تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك عالم برتر از هزار عابد و هزار زاهد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798625474




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجلس از پاسخ وزير نيرو قانع نشد آبرساني روستايي در اولويت


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مجلس از پاسخ وزير نيرو قانع نشد آبرساني روستايي در اولويت
علت مشكلات كمبود آب خشكسالي چشمه‌ها، قنات‌ها و چاه‌هاي آبي است كه منابع آبي آن از بين رفته و عامل دوم پايين بودن تعرفه‌هاي آب روستايي است.


علت مشكلات كمبود آب خشكسالي چشمه‌ها، قنات‌ها و چاه‌هاي آبي است كه منابع آبي آن از بين رفته و عامل دوم پايين بودن تعرفه‌هاي آب روستايي است.
به گزارش «نسيم»، حميد چيت چيان وزير نيرو در نشست علني ديروز مجلس شوراي اسلامي، در پاسخ به سؤال عزيز اكبريان كه در رابطه با مشكلات تأمين آب شرب و كشاورزي بود ابتدا اسلايدهاي آماري درباره وضعيت آبي كشور را به نمايش گذاشت و در توضيح اين اسلايدها گفت: با توجه به وضعيت بارش‌ها در سال‌هاي گذشته مشخص شده كه در 15 سال اخير ميزان اين بارش‌ها به شدت كاهش يافته و متوسط بارش در پنج سال گذشته به حدود 203 ميلي ليتر رسيده اين در حالي است كه در گذشته اين آمار در حدود 250 ميلي ليتر بوده است. وزير نيرو گفت: در حال حاضر وضعيت روان آب‌ها حدود 62 ميليارد متر مكعب بوده كه اين موضوع بيانگر اين است كه يك سوم از آب رودخانه‌هاي كشور كاهش يافته است، نكته ديگر در خصوص كاهش آب سفره‌هاي زيرزميني بوده كه بيانگر شرايط نگران‌كننده وضعيت آب در كشور است.
چيت چيان در تشريح پاسخ هايش به سؤال نماينده مردم كرج در مجلس افزود: حدود 37 هزارو 500 روستاي بالاي 20 خانوار در كشور وجود دارد كه 31 هزار و 500 روستا تحت شركت آب و فاضلاب روستايي بوده و حدود 6 هزار روستاي ديگر با وجود سرمايه گذاري‌ها از سوي دولت توسط دهداري‌ها توزيع آب مديريت مي‌شود. وي ادامه داد: از مجموع روستاهاي تحت پوشش شركت آب و فاضلاب روستايي بيش از 2 هزار روستا با حدود 5/12ميليون نفر جمعيت ديگر مشكل آب شرب ندارند كه روستاهاي سطح يك محسوب مي‌شوند و تعداد روستاهاي سطح دو 5 هزار و 600 روستا مي‌باشد كه 5/3 ميليون نفر جمعيت ساكن آن هستند كه نكته اين است حدود 30 الي 80 درصد شبكه‌هاي انتقال آب اين روستاها داراي فرسودگي و مشكل است.
وي ادامه داد: علت مشكلات كمبود آب در كشور خشكسالي چشمه ها، قنات‌ها و چاه‌هاي آبي است كه منابع آبي آن از بين رفته، عامل دوم پايين بودن تعرفه‌هاي آب روستايي محسوب مي‌شوند كه باعث شده شركت‌هاي آب و فاضلاب روستايي درآمدي براي نوسازي شبكه‌هاي آبرساني نداشته باشند و نكته ديگر اينكه در روستاها كمتر از 10 درصد هزينه تمام شده آب به عنوان تعرفه آب اخذ مي‌شود و اعتبارات مفيد نيز در بودجه عمومي كشور براي رفع مشكلات كمبود آب در نظر گرفته نشده است.
چيت چيان در توضيح برنامه‌هاي وزارت نيرو براي رفع مشكلات كمبود آب گفت: بخشي از برنامه‌هاي وزارتخانه از طريق ساخت مجتمع‌هاي آبرساني روستايي اجرايي مي‌شود و پيش‌بيني شده هزار و 500 مجتمع ساخته شود تا مشكلات كمبود آب حل شود، در حال حاضر 924 مجتمع آبرساني روستايي در اولويت ساخت قرار دارند كه 5/3 ميليون جمعيت را مي‌توانند پوشش دهند. همچنين با اين كار 4 هزار و 500 روستاي سطح دو نيز تحت پوشش آبرساني قرار مي‌گيرند. وي افزود: براي رفع مشكل كمبود آب 8 هزار و 500 روستاي غير برخوردار پيش بيني شده كه تأسيسات تك روستا ساخته شود. براساس اين گزارش، در جريان بررسي سؤال عزيز اكبريان نماينده مردم كرج در مجلس نهم از حميد چيت‌چيان، وي پس از استماع سخنان وزير، از توضيحات او قانع شد.





تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن