید كه درست ورزش می‌كنید یا اشتباه.




حركات كششی كافی
نخستین اشتباه ورزشكاران آن است كه پیش از آغازفعالیت‌های ورزشی خود، حركات كششی را یا انجام نمی‌دهند و یا با انجام حركات كششیكمی از نظر تعداد و كیفیت، ورزش اصلی خود را آغازمی‌كنند. بهترین روش آن است كه شما نخست حركات كششی را انجام دهید و بعد از آن به سراغ فعالیت‌ها و تمرینات ایروبیك (هوازی) بروید. این روش موجب می‌شود، عضلات شما گرم شده و انعطاف‌پذیری خود را به دستآورند. به این ترتیب از بروز آسیب‌های ورزشی نیز پیشگیری خواهد شد.
 


زدن وزنه های سنگین و غیر استاندارد
اشتباه دوم بیشتر ورزشكاران آن است كه بسیار عجول‌اند و از همان ابتدا به سراغ بلند كردن وزنه‌های سنگین می‌روند. شما باید وزنه‌هایی را در ابتدا بلند كنید كه عضلات‌تان توانایی كنترل آنها را داشته باشند. سپس به تدریج این وزنه‌ها را سنگین‌تر كنید. با این روش هم عضلات‌تان به‌تدریج توانایی‌های لازم را به دست خواهند آورد و كمتر دچار آسیب‌های ورزشی می‌شوید.
 


عدم گرم کردن بدن قبل از ورزش
عضلات‌ شما نیاز دارند كه خود را به تدریج با حركات هوازی كه شما انجام می‌دهید و افزایش باركاری وارد بر آنها تطبیق دهند. بنابراین به آرامی ورزش كردن را آغاز كنید، سپس به تدریج بر شدت و سختی حركات ورزشی خود بیفزایید. دویدن آرام، بالا و پایین پریدن و راه رفتن روش‌های (نرمش‌های مناسبی) برای گرم كردن بدن شما هستند.




سرد کردن بدن پس از ورزش
شاید شما هم توجه كرده باشید كه وقتی در اوج ورزش كردن هستید، تعداد ضربان قلب‌تان بسیار بالا است و دمای بدن‌تان نیز بالا است. اشتباه بیشتر ورزشكاران این است كه هنگامی كه در اوج فعالیت ورزشی هستند، ناگهان از حركت بازمی‌ایستند. در حالی كه اگر تصمیم دارید به ورزش كردن خود خاتمه دهید، باید آهسته آهسته شدت و سختی ورزش خود را كاهش دهید و برای دقایقی به قلب‌تان فرصت دهید كه سرعت تپش خود را كاهش دهد و همچنین عضلات‌تان به تدریج از انقباض خارج شوند. این روش موجب می‌شود كه بدن‌تان انعطاف‌پذیری اولیه خود را بهدست آورده و بر قلب و عروق شما نیز فشار زیادی وارد نشود.
 


تمرینات طولانی در زمان های طولانی
اشتباه دیگر ورزشكاران آن است كه مدت طولانی از زمانی را كه برای ورزش در نظر گرفته‌اند، به شدت زیاد ورزش كرده ونرمش‌های سنگین را انجام می‌دهند. در حالی كه این كاملا غلط است. روش درست آن است كه بخش بیشتری از زمان ورزش كردن‌تان را به حركات ورزشی با شدت متوسط اختصاص داده وفقط چند دقیقه ورزش‌های سنگین را انجام دهید.
 


به حد کافی آب نوشیدن
شما نباید صبر كنید تا تشنه شوید و سپس آب بنوشید. این اشتباه دیگر ورزشكاران است كه موجب می‌شود بدن‌شان هنگام ورزش كردن دچار كمبود آب شود. وقتی ورزش می‌كنید، بیشتر عرق می‌كنید و بدن‌تان مقدار زیادی آب از دست خواهد داد. هنگام ورزش كردن یك شیشه آب كنار دست‌تان قرار دهید و گاهی از آب آنبنوشید. نوشیدن آب را در طول روز نیز ادام هدهید.
 


ندانستن زمان و مقدار ورزش
بعضی از ورزشكاران فقط ورزش می‌كنندتا حركتی به خودشان داده باشند، در حالی كه این غلط است. شما باید شدت و سختی حركات ورزشی را كه انجام می‌دهید، تنظیم كنید. این روش موجب می‌شود سرعت ضربان قلب‌تان به اندازه كافی افزایش یافته و بتواند خون را با سرعت مناسبی به عضلات‌تان كه مشغول فعالیت هستند، پمپ كند و شما بتوانید از فواید ورزش كردن بهره‌مند شوید.
 


حرکات تند در زمان وزنه زدن
اگر وزنه بلند می‌كنید، هنگامی كه عضلات‌تان در حالت انقباض قرار دارند، حركات تند و سریع به بدن‌تان ندهید. این كار موجب خواهد شد كه عضلات‌تان دچار آسیب شوند. عضلات كمر بیش از سایر عضلات در این آسیب‌پذیرند. اگر شماسنگینی وزنه‌هایی را كه بلند می‌كنید كنترل كنید، اجازه نخواهید داد كه وزنه‌ها حركات شما را كنترل كنند.


انتهای پیام/





اخبار مرتبط

کاش آسیب شناسی خصوصی سازی قبل از مزایده ها برگزار می‌شد
انصراف محجوب غیرحرفه‌ای بود
ایوانکوویچ:این روزها دوران رکود اخبار داغ است/ همکاری خوبی با هیئت مدیره داریم
امیری:بهتر از ضرغام را در استقلال داریم/افشار زاده:مطالبات بازیکنان را بزودی پرداخت می کینم




۲۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن