تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا! حسن و حسين را دوست بدار و دوستداران آن دو را نيز دوست بدار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816671277




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عرضه قلیان در قهوه‌خانه‌ها ممنوع شد


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین:

عرضه قلیان در قهوه‌خانه‌ها ممنوع شد مدیراجرایی جمعیت مبارزه با دخانیات از صدور بخشنامه منع ارایه مجوز عرضه قلیان برای اماکن عمومی خبر داد.
 

علی عطا طاهری، با اعلام این خبر افزود: قرار است عرضه قلیان در اماکن عمومی و از جمله قهوه خانه ها با بخشنامه ای که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر شده، غیرقانونی اعلام شود و از کسانی که برای تمدید مجوز مراجعه می کنند نیز تعهدی گرفته شود که طی چند ماه عرضه آن را متوقف کنند. در این صورت اگر مجوزی صادر شود غیرقانونی و قابل شکایت است. وی همچنین با اشاره به طرح جمع آوری قلیان از مراکز عمومی با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، پلیس اماکن عمومی و مراکز بهداشتی وزارت بهداشت، افزود: ابلاغیه این طرح برای استان ها ارسال شده است و چند شهر نیز آن را آغاز کرده اند، اما هنوز به طور سراسری به اجرا درنیامده است. مرحله اول این طرح مربوط به مراکز غیرمجاز ارائه قلیان است. فاز دوم آن نیز برای مراکزی است که مجوز دارند و جهت تمدید مجوز مراجعه می کنند؛ در این صورت این افراد باید تعهد دهند که طی چند ماه نسبت به جمع آوری عرضه قلیان، اقدام کنند. همچنین با کسانی که مجوز ندارند از طریق تعزیرات حکومتی و اتحادیه قهوه خانه داران و هماهنگی با اصناف برخورد خواهد شد. مدیر اجرایی جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات درباره اقدامات فرهنگی این جمعیت در راستای فرهنگ سازی پیشگیری از مصرف دخانیات گفت: این جمعیت در سال 1388 یک مرکز فرآموزی برای کودکان 5 تا 12 سال راه اندازی کرده است که در آن با استفاده از انیمیشن، داستان نویسی، نمایش، عروسک گردانی و آزمایشگاه درباره مضرات دخانیات صحبت و اطلاع رسانی می شود. همچنین کارت سلامت همیار نیز برای آن ها صادر می شود. وی افزود: جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات از پایان نامه های کارشناسی ارشد و طرح های پژوهشی با موضوع دخانیات به لحاظ علمی و مالی حمایت می کند. از ابتدای راه اندازی مرکز فرآموزی تا کنون نیز حدود 10هزار کودک آموزش دیده اند و به طورمیانگین در زمان فعالیت مدارس، روزانه 40 تا 50 بازدید کننده از این مرکز داریم که به مدت 2 تا 2.5 ساعت آموزش داده می شوند. طاهری در ادامه صحبت هایش ضمن تاکید بر لزوم ممنوعیت عرضه قلیان در اماکن عمومی ادامه داد: ما باید در زمینه ممنوعیت عرضه قلیان در اماکن عمومی فرهنگسازی اساسی داشته باشیم نه اینکه به طور مقطعی عرضه آن را ممنوع کنیم و بعد هم به دولت فشار آورده شود و ارائه آن از سر گرفته شود. کودکان باید از سنین کودکی نه گفتن به دخانیات را بیاموزند و هر ضد ارزشی را به راحتی نپذیرند. وی همچنین درباره کلینیک ترک سیگاری که توسط این جمعیت راه اندازی شده است، گفت: افرادی که مایل به ترک سیگار هستند، می توانند به این کلینیک مراجعه کرده و از مشاوره گروهی افرادی که موفق به ترک شده اند استفاده کرده ودر عین حال تجربیات خود را به دیگران منتقل کنند.(ایسنا)


 


چهارشنبه 24 تیر 1394 ساعت 14:31





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن