تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):اسلام بر پنج چيز استوار است، برنماز و زكات حج و روزه و ولايت (رهبرى اسلامى).
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819467804




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرماندار پلدختر: ریشه کنی بیسوادی نیازمند برنامه ریزی منسجم و مستمر است


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


فرماندار پلدختر: ریشه کنی بیسوادی نیازمند برنامه ریزی منسجم و مستمر است استان‌ها > لرستان - فرماندار پلدختر گفت:ریشه کنی بیسوادی نیازمند عزم ملی ، برنام ریزی منسجم ، مدون و مستمر است .

به گزارش خبرآنلاین،قدرت اله ترابی نژاد درجلسه ستاد پشتیبانی اداره سواد آموزی شهرستان پلدختربر ضرورت جلوگیری از افزایش افراد بی سواد در سن تعلیم تاکید کرد و افزود: در دین اسلام به سواد و سواد آموزی سفارش شده وتعلیم و تربیت از مسایل مورد تاکید دین اسلام است و در این زمینه آیات و روایات بسیاری وجود دارد که نشان دهنده اهمیت و جایگاه آموزش در دین الهی است .
وی با بیان این که دین اسلام همگان را به فرا گرفتن دانش دعوت کرده است گفت: سواد آموزی و علم آموزی مورد تاکید دین اسلام است و شروع نزول قرآن بر پیامبر اکرم (ص) با قسم به قلم انجام شده است .
وی افزود:حضرت امام خمینی (ره) علم آموزی را عبادت و از حوائج ضروری و اولیه زندگی افراد می شمارند و مردم را به قیام عمومی برای ریه کن کردن مشکل بی سوادی فرا می خوانند .
فرماندار پلدختر بر لزوم تعامل دستگاه های متولی برای ترویج نهضت سواد آموزی در شهرستان اشاره کرد و گفت: یکی از تاکیدات امام خمینی (ره) سواد دار شدن آحاد جامعه برای بصیرت افزایی و مقابله با دشمنان است .
ترابی نژاد حضور فعالان عرصه اجتماعی و فرهنگی شهرستان را یک امر مهم و ضروری خواند و افزود: سازمان های مردم نهاد باید نسبت به تشکیل سمن های مبارزه با بی سوادی اقدام کنند و در خصوص این معضل حرفی برای گفتن داشته باشند .
وی گفت: دولت با درک ضرورت سواد آموزی محدودیت هایی را برای بی سوادان گروه سنی 10 تا 49 سال تصویب کرده است که از ابتدای سال 95 اجرایی می شود.
وی با بیان این که نهضت یعنی خواستن توانستن است افزود: همه می توانند با سواد شوند که ما در این راستا باید آنها را هدایت کنیم و به عنوان یک راهبرد مد نظر باشد .
فرماندار پلدختر گفت: استاندار لرستان با تاکید بر شتاب بخشی در امر سواد آموزی برای تمام دستگاه های دولتی سهمیه ای را مشخص کردند که این امر هدف گذاری شده ومی طلبد همه پای کار باشند.
وی با بیان این که آمارهای ارائه شده بیسوادی باید دقیق و صحیح باشد از بخشداران خواست ،خود آمار بی سوادی در سطح روستاها را بگیرند .
ترابی نژاد افزود:دستگاه ها و مدیران مربوطه با حساسیت لازم موضوع را پیگیری کنند و راه های شناسایی افراد بی سواد را پیدا کنند تا به نتیجه مثبت برسند .
وی گفت: افراد بی سواد همنوع و فرزندمان ما هستند که باید شناسایی شوند نباید خطاهای گذشته دوباره تکرار شود چون این دولت دولتی است که دارای صداقت و راستگرایی است .
وی افزود: مدیران ذی ربط تلاش کنند تا به سرعت آمار دقیق افرادی که در واقع بی سواد هستند را ارائه کنند.
وی تصریح کرد: دهیاران می توانند با شناسایی افراد بی سواد روستا می تواند زیر نظر آموزش و پرورش به افراد بی سواد ، آموزش بیاموزد .
فرماندار پلدختر با بیان این که ،مهمترین برنامه راستی آزمایی در بانک اطلاعاتی جامعه بیسواد است افزود: اعتقاد داریم محو بی سوادی در جامعه نیازمند عزم مشارکت جمعی است و در این عرصه همه باید پشتیبان و همراه آموزش و پرورش باشند اسما اسماعیل پور



پنجشنبه 25 تیر 1394 - 20:18:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن