تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر شما باد رجوع به كتاب خدا (قرآن) ... كسى كه به آن عمل كند از همه پيشى مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816969038




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسئولان خطر آتش‌سوزي در مدارس کپري را جدي بگيرند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ تير ۱۳۹۴ (۱۵:۲۰ب.ظ)
مسئولان خطر آتش‌سوزي در مدارس کپري را جدي بگيرند موج - به دليل نبود گاز و نفت و در نتيجه آن بلااستفاده بودن بخاري، معلمان در مدارس کپري در فصل سرما براي گرمايش کلاس ناگزير از روشن کردن آتش هستند که اين مساله احتمال آتش‌سوزي در مدارس کپري را بسيار افزايش مي‌دهد.
به گزارش خبرگزاري موج، به دليل نبود گاز و نفت و در نتيجه آن بلااستفاده بودن بخاري، معلمان در مدارس کپري در فصل سرما براي گرمايش کلاس ناگزير از روشن کردن آتش هستند که اين مساله احتمال آتش‌سوزي در مدارس کپري را بسيار افزايش مي‌دهد. متأسفانه هيچ‌کس به فکر پيشگيري نيست، اما؛ به‌محض اين‌که مدرسه‌اي کپري آتش گرفت و دانش آموزان جزغاله شدند دنبال مقصر مي‌گرديم. ما حدود دو سال پيش هم از مدارس کپري گزارشي تهيه و پخش منتشر کرديم، اما؛ مسوولان ما را سرزنش کردند.
محمدرضا فراهاني، طلبه جهادگري است که فکر و ذهنش مشغول خدمت‌رساني به مناطق محروم است. اردوهاي جهادي در مناطق جنوب کرمان بخش مهمي از زندگي او و دوستانش را تشکيل مي‌دهد. وي مسوول گروه جهادي - تبليغي فدائيان عدالت است که از سال 81 فعاليت‌هاي خود را آغاز کرده است.
اين فعال جهادي گفت: فاطمه، زهرا، زکيه، زينب، طاهره، رضا، محمد، مرتضي، کرامت، ايوب و خيلي از بچه‌هاي کپر نشين در روستاهاي جنوب کرمان مثل ترشاب، درکلات مارز و بسياري از روستاهاي ديگر که مجال نام بردن از آن‌ها نيست، دوست دارند مثل بچه‌هاي من و شما ادامه تحصيل بدهند و براي خودشان و مملکتشان کاره‌اي بشوند، اما؛ غول فقر مانع ادامه تحصيل آنان شده است.
محمدرضا فراهاني با اشاره به فقر شديد علمي و تحصيلي در اين روستاهاي محروم، بيان کرد: در هيچ‌کدام از روستاهاي کپرنشيني که تا به حال براي برگزاري اردوهاي جهادي سفر کرده‌ايم، مدرسه راهنمايي به بالا اصلا وجود ندارد. مدرسه دخترانه و پسرانه در اين روستاهاي کپرنشين عبارت نامفهومي است، اساسا در اين روستاها چيزي به معناي مدرسه مطابق تصور رايج وجود ندارد و کلاس‌ها در يک چادر و روي يک زيلو بدون هيچ‌گونه امکانات گرمايشي و سرمايشي برگزار مي‌شود و اين کودکان در سرما و گرما بايد به درس گوش کنند.
فراهاني با بيان اين که برخي از روستاهاي محروم جنوب کرمان به دليل فقدان امکانات مانند؛ انسان‌هاي اوليه زندگي مي‌کنند، افزود: به خاطر نبود مدرسه راهنمايي بچه‌ها بايد چند کيلومتر پياده از روستا بروند تا به اول يک جاده آسفالت برسند بعد هم کلي منتظر بنشينند تا شايد ماشيني از راه برسد و با سلام‌وصلوات آن‌ها را به مرکز بخش يا شهر برساند، آخرين ايستگاه تحصيلي اکثر دانش آموزان کپرنشين يا راهنمايي است يا اگر باشد دبيرستان؛ البته عده معدود و انگشت‌شماري از آن‌ها کاري شبيه معجزه انجام مي‌دهند و به دانشگاه مي رسند.
فراهاني با اشاره به اشک‌هاي مادراني که بازماندن کودکانشان از تحصيل را مي‌بينند، خاطرنشان کرد: جاده‌هاي صعب‌العبور و خاکي، هزينه‌هاي بالاي اياب و ذهاب، هزينه‌هاي خوابگاه، خورد و خوراک، لباس مدرسه، کيف و کفش و کتاب و لوازم‌التحرير نه رمقي براي بچه‌ها گذاشته است و نه نفسي براي والدين، به‌ناچار بچه‌هاي کپرنشين مجبور به ترک تحصيل مي‌شوند و ما با اين وجود به فکر احداث استخر و کافي‌شاپ در مدارس بالاي شهر تهران هستيم.
فراهاني در ادامه گفت: اين روزها التماس دعاي کپرنشينان براي مساعدت‌هاي تحصيلي زياد شده است، کار خيلي‌ها گير 100 تومان و 200 تومان است و به خاطر نداشتن همين رقم‌هاي ناچيز، کودکان براي هميشه با تحصيل خداحافظي مي‌کنند. نمي‌دانم از علي، پدر سه بچه بگويم که هنگام صحبت با اين او سنگيني غصه و شرمندگي را بر دوشش احساس مي‌کردم که بايد دعا کند يکي از مددجويان بهزيستي به رحمت خدا برود تا نوبت به او برسد و فرزندش را به مدرسه بفرستد يا از خواهر و برادري يتيم کپرنشينش بگويم که اندر خم هزينه‌هاي تحصيلشان مانده‌اند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن