تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819634221




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بر فرايند ثبت نام دانش آموزان نظارت مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ تير ۱۳۹۴ (۱۹:۳۰ب.ظ)
بر فرايند ثبت نام دانش آموزان نظارت مي شود موج- مديرکل پاسخگويي به شکايات وزارت آموزش‌وپرورش گفت: عمده شکايات والدين در فصل ثبت‌نام مربوط به دريافت پول توسط مدارس دولتي، ثبت‌نام خارج از محدوده و تخلف در برگزاري کلاس‌هاي فوق برنامه است.
به گزارش خبرگزاري موج، سيد رحيم ميرشاهولد با اشاره به مشکلات برخي از والدين در ثبت‌نام فرزندانشان به دليل وجود مرزبندي اظهار کرد:‌ مدارس را به هر نحوي که مرزبندي کنيم باز هم حالتي وجود خواهد داشت که افرادي خارج از محدوده قرار بگيرند. براي مرزبندي مدارس، يک خيابان را حد وسط قرار مي‌دهيم که يک طرف خيابان در يک محدوده و طرف ديگر در محدوده‌اي ديگر قرار مي‌گيرد.
وي با تاکيد بر اينکه مرزبندي مدارس براي جلوگيري از افزايش تراکم دانش‌آموزان در کلاس درس است، اضافه کرد: محدوده‌بندي مدارس براي رفاه حال مردم و جلوگيري از ازدحام و تراکم بيش از حد دانش‌آموز در يک مدرسه است و با توجه به دسترسي سريع مسيرها براي تردد دانش‌آموزان لحاظ شده است با اين وجود در موارد نادر در صورت وجود مشکل جدي براي برخي از خانواده‌ها و دانش‌آموزان و در صورت وجود ظرفيت خالي در مدرسه مورد نظر خانواده،‌ مراتب توسط ستادهاي ثبت‌نام بررسي و تصميم لازم اتخاذ مي‌شود.
ميرشاهولد با بيان اينکه اگر ظرفيت مدرسه تکميل شده باشد نمي‌توان تراکم دانش‌آموزان را در کلاس درس افزايش داد، عنوان کرد: خانواده‌ها بايد در مدرسه‌اي که در محدوده زندگي‌شان قرار دارد، اقدام به ثبت نام کنند.
مديرکل ارزيابي عملکرد و پاسخگويي به شکايات آموزش و پرورش با بيان اينکه ادارات آموزش و پرورش وظيفه حل مشکلات خانواده‌ها در بحث ثبت نام را بر عهده دارند، گفت: براي حل اين مشکلات نهايت تلاش به عمل خواهد آمد تا در مدارسي که در محدوده مرزبندي‌ها قرار دارند، خانواده‌ها به راحتي بتوانند نسبت به ثبت‌نام فرزندشان اقدام کنند.
ميرشاهولد با تاکيد بر اينکه تيم‌هاي نظارتي به شکل معمول به وظيفه خود در بحث نظارت بر ثبت‌نام دانش‌آموزان عمل مي‌کنند، افزود: تيم‌هاي نظارتي هر کجا تخلفي مشاهده کنند با آن برخورد مي‌کنند و مسئوليت ستادهاي ثبت‌نام نيز ايجاد آرامش براي مردم در بحث ثبت‌نام و انجام راهنمايي، تبيين و توجيه برنامه‌هاي منطقه است.
وي با اشاره به اينکه خانواده‌ها اگر با تخلفاتي در بحث ثبت‌نام مواجه شدند آن را به ستادهاي ثبت‌نام منعکس کنند،‌ بيان کرد:‌ ظرف مدت 72 ساعت به اين شکايات رسيدگي مي‌شود. در حقيقت تلاش ما اين است تا ثبت‌نام براي خانواده‌ها به ساده‌ترين شکل ممکن انجام شود.
وي گفت: خانواده‌ها اگر با تخلفاتي در بحث ثبت‌نام مواجه شدند آن را به ستادهاي ثبت‌نام منعکس کنند. ظرف مدت 72 ساعت به اين شکايات رسيدگي مي‌کنند در حقيقت تلاش ما اين است تا ثبت‌نام براي خانواده‌ها به ساده‌ترين شکل ممکن انجام شود.
ميرشاهولد درباره نظارت بر عملکرد مدارس در فصل ثبت نام دانش‌آموزان يادآور شد: همزمان با آغاز ثبت نام دانش آموزان نظارت بر مدارس در دستور کار قرار گرفته است و در تمام استان‌ها بازرسان به منظور بازرسي از فعاليت مدارس در فصل ثبت نام و رسيدگي به شکايات مردمي فعال شده‌اند.
به گفته وي، آموزش و پرورش درصدد است تا روند ثبت نام دانش آموزان بدون مشکل پيش برود لذا مديران مدارس موظف‌اند طبق دستورالعمل ابلاغي عمل کنند و با مديراني که تخلف احتمالي از جمله دريافت وجه نقد اجباري داشته باشند، برخورد مي‌کند.
مديرکل ارزيابي عملکرد و پاسخگويي به شکايات آموزش و پرورش ادامه داد: دستورالعمل طرح تکريم ارباب رجوع به منظور ايجاد هماهنگي در امر رسيدگي و پاسخگويي به شکايات و با هدف شفاف کردن نحوه انجام امور و ايجاد وحدت رويه صادر شده است.
ميرشاهولد توضيح داد:‌ با اجراي طرح تکريم ارباب رجوع، مکاتبات و مراجعات مکرر مردمي کاهش پيدا مي‌کند. خانواده‌ها با مراجعه به مدارس در صورت مشاهده تخلف، شکايات خود را به ستادهاي ثبت‌نام اعلام کنند که ظرف مدت کمتر از 72 ساعت به آن رسيدگي مي‌شود.
وي تصريح کرد: مراجعه کنندگان به مدارس شهر تهران در صورت سؤال يا طرح شکايت نسبت به ثبت نام فرزندان خود مي‌توانند با اداره ارزيابي عملکرد و پاسخ گويي به شکايات شهر تهران با شماره 88964006 تماس بگيرند.
مديرکل ارزيابي عملکرد و پاسخگويي به شکايات آموزش و پرورش با اشاره به ابلاغ دستورالعمل رسيدگي به شکايات بيان کرد:‌ ابلاغ اين دستورالعمل مي‌تواند به شکايت‌هاي سطح کشور در خصوص آموزش و پرورش سامان دهد تا فرهنگيان و خانواده دانش‌آموزان بدانند که چگونه بايد شکايت کنند و مراحل اداري شکايت چيست و تا رسيدن به نتيجه نهايي چه اقداماتي را بايدانجام دهند.
ميرشاهولد با اشاره به طراحي سامانه پاسخگويي به شکايات اضافه کرد: اين سامانه در راستاي توسعه دولت الکترونيک ايجاد شده که در اين سامانه شکايات دانش‌آموز، خانواده دانش‌آموزان و فرهنگيان ثبت مي‌شود.
عمده شکايات والدين درخصوص ثبت‌نام در مدارس به ويژه ثبت نام خارج از محدوده، دريافت پول توسط مدارس دولتي و تخلف در برگزاري کلاس‌هاي فوق برنامه است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 157]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن