تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين شما كسى است كه براى زنان خود بهتر باشد و من بهترين شما براى زن خود هستم....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804093645




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ثبت نام عتبات دانشگاهيان از امروز


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ تير ۱۳۹۴ (۱۱:۱۲ق.ظ)
ثبت نام عتبات دانشگاهيان از امروز موج- رئيس ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان گفت: ثبت‌نام سيزدهمين مرحله اعزام دانشجويان به عتبات عاليات از روز امروز سه شنبه ۲۳ تير در سايت لبيک آغاز خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت الاسلام والمسلمين فقيهي رئيس ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان گفت: در سال ۹۴ قرار بود ۱۸ هزار نفر از دانشگاهيان را به عمره اعزام کنيم که حدود ۵۶۰۰ نفر از ايشان به سرزمين وحي اعزام شدند و با لغو سفر عمره، بقيه اعزام نشدند و در رابطه با عمره، تابع تصميمات دولت، سازمان حج و بعثه مقام معظم رهبري خواهيم بود.
وي افزود: يکي از فعاليت‌هاي جدي ستاد اعزام دانشگاهيان به عتبات عاليات است و بحث اين جلسه، نحوه ثبت نام و اعزام دانشگاهيان به عتبات است. تاکنون در ۱۲ دوره، بيش از ۶۰ هزار نفر از دانشگاهيان سراسر کشور به عتبات عاليات اعزام شدند.
رئيس ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان از آغاز اعزام دانشجويان به عتبات عاليات (نجف، کربلا) از ۲۳ تير در سايت لبيک خبر داد و گفت: ثبت‌نام سيزدهمين مرحله اعزام دانشجويان به عتبات عاليات از روز سه شنبه ۲۳ تيرماه در سايت لبيک آغاز خواهد شد.
فقيهي تصريح کرد: متقاضيان تشرف به عتبات عاليات جهت ثبت نام از ۲۳ تير لغايت ۲ مرداد با مراجعه به سايت لبيک به نشانيwww.labbayk.irمراجعه کنند.قرعه کشي روز۳ مرداد انجام مي‌شود و برگزيدگان از سايت لبيک اعلام مي‌شوند.
وي خاطرنشان کرد: هزينه عتبات دانشگاهيان بسته به دوري و نزديکي به مرز متفاوت است و ميانگين قيمت به صورت زميني در تهران ۹۶۰هزار تومان و هوايي يک ميليون و ۵۶۰ هزار تومان برآورد شده است.تلاش کرديم در بخش زميني بتوانيم تخفيف مناسبي بگيريم. براي دانشجويان وام قرض الحسنه يک ميليون توماني در نظر گرفته شده است که بعد از قطعي شدن بانک عامل، اين تسهيلات در اختيار زائرين دانشگاهي قرار خواهد گرفت.
فقيهي ادامه داد:اعزام دانشجويان به عتبات عاليات از ۲۰ مرداد ماه آغاز و تا ۲۰ آبان مصادف با ماه محرم الحرام ادامه خواهد يافت و در اين مدت روزانه ۲ کاروان به صورت زميني و هوايي و در مجموع ۷۰۰۰ هزار نفر از دانشگاهيان سراسر کشور به عتبات عاليات اعزام خواهند شد.
رئيس ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان گفت: تاريخ و نوع اعزام به صورت زميني يا هوايي از سوي سازمان حج و زيارت اعلام شده است و دانشگاهيان مي‌توانند تاريخ اعزام هر استان را در سايت مشاهده و انتخاب نمايند.همچنين با همکاري سازمان حج و زيارت بعثه مقام معظم رهبري و شرکت شمسا هتل مستقل براي زائرين دانشجو در شهرهاي مقدس نجف اشرف و کربلاي معلي در نظر گرفته شده است.
طي نظرسنجي از دانشگاهياني که در دوره قبل به عتبات عاليات اعزام شدند، ۷۴ درصد اعلام نمودند که اولين سفر به عتبات را اعزام شدند. ۵۵ درصد دانشجوي در حال تحصيل، ۲۷ درصد دانشجوي شاغل و ۱۲ درصد هم از اساتيد کشور بوده‌اند.۵۸درصد دانشجوي مقطع کارشناسي، ۱۶ درصد مقطع ارشد و ۱۴درصد هم دانشجوي مقطع دکتري بوده‌اند .همچنين زائرين دانشجو نتيجه اين سفر را مأنوس شدن هر چه بيشتر با اهل بيت (عليهم السلام)، قرب به حضرت حق و تحول معنوي دانسته‌اند.
فقيهي درخصوص برنامه‌هاي سفر هم گفت:قبل از سفر بسته فرهنگي شامل کتاب و نرم افزارهاي ويژه آشنايي دانشگاهيان با اماکن مقدس در اختيار ايشان قرار مي‌گيرد. همچنين در طول سفر برگزاري مسابقات فرهنگي، برنامه زيارت دوره ويژه شامل بازيد از کتابخانه‌ها، بيت حضرت امام خميني (ره) در نجف و بازديد از اماکن مقدس و تاريخي شهر کربلاي معلي و کربلا شناسي با همکاري بعثه و سازمان حج و زيارت انجام خواهد گرفت که ۶۶ درصد از زائرين دانشجو از اين برنامه‌ها ابراز رضايتمندي نموده‌اند.
وي افزود:مهم‌ترين ويژگي کاروان‌هاي عتبات دانشگاهيان جوان بودن، يکدست بودن کاروان‌ها از لحاظ سطح تحصيلات و برنامه‌هاي ويژه فرهنگي از قبل، حين و پس از سفر براي زائران تدارک ديده شده است و در تلاشيم با اعزام خبرنگار، مداح و اعزام روحاني در هر کاروان، سفر معنوي خوبي را براي زائرين دانشجو رقم بزنيم.
به گفته وي اساتيد،دانشجويان متأهل، دانشجويان دختر با يکي از محارم،پسران دانشجو و کارمندان دانشگاه‌ها مي‌توانند جهت ثبت نام و اعزام به عتبات عاليات اقدام نمايند.
همچنين جامانده عمره سال ۹۴ و دانشجوياني که در سال ۹۴ به سرزمين وحي اعزام شدند در اعزام به عتبات عاليات داراي اولويت خواهند بود.
گفتني است؛ زائرين ۷ شب را در شهرهاي مقدس کشور عراق اقامت خواهند داشت و در اين مدت به زيارت اماکن مقدس شهرهاي نجف اشرف، کربلاي معلي و کاظمين خواهند پرداخت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 366]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن