محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1845285928
ابزاری برای افزایش توان جسمی در زمان پیامبر (ص)
واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
سیره نبوی؛
ابزاری برای افزایش توان جسمی در زمان پیامبر (ص)
ورزش در زمان رسول الله (ص) بیشتر وسیله و ابزاری بوده برای افزایش توان جسمی مسلمانان که معمولا در جنگها استفاده می شده است.
پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله: ھر كه ماه رمضان را دريابد و آمرزيده نشود، خداوند او را (از رحمت خود) دور گرداند. به گزارش سرویس خانواده جام نیوز، اکثر ورزشهای آن زمان، خودبهخود ماهیتی جنگی داشتند، یعنی از کشتی گرفتن، شمشیربازی، تیراندازی و اسب سواری که بهطور مستقیم جزو اصول جدای ناپذیر جنگ بودند و شکار کردن که به طور غیر مستقیم باعث می شد توان رزمی مسلمانان افزایش یابد. کشتى گرفتن
کشتى گرفتن در نزد مسلمانان متداول بود و بیهقى روایت کرده که رسول خدا(ص) رکانه بن عبد یزید بنهاشم را به اسلام دعوت کرد. رکانه مردى بود که به داشتن نیروى عظیم خود مشهور بوده و در کشتی توانسته بود بر هر حریفی پیروز شود، ولى رکانه معجزه آشکارى از رسول خدا(ص) خواست تا دعوت آن حضرت را بپذیرد، پس حضرت محمد(ص) فرمود: اگر بر تو غلبه کنم (چطور است) ؟ رکانه گفت: در این صورت به تو ایمان مىآورم. با یکدیگر کشتى گرفتند پس رسول خدا(ص) او را به زمین زد و بر او پیروز گشت. رکانه تعجب کرد و تقاضاى کشتى گرفتن مجدد نمود، براى بار دوم و سوم رسول خدا (ص) او را به زمین زد، پس او اسلام را پذیرفت و مسلمان خوبى شد. شمشیربازى
شمشیربازى ابزار دفاعی مسلمانها بوده است به نحوی که وقایع شمشیر زدن که در آغاز غزوه بدر و غزوه أحد، رخ داده است در تاریخ اسلام مشهور است. در این جنگها مسلمانان با آمادگی خاص توانستند بر کفار پیروز گردند. شنا
شنا در قرن چهارم سخت مورد توجه بود و گفته شده كه اهالى بغداد بسیار به شنا علاقهمند بودند و از مهارت خود در این فن، نمایشهایى خارقالعاده میدادند. اسامى فراوانى در این قرن بر اقسام شنا اطلاق میشده است كه اكنون در قاموسهاى عربى نیز بهندرت توضیحى روشن براى آنها یافت میشود مانند شناى شق، ذرع، قمر، استلقاء، تزاوُر، شكلبى، طاووس، عقربى، مُقَرفَس، موزون، كامل، طویل، مقید و غیره. با گسترش جغرافیایى جهان اسلام پس از فتوحات، مسلمانان نیاز به شنا را، به سبب افزایش سفرها و جنگهاى دریایى، دریافتند و بدان اهتمام ورزیدند.
براى دریانوردان و نیز جنگجویانى كه در كشتیهاى جنگى خدمت میكردند، دانستن شنا حیاتى بود. برخى از جنگجویان دریایى چنان در شنا مهارت داشتند كه میتوانستند بیآنكه دیده شوند در زیر آب شناكنان به زیر كشتى دشمن بروند و بدنه آن را سوراخ كنند. اسب سوارى
سواره نظام در جنگها نقش بزرگى ایفا میکرد، و شکست مسلمین غزوه احد در اثر غفلت سواره نظام بود در حالى که سواره نظام قریش که رهبرى آنرا خالد بن ولید قبل از مسلمان شدن به عهده داشت، هوشیار بود. از ابن عمر نقل شده که پیغمبر (ص) بین اسبها مسابقه می گذاشتند و به برنده نیز جایزه می دادند.فقهاء اعتقاد دارند که این کار جزء شرطهاى حلال می باشد. در این زمینه به یکی از سحابه که نامش انس بود، گفتند آیا رسول خدا(ص) در اسب سواری شرطبندى میکردند؟ گفت آرى، به خدا قسم پیغمبر(ص) بر روى اسبى که نامش «سبحه» بود شرطبندى کردند و وقتى برنده شد، آن حضرت اظهار شادمانى کردند. تیراندازی
از جمله ورزشهاى دیگر، تیر زدن به هدف و یا تیراندازى است. پیوسته پیغمبر(ص) اصحاب خود را به آن تشویق میکرد و میفرمود: بر شما باد تیر اندازى، زیرا این کار جزء بهترین سرگرمى شماست.
همچنین تیراندازى با این آیه کریمه ارتباط دارد: « نیرو و اسب مهیا سازید براى (مجاهدان راه خدا) هر اندازه که بتوانید». پیامبر میفرمودند: بدانید که مقصود از نیرو، تیراندازى است. شکار
از جمله تفریحات مفید که اسلام آن را تأیید کرده شکار کردن است. مسلمانان معتقد بودند که از شکار فواید زیادى به دست میآید، زیرا شکار علاوه بر این که کار و کسبى لذت بخش است، سربازان را به دویدن و حمله کردن تمرین میدهد و آنان را به اسب سوارى عادت داده و به تیراندازى و شمشیر زدن و چماق زدن ماهر میسازد، و اهتمام و توجه به خونریزى را تقلیل میدهد. طبق حکم قرآن و سنت و اجماع مسلمین و با رعایت شروط فقها خوردن گوشت شکار مباح است. خداوند متعال می فرماید: «اى پیغمبر(ص) مردم از تو میپرسند چه چیزى برایشان حلال است، بگو حلال شده است بر شما کشکارهاى پاکیزه، و نیز شکار آنچه که به دست میآید بوسیله شکار کنندگانى (سگان شکارى) که شما آنها را طبق دستور الهى تعلیم میدهید. پس بخورید از آنچه این حیوانات شکارى براى شما نگاه داشته اند و نام خدا را بر آن ببرید». در حدیث رسول خدا(ص) میفرمایند: بخور آنچه را که بوسیله کمان خود شکار کرده و نام خدا را بر آن بردهاى، و بخور آنچه را که بوسیله سگ تعلیم دیده خود شکار کرده و سپس نام خدا را بر آن بردهاى، و آنچه را بوسیله سگ تعلیم ندیده خود شکار کردهاى، و توانستهاى که آنرا ذبح شرعى کنى، آنرا نیز بخور، به دلیل جایز بودن شکار، نگهدارى سگ براى شکار جایز است، همان طورى که نگهدارى سگ و گله و سگ مزرعه مباح است. ولى نگهدارى سگهاى دیگر غیر اینها حرام است، زیرا از رسول خدا(ص) روایت شده که فرمود: هیچ قومى اقدام به نگهدارى سگ نکردند(جز سگ گله و سگ شکارى و مزرعه) مگر آن که از هر روز از اجرشان(نزد خدا) دو قیراط کم میشود. از سالم و از پدرش روایت شده که گفت: از رسول خدا(ص) در حالى که به صداى بلند سخن میگفت، شنیدم که به کشتن سگها امر میکرد، و سگهاى غیرشکارى و نگهبانى معمولا کشته میشدند. سرگرمیهای فکری
قسم دوم از انواع تفریحات و سرگرمیها، سرگرمى است که بازىکنندگان در حال نشسته انجام مىدهند، مانند بازى نرد و شطرنج و... ، آدام متز میگوید: بازیهای نشسته جزء عادات عرب نبوده است. یک عرب خالص در این کار مغایرتى با طبعش احساس میکند. حکایت کرده اند که مردم مدینه به مردى که شطرنج بازى کند زن نمیدادند. اعراب گفته اند که شطرنج بازى براى عجم بى دانش درست نشده، زیرا مردم عجم گاه و بىگاه گرد هم جمع میشدند به یکدیگر نگاه میکردند، پس شطرنج را وسیله سرگرمى خود قرار میدادند.
در باره نرد پیغمبر(ص) میفرمود: هرکس نرد بازى کند مثل این است که دستش را در گوشت و خون خوک رنگ کرده است، و نیز میفرمود: هر کس نرد بازى کند براستى که خدا و رسولش را نافرمانى کرده است. شوکانى این دو حدیث را حمل کرده است بر کسى که با قمار نرد بازى کند، و از گروهى از علماء روایت میکند که جایز است نرد بازى بدون قمار، اما شطرنج در زمان صحابه پدید آمد و صحابه در باره آن اختلاف نظر دارند. ابن عمر گفت که شطرنج بدتر از نرد است، و على(ع) فرمود: که شطرنج جزء قمار است، و بعضى از صحابه به کراهت آن معتقد شدهاند، و عده زیادى از صحابه و تابعین در صورتى که شطرنج خالى از قمار باشد آنرا مباح دانستهاند. بعضى از فقها قائل به جدایى بین نرد و شطرنج هستند، پس معتقدند که بازى نرد بر مبناى برد و باخت است و اما شطرنج بر اساس وارد کردن فکر به کار و ورزش ذهنى است، و از این جهت بازى شطرنج را جایز دانستهاند مشروط بر این که انسان را از انجام وظیفهاش باز ندارد و با قمار هم نباشد، و بشرط این که بازى کننده در حال بازى زبانش را از کلام بد و فحش دادن نگهدارد و اگر نه بازى آن حرام است.
از این جا معلوم مىشود که قاعده اصلى در مزاح و سرگرمى و انواع ورزشها، حلال بودن آنهاست، و گاهى بعضى از آنها مستحب مىگردد، در موقعى که به آمادگى جهاد و وسایل جنگ و حمایت از مسلمانان کمک کند، و این چیزها وقتى که از هدف خود منحرف شوند مکروه و یا حرام مىگرداند، مثل این که بد به کار بروند و یا قمار در آنها وارد شود، و همچنین است وقتى که به صورت هدف و مقصود اصلى در آیند، در حالى که وسیله اى بیش نیستند، و در واقع این چیزها مباح شده اند تا به رفع خستگى انسان کمک کنند و در نتیجه با فعالیت بیشتر و علاقه بیشتر به کار خود بپردازد. پس اگر انسان غرق در این امور بشود به نحوى که به عنوان هدف او در آیند، انسان با این اقدام خود، آنها را از صورت مجاز به صورت مکروه و یا حرام منحرف میسازد، در نتیجه آنها اگر انسان را از انجام عمل مستحبى باز دارند، مکروه و اگر از انجام عمل واجبى باز دارند حرام میگردند. نظر مراجع در رابطه با بازی شطرنج و پاسور:
حضرت امام قدسسره میفرمایند: اگر احراز شود یعنی مکلف یقین کند که پاسور و شطرنج از آلت قمار بودن خارج شده بازی با آنها بدون برد و باختی اشکال ندارد، ولی تا احراز نشود باید بازی نکنند. "استقتائات حضرت امام، ج ۲، ص ۱۰ و ۱۱" مقام معظم رهبری میفرمایند: اگر مکلّف تشخیص دهد که در حال حاضر شطرنج از آلات قمار محسوب نمیشود، ساخت و خرید و فروش و بازی با آن بدون شرطبندی اشکال ندارد. همچنین با فرض مذکور، آموزش آن هم بدون اشکال است.و با زی با ورقهایی که عرفاً آلات قمار محسوب میشوند، مطلقا جایز نیست. ولی بازی با ورقهایی که عرفاً آلت قمار محسوب نمیشوند، بدون شرطبندی اشکال ندارد و به طور کلّی بازی با هر چیزی که مکلف تشخیص دهد از آلات قمار است و یا در آن شرطبندی شود به هیچ وجه جایز نیست و بازی با هر وسیلهای که جزء آلات قماریه حساب نیاید بدون شرطبندی اشکال ندارد. "ترجمه اجوبۀالاستفتائات رهبری، چاپ جدید، ص ۲۴۶ و ۲۴۷" آیتالله فاضل لنکرانی میفرمایند :نظر اینجانب در این مسئله همانند نظر حضرت امام قدسسره است، ولی امام در جواب سؤال مجدد فرمودهاند تا احراز نشود نباید بازی کنند و نظر این جانب نیز همین است و در این جهت فرقی بین زمانها نیست. "جامع المسائل آیۀالله فاصل، ج ۲، ص ۲۹۳، س ۹۳۹ و جامع المائل، ج ۱، ص ۲۴۷" مرحوم آیۀالله گلپایگانی(ره) میفرمایند: بازی با آلات قمار مثل نرد و شطرنج و پاسور حرام است اگر چه قصد برد و باخت نداشته باشند. آیۀالله بهجت: بازی کردن با آلات قمار، از قبیل نرد و پاسور و شطرنج با برد و باخت حرام قطعی است و بدون برد و باخت احتیاط در ترک است. در شطرنج احتیاط اشدّ است. "توضیح المسائل آیۀالله بهجت، مسائل متفرقه، ص ۲"
توضیح: مقصود از احتیاط در هر دو مورد احتیاط واجب است. آیۀالله صافی گلپایگانی میفرمایند: بازی با شطرنج ولو بدون برد و باخت باشد و حضور در مجلسی که شطرنج بازی میکنند اشکال دارد و بازی با ورق و هر آلت قمار دیگر ولو بدون برد و باخت باشد، به نظر اینجانب حرام است. "جامعالاحکام آیۀالله صافی، ج ۱، ص ۳۰۲، س ۱۰۴۰ و ۱۰۴۱" آیۀالله سیستانی میفرمایند:شطرنج مطلقا حرام است و پاسور اگر همچنان در عرف قمار باشد بازی بدون برد و باخت با آن به احتیاط واجب جایز نیست. "مسائل جدید از دیدگاه علماء و مراجع تقلید، ص ۱۸۹" آیۀالله نوری همدانی میفرمایند: بازی با آلات قمار کلاًّ حرام میباشد، مگر از آلت قمار بودن خارج شده باشد. "هزار و یک مساله فقهی، مجموعه استفتائات آیۀالله نوری، ج ۲، ص ۱۶۷، س ۵۵۹" آیۀالله تبریزی میفرمایند:بازی با آلات معروفه قمار، چه با برد و باخت مالی باشد و چه بدون آن جایز نیست، و شطرنج تا وقتی که محرز نشود که از آلت قمار بودن خارج شده به طوری که در هیچ مجتمع قمار یا آن متعارف نباشد، بازی با آن چه با برد و باخت مالی باشد یا بدون آن جایز نیست. استفائات جدید، آیۀالله تبریزی، ص ۲۰۴، ص ۹۸۱" آیۀالله مکارم شیرازی میفرمایند: بازی با آلات قمار، هر چند بدون برد و باخت باشد اشکال دارد و خرید و فروش و نگهداری آلات قمار حرام است و اگر شطرنج در عرف عام از صورت قمار خارج شده باشد و به عنوان ورزش شناخته شود، مانعی ندارد، خواه با کامپیوتر باشد یا غیر آن. "استفتاآت جدید آیتالله مکارم، ج ۲، ص ۲۳۸"
متن زندگی/ 2014
۲۶/۰۴/۱۳۹۴ - ۱۹:۳۰
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]
صفحات پیشنهادی
عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفتوگو با فارس: افزایش بودجه سازمان ورزش شهرداری تهران/ توجه ویژهای به ورزش شه
عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفتوگو با فارس افزایش بودجه سازمان ورزش شهرداری تهران توجه ویژهای به ورزش شهروندی شده استعضو شورای اسلامی شهر تهران گفت بودجه سازمان ورزش شهرداری تهران افزایش یافته است و باید به ورزش شهروندی توجه بیشتری کرد عباس جدیدی در گفتوگو با خبرنگارمدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به فارس: سن بازنشستگی افزایش نمییابد/ بهرهبرداری از کارت هوشمند درمان
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به فارس سن بازنشستگی افزایش نمییابد بهرهبرداری از کارت هوشمند درمان از شهریورماه صندوق فولاد و تامین اجتماعی ادغام نمیشودمدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت در حال حاضر طرحی برای افزایش سن بازنشستگی نداریم صندوق بازنشستگی فولاد با تامینزمانی مشخصی را برای ازدواج دوم مطلقهها نمیتوان توصیه کرد
پنجشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹ ۱۱ یک روانشناس گفت زمان مورد نیاز یک فرد برای آمادهشدن و آغاز یک زندگی دیگر از مسائلی است که سبب میشود شدت خطرپذیری و در نهایت ترس از ازدواج مجدد کاهش پیدا کند البته در نظر گرفتن یک زمان استاندارد و توصیه آن به همه مطلقهها برای ازدواج دوم کار اشتبامعاون درمان سازمان تأمین اجتماعی خبر داد: افزایش 13درصدی تعداد بستری شدگان در مراکز درمانی ملکی سازمان تأمین ا
معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی خبر داد افزایش 13درصدی تعداد بستری شدگان در مراکز درمانی ملکی سازمان تأمین اجتماعیمعاون درمان سازمان تأمین اجتماعی از افزایش 13درصدی تعداد بستری شدگان در مراکز درمانی ملکی سازمان در سال 93 در مقایسه با سال ما قبل آن خبر داد به گزارش خبرگزاری فارسرئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا /۴ مخدوش کردن پلاک جرم است/ پیشبینی ترافیک و زمان بیشتر سفرهای عید سعید فطر
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ۴مخدوش کردن پلاک جرم است پیشبینی ترافیک و زمان بیشتر سفرهای عید سعید فطر اعمال حداکثر توان پلیس برای توقف متخلفینرئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا به تعطیلات پیش رو اشاره کرد و گفت مسلماً با توجه به هجم محدود جادهها و افزایش سفر مسافران ترسازمان میراث میتواند مانع از فروش «خانه بوشهریها» شود
جمعه ۱۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰ ۲۴ مدیر بافت و بناهای تاریخی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران اعلام کرد سازمان میراث فرهنگی میتواند مانع فروش خانه بوشهریها شود محمدباقر خسروی در گفت وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا در مورد چرایی مزایده خانه معین التجار موسوکودک چه زمانی میتواند بستنی بخورد؟!
بهتر است بستنی به عنوان دسر و بعد از غذا به کودک داده شود تا با ایجاد سیری کاذب مانع از تغذیه صحیح کودک نشود در برخي از منابع پزشكي به اين نكته اشاره شده كه بهتر است تا قبل از 3 سالگي به بچهها بستني ندهيم چرا كه در اين سن احتمال بروز آسيبهاي جبرانناپذير به دندان كودك يا احتهشدار دوباره رییس سازمان بهزیستی: افزایش آسیبهای اجتماعی زنان/ 3 استان پر طلاق ایران کدامند؟
هشدار دوباره رییس سازمان بهزیستی افزایش آسیبهای اجتماعی زنان 3 استان پر طلاق ایران کدامند جامعه > آسیبها - ایسنا نوشت رییس سازمان بهزیستی کشور از بهره برداری مراکز و بنیادهای ژنتیکی در سراسر کشور خبر داد و گفت پس از 11 سال بررسی نهایی قانون جامع حمایت از حقوقانسان چگونه می تواند بر گذشت زمان چیره شود و از مرگ عبور کند؟
انسان چگونه می تواند بر گذشت زمان چیره شود و از مرگ عبور کند سپاس خداى را که هرگاه خواهم براى رفع حاجتم صدایش کنم و هرجا که خواهم براى راز و نیاز با او بى پرده خلوت کنم و او حاجتم را برآورد تاریخ انتشار يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰ ۱۸ شرحی مختصر بر دعاى روز هجدهم ماهدر عملکرد معاونت فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی تشریح شد تقسیط بیمه کارگران ساختمانی تا 36 قسط/افزایش تعرفه
در عملکرد معاونت فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی تشریح شدتقسیط بیمه کارگران ساختمانی تا 36 قسط افزایش تعرفههای اروتز و پروتز بیمه شدگانمعاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی گفت با توجه به اینکه حق بیمه سهم کارفرمایی کارگران ساختمانی از محل 15 درصد مجموع عوارض پروانه ساختمانیسازمان بهزيستي خدمات توانبخشي به معلولان را تقويت کند
۲۳ تير ۱۳۹۴ ۱۴ ۴۹ب ظ نماينده ولي فقيه در لرستان سازمان بهزيستي خدمات توانبخشي به معلولان را تقويت کند موج - خرم آباد - نماينده ولي فقيه در لرستان با بيان اين که خدمت به معلولين و نيازمندان تحت پوشش بهزيستي عبادت ارزشمندي است گفت سازمان بهزيستي بايد خدمات توانبخشي به معلولارویترز: ایران همزمان با مذاکرات هستهای، در حال تقویت توان پدافندی خود است
رویترز ایران همزمان با مذاکرات هستهای در حال تقویت توان پدافندی خود است خبرگزاری غربی در گزارشی درباره عملیاتی کردن دومین سامانه راداری الغدیر توسط سپاه پاسداران نوشت ایران در بحبوحه مذاکرات و به منظور تقویت دفاع هوایی در قبال تهدیدات نظامی سامانه بومی راداری را به کار گرفترئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران خبر داد افزایش 65 درصدی تولید گندم استان تهران به رغم کاهش 7 درصدی سطح کش
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران خبر دادافزایش 65 درصدی تولید گندم استان تهران به رغم کاهش 7 درصدی سطح کشترئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت اگرچه امسال بعلت محدودیتهای منابع آب حدود 7 درصد سطح زیرکشت گندم در استان کاهش یافت اما با رعایت مسائل فنی تولید گندم این استاسازمانهای مردمنهاد در شهرستانهای فارس افزایش یابد
سازمانهای مردمنهاد در شهرستانهای فارس افزایش یابد خبرگزاری پانا نماینده کوار خرامه سروستان در خانه ملت گفت افزایش سازمانهای مردمنهاد در شهرستانها برای مشخص شدن نیازهای جوانان رسیدگی مطلوب به خواستههای آنها و موفقیت هرچه بیشتر این قشر ضروری است ۱۳۹۴ جمعه ۱۹ تير ساعتسخنگوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان در گفتوگو با فارس فعلا خبری از افزایش قیمت ۱۸ قلم کالای ا
سخنگوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان در گفتوگو با فارسفعلا خبری از افزایش قیمت ۱۸ قلم کالای اساسی نیست آغاز بررسی مستندات تولیدکنندگانسخنگوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان با رد این موضوع که فعلا خبری از افزایش قیمت 18 قلم کالای اساسی نیست افزود طنیروی انسانی توانمند، عامل موثری در کارآمدی سازمان است که نباید از آن غفلت کرد
نیروی انسانی توانمند عامل موثری در کارآمدی سازمان است که نباید از آن غفلت کرد استانها > لرستان - به گدکتر ساکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در نخستین نشست کارگروه توسعه مدیریت دانشگاه که صبح سه شنبه بیست و سوم تیرماه با حضور خانم بیرانوند مدیرکل منابع و تحول ادارتاکید آمریکا بر افزایش توان نظامی در قطب شمال/ مقابله با روسیه
تاکید آمریکا بر افزایش توان نظامی در قطب شمال مقابله با روسیه شناسهٔ خبر 2855561 - جمعه ۱۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۶ ۲۸ بین الملل > آمریکای شمالی رئیس احتمالی ستاد مشترک ارتش آمریکا بر لزوم افزایش توان نظامی کشور در منطقه قطب شمال تاکید کرد به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک کنگ-
اجتماع و خانواده
پربازدیدترینها