تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از چند رنگى و اختلاف در دين خدا بپرهيزيد، زيرا يكپارچگى در آنچه حق است ولى شما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819525462




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزير بهداشت خبرداد: اعتبارات حوزه سلامت نصف شده


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: وزير بهداشت خبرداد: اعتبارات حوزه سلامت نصف شده
وزير بهداشت با اشاره به شرايط و مشكلات اقتصادي دولت و كاهش 50 درصدي اعتبارات حوزه سلامت نسبت به سال قبل تأكيد كرد: اگر وزارت بهداشت مي‌خواهد براي بيماران كاري كند فقط از طريق سازمان‌هاي مردم‌نهاد است.
 سيدحسن هاشمي با اشاره به نقش مؤثر سازمان‌هاي مردم‌نهاد در حوزه بيماري‌ها گفت: بيماري‌هاي زيادي از جمله اوتيسم،‌اي بي‌ و ديگر بيماري‌ها در كشور وجود دارند كه نياز به توجه و حمايت دارند.
وي ادامه داد: در وزارت بهداشت بيشتر توجه‌ به چهار بيماري كه در دوره‌اي به عنوان بيماري خاص شناخته شده‌اند، بوده است در حالي كه بيماري‌هايي چه بسا دردناك‌تر و داراي مشكلات بيشتر در جامعه وجود دارند.
وزير بهداشت گفت: بهتر است مسير بيماري‌ها را در وزارت بهداشت تغيير دهيم و به جاي اينكه اداره بيماري‌ها را مأمور مديريت بيماري‌ها كنيم، از انجمن‌هاي مرتبط با بيماري‌ها بخواهيم در برنامه‌ريزي‌هاي ما مشاركت كنند.
هاشمي گفت: اقداماتي كه وزارت بهداشت در حوزه بيماري‌ها انجام مي‌دهد، عمدتاً دولتي است و بايد امكان حضور مردم و سازمان‌هاي مردم‌نهاد را براي حدود 50 تا 60 بيماري كه نياز به توجه دارند، فراهم كرد و حوزه درمان، ساماندهي بيماري‌ها در سطح كشور را در قالب سازمان‌هاي مردم نهاد انجام دهد.
وزير بهداشت يادآور شد: در حوزه دولتي و در وزارت بهداشت هرچقدر هم ادارات عريض و طويل براي درمان بيماري‌ها ايجاد كنيم، رسيدگي و رفع مشكلات بيماري‌ها مشكل خواهد بود؛ چراكه نيروي كافي و اعتبارات لازم وجود ندارد.
وزير بهداشت با اشاره به شرايط و مشكلات اقتصادي دولت و كاهش 50 درصدي اعتبارات حوزه سلامت نسبت به سال قبل تأكيد كرد: اگر وزارت بهداشت مي‌خواهد براي بيماران اقدامي انجام دهد بايد از همين مسير و افراد توانمندي كه خارج از وزارتخانه حتي مي‌توانند يك وزارتخانه را اداره كنند، استفاده كند.
هاشمي يادآور شد: ما نمي‌توانيم در وزارت بهداشت به دليل كاهش اعتبارات، تعهدمان را نسبت به بيماران تالاسمي، هموفيلي و كليوي كه در 20 ماه گذشته خدمات دريافت كرده‌اند، كاهش دهيم و اگر از مسير انجمن‌ها اقدام مي‌كرديم، كار ارائه خدمات به اين بيماران سهل‌تر و عملي‌تر بود.
وزير بهداشت در عين حال گفت: ما فرصت‌هاي حضور خيرين را نيز فراهم نكرده‌ايم و بايد 50 نوع بيماري موجود را معرفي  ‌كنيم تا فرصت خدمتگزاري از سوي كساني كه مي‌خواهند در اين حوزه كمك كنند، فراهم شود.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن