تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى رود، همچنان كه نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798256765




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقاد چمران از دولتي شدن شهرداري‌ها فعاليت بدون ضابطه شهرداري در نبود لايحه مديريت يكپارچه شهري


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: انتقاد چمران از دولتي شدن شهرداري‌ها فعاليت بدون ضابطه شهرداري در نبود لايحه مديريت يكپارچه شهري
در حالي كه رئيس شوراي شهر تهران از عملكرد مجلس شوراي اسلامي در خصوص دولتي كردن مديريت شهري انتقاد كرد و بيان داشت كه در پس اين قانون هدف تثبيت سازمان دهياري‌ها و شهرداري‌هاي كشور و گرفتن اختيارات از شهرداري و شوراها است، مديركل دفتر نوسازي، تحول اداري و فناوري اطلاعات سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور بازنگري آيين‌نامه استخدامي شهرداري‌ها را اهرم شفاف‌سازي و افزايش نظارت شوراها بر عملكرد هزار و دويست شهرداري سراسر كشور عنوان كرد .
نویسنده : بيژن سوراني 
در حالي كه رئيس شوراي شهر تهران از عملكرد مجلس شوراي اسلامي در خصوص دولتي كردن مديريت شهري انتقاد كرد و بيان داشت كه در پس اين قانون هدف تثبيت سازمان دهياري‌ها و شهرداري‌هاي كشور و گرفتن اختيارات از شهرداري و شوراها است، مديركل دفتر نوسازي، تحول اداري و فناوري اطلاعات سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور بازنگري آيين‌نامه استخدامي شهرداري‌ها را اهرم شفاف‌سازي و افزايش نظارت شوراها بر عملكرد هزار و دويست شهرداري سراسر كشور عنوان كرد .
لايحه مديريت شهري چند است در مجلس در حال چكش‌خواري است و همچنان بند‌هاي بسياري از آن براي تصويب باقي مانده است و متوليان دولتي اصرار بر تصويب هر چه سريع‌تر آن دارند، با اين حال مهدي چمران با اشاره به اينكه مجلس به دنبال دولتي كردن مديريت شهري است، گفت: با تصويب چنين قانوني همه چيز در مديريت شهري زير نظر سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌ها مي‌رود و ما براي مخالفت با آن، چندين بار به مجلس شوراي اسلامي رفتيم، اما نتوانسته‌ايم از روند تصويب آن جلوگيري كنيم.
 رئيس شوراي شهر پايتخت افزود: تا كنون آنچه مي‌خواسته‌اند در اين خصوص به تصويب رسانده‌اند و بايد بگويم كه اين براي جمهوري اسلامي عقبگرد است.
وي تأكيد كرد: اين قانون را مي‌توان به طور درستي تصويب كرد اما به اين شكل تضعيف واقعي شهرداري و شوراي شهر را هدف قرار داده و اين اقدام مجلس شوراي اسلامي نشان مي‌دهد به جاي آنكه مديريت يكپارچه شهري را دنبال كند، هدفش دولتي كردن مديريت شهري است و اين اصلاً به صلاح نيست.
اين سخنان در حالي مطرح مي‌شد كه حسن آبادي مديركل دفتر نوسازي، تحول اداري و فناوري اطلاعات سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور وضعيت فعلي شهرداري‌ها را از حيث اداري و استخدامي به هيچ وجه قابل قبول و قابل دفاع ندانست و افزود: . در حال حاضر نزديك به نيمي از كاركنان شهرداري‌ها وضعيت استخدامي نامشخصي دارند و از امنيت شغلي برخوردار نيستند.
وي تصريح كرد: اين در حالي است كه برخي شهرداري‌هاي بزرگ كشور كه از منابع درآمدي بهتري برخوردار هستند، اثرات اين ناكارآمدي را با انجام هزينه‌هاي بيشتر به آينده موكول مي‌نمايند.
وي ياد‌آور شد: در قوانين و مقررات مورد عمل هيچ وظيفه‌اي براي شوراهاي اسلامي شهر و شوراي عالي استان‌ها در حوزه اداري و استخدامي پيش‌بيني نشده است، با توجه به اينكه ورود شوراهاي اسلامي شهر در اين حوزه مي‌تواند اثرات نامطلوب را براي شهرداري‌ها رقم بزند.
وي گفت: تهيه و تصويب آيين‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هايي در حوزه فعاليت شهرداري‌ها را نمي‌توان اقدامي در راستاي «دولتي شدن شهرداري‌ها» تلقي و از اين طريق با اينگونه اقدامات بدون ارائه دلايل كارشناسانه و حرفه‌اي به نوعي مخالفت كرد، چراكه عملاً نمي‌توان انجام وظايف و مأموريت‌هاي متنوع و گسترده در بيش از هزار و 200 شهرداري در سراسر كشور را بدون ضوابط و چارچوب‌هاي شفاف و روشن مديريت نمود.




منبع : جوان آنلاين



تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن