تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):غذا خوردن نزد مصيبت‏زدگان و با خرج آنان، از رفتارهاى جاهليت است و سنّت پيامبر صلى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802995368




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تسهيلات پرداختي به مسکن مهر در مرز ٤٥٠٠٠ ميليارد تومان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ تير ۱۳۹۴ (۱۲:۲۴ب.ظ)
تسهيلات پرداختي به مسکن مهر در مرز ٤٥٠٠٠ ميليارد تومان موج - بانک مسکن به عنوان تنها بانک عامل طرح مسکن مهر اعلام کرد: حجم پرداخت تسهيلات بانکي به کل پروژه هاي مشمول طرح مسکن مهر، به مرز ٤٥ هزار ميليارد تومان رسيد.
به گزارش خبرگزاري موج، از ابتداي اجراي طرح مسکن مهر تا نيمه تير سال ٩٤، از محل خط اعتباري مسکن مهر در مجموع ٤٤ هزار و ٧٦٦ ميليارد تومان تسهيلات آماده سازي، ساخت، روستايي و بافت فرسوده به پروژه هاي احداثي پرداخت شده است که با اين ميزان تسهيلات، ٢ ميليون و 374 هزار و 863 واحد مسکوني ساخته شده است.
بر اساس اطلاعاتي که اخيرا دفتر قائم مقام وزير راه و شهرسازي و مجري ويژه مسکن مهر اعلام کرده بود، تا اين مقطع حدود يک ميليون و ١٠٠ هزار واحد مسکوني صرفا در قالب مسکن مهر از کل واحدهاي طرح، تحويل قطعي شده است و حدود ٣٠٠ هزار واحد ديگر به پايان مراحل ساخت و نازک کاري رسيده اند، اما؛ بخاطر نبود خدمات زيربنايي که متولي آن نهادهاي ديگري مي باشند؛ هنوز تحويل متقاضيان نشده است.
آمارهاي بانک مسکن نشان مي دهد: هر هفته به طور متوسط حدود 684/410 ميليون ريال از طرف بانک مسکن در قالب تسهيلات، به پروژه هاي در حال ساخت پرداخت مي شود که رقم قابل توجهي است.
بانک مسکن در سال ٨٨ از طرف بانک مرکزي به عنوان تنها بانک متولي تامين مالي کل پروژه هاي طرح مسکن مهر، تعيين شد.
طبق بند د تبصره شش قانون بودجه سال 1386 کل کشور، بانک مسکن از محل خط اعتباري و سقف کلي تعهدات بانکي طرح مسکن مهر، علاوه بر پروژه هاي ٩٩ ساله (مسکن مهر)، پروژه هاي نوسازي بافت فرسوده و پروژه هاي نوسازي و بهسازي مسکن روستايي را تامين مالي مي کند.
روش تامين مالي پروژه هاي مشمول طرح مسکن مهر به اين صورت است که به ازاي هر واحد طبق معرفي نامه مراجع صدور تسهيلات متعلقه با نرخ يارانه اي 4، 7 و 9 درصد پرداخت و مابقي نيز از محل آورده نقدي متقاضيان تامين خواهد شد.
تسهيلات مسکن مهر متناسب با پيشرفت فيزيکي مراحل ساخت واحدها و پس از ارزيابي پروژه توسط کارشناس بانک قابل پرداخت مي باشد.
بانک مرکزي پيش تر خط اعتباري براي مسکن مهر اختصاص داده بود که به تدريج شارژ مجدد شد و هم اکنون سقف خط اعتباري، ٤٥ هزار ميليارد تومان تعيين شده است، اما؛ سقف کلي تعهدات سيستم بانکي در اين طرح معادل ٥٠ هزار ميليارد تومان در نظر گرفته شده است.
بانک مسکن با مجوز شوراي پول و اعتبار مجاز است بعد از مصرف کامل خط اعتباري ٤٥ هزار ميليارد توماني، مابقي تسهيلات تعهد شده را از محل بازگشت اقساط ماهانه وام هاي مسکن مهر، تامين و پرداخت کند.
در حال حاضر آن دسته از کساني که واحدهاي مسکن مهر خود را دريافت کرده اند، با توجه به مدت باقي مانده دوران فروش اقساطي (طبق مصوبه دولت مجموع دوره هاي مشارکت مدني و فروش اقساطي حداکثر 20سال تعيين گرديده است) هر کدام ماهانه به طور متوسط مبلغي حدود ٢٢٠ هزار تا ٢٥٠ هزار تومان و يا بسته به مدت باقيمانده دوران فروش اقساطي گاهي مبالغ بالاتري، بابت بازپرداخت تسهيلات دريافتي، واريز مي کنند و مقرر شده به مدت ٥ سال، اين اقساط صرف تکميل پروژه هاي نيمه تمام مسکن مهر شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن