محبوبترینها
از کجا بفهمیم قاشق چنگال اصل است | قاشق چنگال تقلبی نخرید!
با چاپ روی وسایل یک کسب و کار پرسود بسازید
قیمت دیگ بخار و تولیدکننده اصلی دیگ بخار
معروفترین هدیه و سوغاتی یزد مشخص شد!
آشنایی با انواع دوربین مداربسته ضد آب
پرداخت اینترنتی قبوض ساختمان (پرداخت قبض گاز، برق و آب)
بهترین دوره آموزش سئو محتوا در سال 1403 با نام طوفان ۱۴۰۳ در فروردین ماه شروع می شود
یک صرافی ارز دیجیتال چه امکاناتی باید داشته باشد؟
تعمیرگاه مجاز تعمیر ماشین لباسشویی در شرق تهران
تعمیرگاه مجاز تعمیر ماشین لباسشویی در شرق تهران
جراحی و درمان ریشه دندان عفونی با خانم دکتر صفوراامامی
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1799404557
گروهی به دنبال بهانه ای برای تعطیلی «هنر و تجربه» هستند
واضح آرشیو وب فارسی:ایلنا: در نشست نقد و بررسی «316» عنوان شد: گروهی به دنبال بهانه ای برای تعطیلی «هنر و تجربه» هستند
نشست نقد و بررسی فیلم «316»، با حضور پیمان حقانی کارگردان فیلم، حمیدرضا کشانی فیلمنامه نویس و مجید اسلامی منتقد سینما در خانه هنرمندان برگزار شد. به گزارش ایلنا، پس از نمایش فیلم، پیمان حقانی در خصوص معضلات فیلمسازی برای جوانانی که وارد عرصه سینما میشوند، طی سخنانی گفت: نگران نباشید که پول ندارید و شما را در سینما تحویل نمیگیرند. ساخته شدن «316» که البته کیفیت اش را شما و منتقدین و کارشناسان تعیین میکنید، ثابت میکند میتوان با دست خالی فیلم ساخت. اگر چیزی برای گفتن و فرمی برای ارائه وجود داشته باشد. پیمان حقانی درباره موسیقی فیلمش که توسط مهیار افشار موسیقیدان ساکن اسکاتلند ساخته شده است گفت: در سینمای ایران یک حکمی دادهاند که فیلم خوب نباید موسیقی داشته باشد. در حالیکه بزرگترین و مهمترین فیلمهای تاریخ سینما موسیقیهای فوقالعادهای دارند. راف کات فیلم آماده شده بود و باید میرفت به فستیوال مانهایم در حالی که موسیقی نداشت و فیلمی هم بود که دقایق طولانی به موسیقی احتیاج داشت. با کار مهیار افشار خیلی اتفاقی و از طریق یک آشنایی خانوادگی آشنا شدم و خیلی غافلگیر شدم از موسیقیهایی که ساخته بود. دوماه به طور کامل برای موسیقی این فیلم وقت گذاشت و هیچکاری جز ساخت موسیقی فیلم «316» در این دوماه انجام نداد. «316» موسیقی شخصیتپردازانه میخواست و من افتخار میکنم به موسیقیای که مهیار افشار برای فیلم ساخت و خیلی هم دقایق زیادی بود و پرخرج، من مجبور شدم ماشینم را برای تأمین ۵۰ میلیون هزینه این موسیقی بفروشم. مجید اسلامی منتقد سینما در تأیید صحبت های کارگردان فیلم، گفت: حدود ده ماه پیش برای اولین بار فیلم را دیدم. قبل از آن چیزهایی در مورد این فیلم شنیده بودم. «316» از آن پروژههایی است که اگر میخواست برای فراهم شدن بودجه صبر کند، اساساً به مرحله تولید نمیرسید. این فیلم مثال خیلی خوبی است از سینمایی ارزان که به منطق برگشت سرمایه فکر میکند و در عین حال خلاقانه است. از جنبههایی خیلی رادیکال است و نقالی را جایگزین نمایش میکند. اما برای قاعدههایش انعطاف قائل میشود تا کلیت فیلم به سرانجام برسد. الگوی اصلی فیلم سینمای انیمیشن است و به یادآورنده مدلی است که در فیلمهای انیمیشن بلند اتفاق میافتد. آبستره بودن خود به خود در این ایده شکل گرفته است. وی ادامه داد: لحن فانتزی فیلم که مشخص نمیکند سوژهای که انتخاب کرده را دارد نمایش میدهد یا هجو میکند در ارزیابی آن خیلی مهم است. رمانتیسیمی در فیلم به چشم میخورد که گاهی لحن هجوگونه پیدا میکند و این کلید مهمی در درک آن است. تصویری که از شخصیت اصلی ساخته شده در یک سوم آخر و مثلاً با تولد سهقلوها حالتی کمیک پیدا میکند ولی به نظرم این تغییر عامدانه است و سعی میکند سانتیمانتالیسم فیلم را تعدیل کند. «316» نریشن پر از ظرافت دارد که از زبان فارسی خیلی خوبی هم بهره میبرد و در این دوران بحران زبان فارسی خودش غنیمتی است. من این صدا را به صدای یک دوبلور آشنا ترجیح میدهم ضمن اینکه صدای آماتوری هم نیست. ویژگی دیگری هم که برای من جذاب است وجه بصری فیلم و کمپوزیسیون و طراحی تصاویر است به خصوص آنجا که شاید مثالزدنیترین نمونه، تصویر آخر است. مجید اسلامی از کشانی درباره شکل گیری ایده فرا رفتن از زمان حال پرسید. کشانی در جواب این سؤال به این مساله اشاره کرد که الگوی این فیلم «تریسترام شندی» لارنس استرن بوده است و عنوان کرد: همراه کردن مخاطب با خود، کاری است که آمریکاییها خیلی خوب انجام میدهند. یک نوستالژی و خاطرهای که برای بیننده آشناست در قصه میگنجانند و بخشی را هم در قصه میگذارند که بیننده در آن زمان دارد زندگی میکند. خیلیها به شباهت فیلم با «املی پولن» اشاره میکنند اما الگوی ما در ساخت این فیلم تریسترام شندی لارنس استرن بود که روایت آن حتی الان هم خیلی پیشرو است و خیلی از فیلمسازان مثل کوبریک تصمیم گرفتند آن را بسازند و نشد. سام بهشتی مجری مراسم از اسلامی خواست تا در مورد موسیقی فیلم توضیح بیشتری بدهد. اسلامی در پاسخ گفت: توضیح در مورد موسیقی بسیار سخت است. من خیلی به موسیقی فیلم حساس هستم و فکر میکنم نقطه ضعف مشهود سینمای ایران و خیلی از فیلمسازان مطرح این سینما موسیقی فیلم است که برای حل کردن آن صورت مساله را پاک میکنند. امیر نادری بهترین فیلمش دونده را با حذف موسیقی ساخت و عباس کیارستمی این حدف را تئوریزه کرد که من این تئوری را دوست ندارم هرچند در فیلمهای خودش جواب مثبتی میدهد. در خیلی از فیلمهای درخشان تاریخ سینما. موسیقی نقش عمده دارد اما در سینمای ایران، موسیقی خوب کمتر میبینیم. من در این سی سال با خیلی از کارگردانهای سینما ایران مصاحبه کردهام که اعتماد به نفس خیلی خوبی داشتند اما وقتی در مورد موسیقی فیلم با آنها صحبت میکردیم اعتماد به نفسشان را ازدست میدادند و معلوم بود همه کار موسیقی فیلم را به آهنگسازشان واگذار کردهاند. در حالی که از سفارشی که دادهاند اطلاع درستی ندارند. حمیدرضا کشانی فیلمنامه نویس این اثر سینمایی در خصوص ایده شکل گیری فیلمنامه گفت: پیمان برای من تعریف کرد که در مترو سرم پایین بود و یکسری کفش میدیدم و به این فکر کردم که هر کفشی برای خودش داستانی دارد و میتوان با این کفشها داستان گفت. این ایده را به هرکس میگفتیم برقی به چشمهایش میآمد و مصممتر شدیم. نوشتن فیلمنامه بر اساس یک فیلم کوتاه شروع شد و آنقدر خودمان لذت میبردیم که نوشتن ادامه پیدا کرد. ساخت فیلم هم خیلی چریکی انجام شد و بعضی مواقع گروه ما فقط سه نفر بود. فیلمبردار ما دستیار نداشت و همه کارها را خودش به تنهایی انجام میداد و از تمام وسایل اطراف و محیط استفاده میکردیم. ایده کلی فیلم این بود که چون صورت بازیگر مشخص نیست و قسمت عمدهای از جذابیت سینما در صورت بازیگر و ریاکشنها و میمیک صورتش است، قصه جذابیت داشته باشد و حوصله تماشاگر سر نرود. بنابراین تصمیم گرفتیم قصهای انتخاب کنیم که در یک بازه زمانی و تاریخی طولانی اتفاق میافتد تا بتوانیم انتخاب های زیادتری داشته باشیم.
۱۳۹۴/۰۴/۲۶ ۱۱:۵۱:۱۸
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]
صفحات پیشنهادی
نمایش ۷۸ فیلم در گروه «هنر و تجربه»
چهارشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۶ ۳۷ 78 اثر سینمایی بلند مستند کوتاه و انیمیشن از ۲۰ خرداد سال ۹۳ تا ۳۰ اردیبهشت سال ۹۴ در گروه هنر و تجربه به نمایش درآمده اند به گزارش ایسنا بر اساس اعلام شورای سیاستگذاری گروه هنر و تجربه از ۲۰ خرداد ۹۳ تا ۳۰ اردیبهشت سال ۹۴ شورای سیاستگذاری گاکران ۷۸ فیلم طی یکسال در گروه «هنر و تجربه»
اکران ۷۸ فیلم طی یکسال در گروه هنر و تجربه شناسهٔ خبر 2854008 - سهشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۶ ۲۸ هنر > سینمای ایران ۷۸ اثر سینمایی بلند مستند کوتاه و انیمیشن از ۲۰ خرداد سال ۹۳ تا ۳۰ اردیبهشت سال ۹۴ در گروه هنر و تجربه به نمایش درآمده اند به گزارش خبرگزاری مهر بر اساس اعلاپرسهزنی به بهانهی هنر
پرسهزنی به بهانهی هنر این هفته نیز مثل اوقات دیگر نگارخانهها و گالریها با آثار جدیدی از هنرمندان گرمای مطلوبی را به هنر میبخشد به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان در پنجمین هفته از روزهای داغ تابستان گالریها و نگارخانههسینما آزادی چند سانس فوق العاده به «هنر وتجربه» اختصاص داد
سینما آزادی چند سانس فوق العاده به هنر وتجربه اختصاص داد شناسهٔ خبر 2860015 - چهارشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵ ۵۲ هنر > سینمای ایران مدیریت سینما آزادی و شورای صنفی نمایش چند سانس فوق العاده در اختیار فیلم های گروه هنر و تجربه قرار دادند به گزارش خبرگزاری مهر سانس های فوق العااکران ۷۸ فیلم طی یکسال در گروه هنر و تجربه
اکران ۷۸ فیلم طی یکسال در گروه هنر و تجربه ۷۸ اثر سینمایی بلند مستند کوتاه و انیمیشن از ۲۰ خرداد سال ۹۳ تا ۳۰ اردیبهشت سال ۹۴ در گروه هنر و تجربه به نمایش درآمدهاند به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی سازمان سینماییبر اساس اعلام شورای سیاستگذاری گروه هنر و تجربه طی یکسال در گروه «هنر و تجربه» 78 فیلم اکران شد
بر اساس اعلام شورای سیاستگذاری گروه هنر و تجربهطی یکسال در گروه هنر و تجربه 78 فیلم اکران شد78 اثر سینمایی بلند مستند کوتاه و انیمیشن از ۲۰ خرداد سال ۹۳ تا ۳۰ اردیبهشت سال ۹۴ در گروه هنر و تجربه به نمایش درآمده اند به گزارش خبرگزاری فارس بر اساس اعلام شورای سیاستگذاری گروه هن«هنر و تجربه» جای اکران اثر ضعیف نیست/ ایجاد پاتوق خانواده و کودک
گفتگوی مهر با رییس سازمان سینمایی هنر و تجربه جای اکران اثر ضعیف نیست ایجاد پاتوق خانواده و کودک شناسهٔ خبر 2847866 - جمعه ۱۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰ ۰۹ هنر > سینمای ایران رییس سازمان سینمایی با اشاره به اینکه گروه هنر و تجربه محفلی برای فیلم هایی که شانسی در اکران عمومی ندارند نیاکران ۷۸ فیلم طی یکسال در گروه هنر و تجربه | خبرگزاری ایلنا
اکران ۷۸ فیلم طی یکسال در گروه هنر و تجربه ۷۸ اثر سینمایی بلند مستند کوتاه و انیمیشن از ۲۰ خرداد سال ۹۳ تا ۳۰ اردیبهشت سال ۹۴ در گروه هنر و تجربه به نمایش درآمدهاند به گزارش ایلنا بر ساس اعلام شورای سیاستگذاری گروه هنر و تجربه از ۲۰ خرداد ۹۳ تا ۳۰ اردیبهشت سال ۹۴ شورای سیایک هنرمند خوشنویس: «از فرش تا عرش» تجربه جدیدی در خوشنویسی اسلامی است
یک هنرمند خوشنویس از فرش تا عرش تجربه جدیدی در خوشنویسی اسلامی استمحسن سلیمی نمایشگاه از فرش تا عرش را تجربه جدیدی در خوشنویسی جوامع اسلامی دانست و اضافه کرد ترکها در خط ثلث صاحبسبک هستند اما تجربه جدید ما در قلمکاری و خوشنویسی برای آنها نیز جذابیت دارد به گزارش خبرنگار تجس«آمین خواهیم گفت» در نوبت اکران هنر و تجربه
سامان سالور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران آمین خواهیم گفت در نوبت اکران هنر و تجربه تمامی تعاملات را برای اکران فیلم با گروه هنر و تجربه انجام شده و امیدواریم مدت زمان مناسب اکران در انتظار فیلم باشد سامان سالور کارگردان فیلم سینمایی آمین خواهیم گفت در گفتگو با خبرنگار درخواست یک فیلم عاشقانه برای اکران در «هنر و تجربه»
جمعه ۱۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲ ۰۵ فیلمبرداری فیلم قلب نخستین تجربه بلند نیما پولادوند به پایان رسید به گزارش ایسنا نیما پولادوند که دانشآموخته مقطع کارشناسی ارشد رشته ادبیات نمایشی است و پیش از این فیلمهای کوتاه اندازههای کوتاه وقتهای برگشتن قاعده بازی داستان حامد کهسانسهای فوقالعاده برای گروه «هنر و تجربه»
چهارشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵ ۰۷ سینما آزادی برای فیلمهای گروه هنر وتجربه سانسهای فوقالعاده گذاشت به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا با مساعدت و همکاری مدیریت سینما آزادی و شورای صنفی نمایش سانسهای فوقالعادهای برای فیلمهای گروه هنر وتجربه در نظر گرفته شده است به گزارش روابطاعلام آمار نمايشهاي «هنر و تجربه» در يک سال
۱۸ تير ۱۳۹۴ ۱۱ ۵۱ق ظ اعلام آمار نمايشهاي هنر و تجربه در يک سال موج - ۷۸ اثر سينمايي بلند مستند کوتاه و انيميشن در يک سال در گروه هنر و تجربه به نمايش درآمدند به گزارش خبرگزاري موج بر اساس اعلام شوراي سياستگذاري گروه هنر و تجربه از ۲۰ خرداد ۹۳ تا ۳۰ ارديبهشت سال ۹۴ شبرپایی نمایشگاه گروهی 33 هنرمند نقاش در نگارخانه نهاوند تهران
هفته نخست مردادماه برگزار میشود برپایی نمایشگاه گروهی 33 هنرمند نقاش در نگارخانه نهاوند تهران خبرگزاری پانا 33 هنرمند نقاش آثار خود را به صورت گروهی در نگارخانه نهاوند تهران برگزار میکنند ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۴ تير ساعت 12 50 به گزارش سرویس فرهنگی پانا 33 هنرمند آثار نقاشی خوسعید آروند در گفتگو با فارس مطرح کرد «یک شهروند کاملاً معمولی» در انتظار جشنواره فیلم فجر/ از حمایت
سعید آروند در گفتگو با فارس مطرح کردیک شهروند کاملاً معمولی در انتظار جشنواره فیلم فجر از حمایت سینمای مستقل در هنر و تجربه دور شدهایمتهیهکننده فیلم سینمایی یک شهروند کاملاً معمولی با ابراز امیدواری نمایش این فیلم در جشنواره فیلم فجر گفت تعداد زیاد فیلمهایی که در حال اکراناطلاعیه گروه «هنر و تجربه» برای فیلمهای متقاضی نمایش
اطلاعیه گروه هنر و تجربه برای فیلمهای متقاضی نمایش شناسهٔ خبر 2851107 - شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴ ۰۷ هنر > سینمای ایران فیلمهای متقاضی اکران در گروه هنر و تجربه نباید پیش از این در شبکه های داخلی ماهواره ای و شبکه نمایش خانگی به نمایش در آمده باشند به گزارش خبرگزاری مهر &اکران ۷۸ فیلم طی یک سال در گروه سینمایی هنر و تجربه
اکران ۷۸ فیلم طی یک سال در گروه سینمایی هنر و تجربه 78 اثر سینمایی بلند مستند کوتاه و انیمیشن از ۲۰ خرداد سال ۹۳ تا ۳۰ اردیبهشت سال ۹۴ در گروه هنر و تجربه به نمایش درآمدهاند آفتاب بر اساس اعلام شورای سیاستگذاری گروه هنر و تجربه از ۲۰ خرداد ۹۳ تا ۳۰ اردیبهشت سال ۹۴ شورای س-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها