محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1826607996
سرآغاز نابودگر چرخش از دنیای رباتها به فضای فانتزی
واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
نسخه جدید ترمیناتور؛
"سرآغاز نابودگر" چرخش از دنیای رباتها به فضای فانتزی
در "سرآغاز نابودگر" سینمای علمی تخیلی با شاکله ماتریالیستی اواخر قرن بیست جمز کامرون به سمت فضای فانتزی شبهه هری پاتری قرن بیست و یک هالیوود چرخش کرده است.
به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز، "آلن تیلور" نسخه دیگری از ترمیناتور را روی پرده سینماهای جهان دارد، فیلمی که جمز کامرون در اواخر قرن بیستم دوگانه آنرا ساخت و نزدیک به یک دهه سینمای جهان را تحت تاثیر جذابیتهای شگفت انگیز سینمایی آن قرار داد.
ترمیناتور یک که همزمان در ایران با نامهای نابودگر و روز داوری نیز شناخته می شد از داستانی آخرالزمانی بهره می برد که به مدد جلوه های ویژه کامپیوتری بدیع و جذابیتهای اکشن توانست نگاهها را به خود جلب کند. جلوههای ویژه و گرافیک رایانهای این فیلم انقلابی بزرگ دراین زمینه در سینمای هالیوود ایجاد کرد. آنزمان بر خلاف حالا هنوز موجودات فرازمین سینما را آدم آهنیها تشکیل می دادند که از سلطه تفکر ماتریالیستی در سینمای آن مقطع هالیوود حکایت داشت و هنوز خدایان و شیاطین ورود بی قید و شرط خود به سینما را آغاز نکرده بودند. جولان رباتها در ترمیناتور یک فیلم جمز کامرون در ترمیناتور یک مخاطب را به سال ۲۰۲۹ میبرد؛ دورانی که در بحبوحه یک جنگ هستهای، ماشینها و روباتها عملاً کنترل زمین را به دست گرفتهاند و مشغول نابود کردن آخرین انسانهای باقیمانده هستند. نابودگر با بازی آرنولد شوارزنگر که یک ربات انساننما است و بر خلاف نسخه دوم این فیلم بد من قصه است به سال ۱۹۸۴ از سوی بیگانگان غیر زمینی فرستاده میشود تا زنی جوان به نام سارا کانر با بازی لیندا همیلتون را که قرار است مادر جان کانر باشد را نابود سازد.
جان راجر در ترمیناتور کاراکتر ناجی بشریت را بازی می کند. او در نسخه اول فیلم هنوز به دنیا نیامده و نیروهای شر می کوشند به مانند فرعون از تولد او پیشگیری کنند. نیروهای شر در ترمیناتورهای یک و دو ربات ها هستند. موجوداتی که چند دهه سیطره بلامنازعی در آثار علمی-تخیلی هسینمای هالیوود داشتند.
به دنبال او نیروهای خیر که مدافع بشریت هستند نیز یک جنگجوی جوان به اسم کایل ریس را مامور می کنند تا از سارا کانر در مقابل نابودگر دفاع کند و این جنگجو که عاشق سارا کانر است حامل نطفه جان کانر هم هست چرا که سارا کانر توسط او باردار میشود. این دو فرستاده درگیر رقابتی پرفراز و نشیب میشوند تا این که در انتها نابودگر از بین میرود و ماهها بعد سارا از آن جنگجوی جوان حاملهاست.
پس از موفقیت غیرمنتظره ترمیناتور یک در سال ۱۹۸۴، کامرون در حرکتی بلندپروازانه نابودگر ۲ را با هزینهای بالغ بر یکصد و دو میلیون دلار ساخت.
در فیلم نابودگر دو یا روز داوری باردیگر یک شکارچی از زمان آینده، برای شکار جان کارنر به زمان حال می آید. از زمان نسل کشی اتمی سال 1997 توسط رباتها ها و علیه انسان ها، تنها یک مرد باقی مانده که می تواند در وضعیت بحرانی انسان ها تغییری به وجود آورد و او کسی نیست جز جان کارنر که در این فیلم یک نوجوان پانزده ساله است و قرار است در آینده و پس از فاجعه مذکور، رهبری انسان های باقی مانده در برابر ماشین ها را عهده دار باشد.
ترمیناتورهای فیلم جیمز کامرون فصل آغازی بر پروژه های آخرالزمانی هالیوود بود که با محوریت یک انسان منجی جلوی دوربین می رفت و در واقع از این زمان به بعد شاهد سیل فیلمهایی بودیم که از سوی فیلمسازان مطرح هالیوود درباره منجی انسانها ساخته می شد.
ادامه فیلمهای جمز کامرون از سوی آلن تیلور اما "سرآغاز نابودگر" که به کارگردانی آلن تیلور ساخته شده و هم اکنون بر پرده سینماهای جهان قرار دارد پس از دو نسخه دیگر این فیلم که کامرون آنها را نساخته است تولید شده و از این نظر که روایت داستانی آن با ترمیناتورهای کامرون ارتباط پیدا می کند به نوعی می تواند ادامه ترمیناتور 2 محسوب شود.
در واقع "سرآغاز نابودگر" با نادیده گرفتن «نابودگر ۳» و «رستگاری نابودگر» که غنای داستانی چندانی به دو نسخه اول نمی افزودند و تقریبا خط داستانی دیگری را طی می کردند به داستان فیلم جیمز کامرون نقب میزند تاجایی که مخاطبان این فیلم باید دو نسخه جمز کامرون را دیده باشند تا بتوانند از سیر داستانی "سرانجام نابودگر" مطلع شوند و قصه را دنبال کنند.
یکی از مشترکات اصلی دیگر فیلم "سرآغاز نابودگر" با ترمیناتورهای جمز کامرون حضور آرنولد شوارتزنگری است که زمانی به برکت هیکل تنومند و خوش تراشش توانسته بود به ستاره سینمای هالیوود تبدیل شود اما در این فیلم گرد پیری بر چهره او نشسته و دیگر از جذابیتهای ظاهری بهره نمی برد مضاف بر اینکه شوارتزنگر توانمندیهای بازیگری زیادی ندارد تا بتواند به واسطه ارائه آن مشتاقان جدی سینما را مجذوب کند.
فیلم آلن تیلور در پی گیری خط داستانی به قدری همسو و موازی با دو قسمت اول ساخته شده که شاید به سختی بتوان بدون دیدن دو فیلم قبلی متوجه داستان آن شد. "سرآغاز نابودگر" طوری ساخته شده است که شاید بتوان گفت اگر کامرون تصمیم به ساخت ادامه دو قسمت قبلی میگرفت قسمت سوم را این گونه میساخت.
"سرآغاز نابودگر" متافیزیکی تر شده گفته شده که کامرون به طورغیررسمی به گروه سازنده فیلم مشاوره داده است به علاوه اینکه او به بخشی از کمپین بازاریابی فیلم هم تبدیل شده است. کامرون، به طور صریح گفته که "سرآغاز نابودگر" نشان دهنده ادامه واقعی این مجموعه است.
در نابودگر سه اما فضای فیلم از فضای آدم آهنی ها خارج شده و به اصطلاح قدری به فانتزی روی آورده و دنیاهای موازی به سبک سری فیلمهای هری پاتر مطرح می شود که به نوعی انتقال از فضای ماتریالیستی اواخر قرن بیستم هالیوود به حال و هوای متافیزیکی قرن بیست و یک را نمایان می سازد.
در واقع نگاه آخرالزمانی کامرون در نسخه های اول و دوم ترمیناتور برآمده از رویکرد ماتریالیستی به مفاهیم ضد الهی است و این رویکرد در فیلم "سرآغاز نابودگر" به لحاظ المانها و فضاسازی های بصری ایدئولوژی زده تر شده است. به عبارت دیگر فیلم آلن تیلور برخلاف آثار کامرون که در طیف آثار علمی تخیلی می گنجید به مانند بسیاری از آثار متاخر هالیوود با بهره بردن از فضای فانتزی، ارجاعات متافیزیکی زیادی دارد./نسیم
۲۶/۰۴/۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]
صفحات پیشنهادی
کارشناس مسائل مذهبی: ارتباط دختر و پسر در دنیای حقیقی هم ثمری ندارد چه برسد به فضای مجازی
کارشناس مسائل مذهبی ارتباط دختر و پسر در دنیای حقیقی هم ثمری ندارد چه برسد به فضای مجازییک کارشناس مسائل مذهبی گفت ارتباط دختر و پسر در دنیای حقیقی هم ثمری ندارد چه برسد به فضای مجازی به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران حجتالاسلام محمود صنیعی شنبه شب در ویژه&zشرح دعای ابوحمزه ثمالی توسط آیتالله قرهی لزوم تک جنسیتی بودن گروههای دینی در فضای مجازی
شرح دعای ابوحمزه ثمالی توسط آیتالله قرهیلزوم تک جنسیتی بودن گروههای دینی در فضای مجازیگفته بود آقا نسخهای را که از شما گرفتیم بیشتر از یکسال است که انجام میدهیم امّا اصلاً افاقه نکرده آمیرزا جواد آقای ملکی گفت تو در خانه به ظاهر میخواهی مثلاً خانمت را حقیر کنی دائم میگگلایه بازیگر جوان از جفاهای دنیای بازیگری
گلایه بازیگر جوان از جفاهای دنیای بازیگری من قبل از اینکه بازیگر شوم و حتی قبل از ورود به دانشگاه شیفته مرحوم خسرو شکیبایی بودم همبازی شدن با شکیبایی افتخاری است که هرگز نصیبم نشد به گزارش فرهنگ نیوز «علی رام نورایی» بازیگر سینما تئاتر و تلویزیون متولد ۱۸ فروردیننظر هنرمندان درباره فضای مجازی چیست؟
نظر هنرمندان درباره فضای مجازی چیست فرهنگ > سینما - آرمان نوشت متاسفانه اين روزها شاهد اتفاقات ناخوشايندي در فضاي مجازي هستيم در اين هفته قصد داريم بخشي از مطالب صفحه آخر روزنامه را به اين موضوع اختصاص دهيم تا همه در كنار هم شاهد فضايي امنتر و اخلاقيتدنیایی پر از احساس و مفهوم، لابهلای کلمات رئالیسم ناشناس
دنیایی پر از احساس و مفهوم لابهلای کلمات رئالیسم ناشناس در هر عصر و دورهای هنر متناسب با سلایق حوادث و تغییرات آن زمان سبک و شیوه خاصی را برمیگزید که باز هم دریچهای نو به روی دنیای جدید بگشایند حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران - فاطمه شهدوست رئدنیای شیرین کودکانه در پس تصویر/ ناشران و طراحان به نیاز مخاطب توجه کنند
گزارش باشگاه خبرنگاران جوان بمناسبت روز ادبيات کودک و نوجوان دنیای شیرین کودکانه در پس تصویر ناشران و طراحان به نیاز مخاطب توجه کنند حداقل نیمی از ارتباط کودکان با کتابها از طریق تصاویر برقرار میشود هر قدر تصاویر یک کتاب کودک در عین جذابیت بتوانند منطبق و همخوان با موضوع کتادنیای نگارگری، دنیای خیال
دنیای نگارگری دنیای خیال این غمانگیز است که از نگارگران تنها یک نام وجود دارد و فضای لازم توسط مسئولان فرهنگی جهت ترویج و گسترش این هنر وجود ندارد رفعتالسادات موسوی هنرمند نگارگر و تذهیب کار در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران درفضای ادبیات کشورمان گرگ و میش است/ ناشران به این فضای آلوده دامن میزنند
علیرضا بدیع در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان فضای ادبیات کشورمان گرگ و میش است ناشران به این فضای آلوده دامن میزنند ورود شاعران جوان و ناپخته به ادبیات کشورمان این فضا را گرگ و میش کرده است علیرضا بدیع شاعر در خصوص از بین رفتن ماهیت عزل در ادبیات کشورمان در گفتگو خبرنگار&nbآنچه باید درباره فیلم جدید «نابودگر» بدانیم
آرنولد در نقش نگهبان بازگشت آنچه باید درباره فیلم جدید نابودگر بدانیم پیدایش نابودگر Terminator Genisys تازهترین فیلم مجموعه نابودگر از چهارشنبه اول ژوئیه 10 تیر در امریکای شمالی و دیگر کشورها روی پرده رفته است آرنولد شوارتزنگر در این فیلم بار دیگر در نقش T-800 موجودخانه هنرمندان ایران در شبهای قدر فضایی معنوی یافت
خانه هنرمندان ایران در شبهای قدر فضایی معنوی یافتویژه برنامه شب های قدر در سه شب نوزدهم بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان در خانه هنرمندان ایران برگزار شد به گزارش خبرگزاری فارس سومین شب این ویژه برنامه همچون دو شب گذشته با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط آقای یراق بافاندنیای تصویر 252 منتشر شد
شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵ ۴۵ دویست و پنجاه و دومین شماره دنیای تصویر در قالب ویژه نامه جشن حافظ منتشر شد به گزارش ایسنا در این شماره علاوه بر تازهترین جداول فروش و تولید و اخبار سینمای ایران و معرفی فیلمهای روز جهان گزارش کامل و مصوّر پانزدهمین جشن حافظ را خواهید خواند 16 صفحه رچند کتاب تازه منتشر شده در فضای نشر
سهشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰ ۰۹ چشمان پوست 101 نکتهی فیلمنامه نویسی کارکردهای ادبی سلوک معنونی استیو جابز به روایت تصویر و 13 حکایت شیرین از طهران از جمله کتابهای تازه منتشر شده در فضای این روزهای نشر کشور است به گزارش ایسنا به تازگی کتاب چشمان پوست نوشته یوهان پپای درس اخلاق آیتالله ناصری آثار دنیایی و آخرتی ذکر «لا حول ولا قوة الا بالله»
پای درس اخلاق آیتالله ناصریآثار دنیایی و آخرتی ذکر لا حول ولا قوة الا باللهذکر لا حول ولا قوة الا بالله نوزده حرف دارد که در هر حرفش یک اثری برای ما موجود است وقتی این ذکر را بگوییم خداوند با نظر رحمت به ما مینگرد و وقتی اینگونه شد هر خیری از دنیا و آخرت را به ما میرساند بهعجيبترين داستانهاي دنياي فوتبال
عجيبترين داستانهاي دنياي فوتبال شناسهٔ خبر 2858464 - سهشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۴ - ۰۴ ۴۲ مجله مهر > دیگر رسانه ها رنها از معرفی ورزشی که ما امروزه آن را فوتبال مینامیم گذشته است فوتبال ورزشی ساده اما یک تاریخساز بلامنازع است به طوری که گاهی تقویم تاریخ را با اتفاقات فوتبالی بهسفری به دنیای نوجوانان با ˝نوسفران˝
سفری به دنیای نوجوانان با ˝نوسفران˝ خبرگزاری پانا سید جواد هاشمی مجری برنامه نوسفران در خصوص هدف این برنامه گفت برنامه نوسفران می خواهد با نوجوان امروز ارتباط معنوی برقرار کند و تمام تلاش خود را می کند با یک فضای معنوی و عرفانی نوجوانان جامعه را به سمت اخلاق گرایی ببرد ۱۳۹۴ دوشنموجود فضایی به زمین آمد/ هیچکاک، اسپیلبرگ و دیگران
آشنایی با صنعت سینمای جهان موجود فضایی به زمین آمد هیچکاک اسپیلبرگ و دیگران شناسهٔ خبر 2857484 - دوشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰ ۳۲ هنر > سینمای جهان کمپانی یونیورسال در اواخر دهه ۳۰ با حضور مدیران جدید فصلی جدید در فعالیتهایش گشوده شد و روزگاری بزرگترین کارگردانان جهان پرفروشتریروابط عمومی صداوسیما اعلام کرد: رسانه ملی ملزم به پاسخگویی به شایعات فضای مجازی نیست
روابط عمومی صداوسیما اعلام کرد رسانه ملی ملزم به پاسخگویی به شایعات فضای مجازی نیستمدیر کل روابط عمومی صدا و سیما گفت بسیاری از مطالب و شایعاتی که درباره رسانه ملی در برخی سایت ها و فضای مجازی منتشر میشود کذب محض است و ما ملزم به پاسخگویی به شایعات فضای مجازی نیستیم به گزارش-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها